Gå til innhold

Elkjøp igjen

Anbefalte innlegg

Finnes det ingen grenser for hvor vanskelig det skal være å handle hos Elkjøp? Nå skulle vi kjøpe oppvaskmaskin å hadde bestemt oss på forhånd. De hadde AEG til 2990 så det var bare å slå til. Men det skulle ikke være så lett da................. Når det endelig kom en ekspeditør står jeg foran maskinen. " Ja, hva kan jeg hjelpe med?" "Joda, jeg skal ha DEN! sier jeg klart og tydelig å peker på maskinen. Så haglet spørsmålene. Hvor ømfintelige varvi for støy på kjøkkenet? Hvor viktig var vaskeresultatet? Hva slags Innboforsikring vi hadde??????? Om ikke vi ville ta en liten titt på et par andre maskiner øøørlitte grann opp i pris men med helt andre kvaliteter? Jeg svarer Nei, jeg skal ha DEN! Selgeren gir seg ikke å er sitt "ansvar bevist" som han sier å vil ikke fullføre et salg før han kan forsikre seg for sin egen smavittighets skyld at han har hjulpet oss til å gjøre det beste kjøpet.

Da eksploderer Bjørn!! "Du har avertert en maskin i avisen til 3000 kroner. Jeg står her med 3000 kroner og sier at jeg skal ha den. Kan det være så jævlig vanskelig?????? Dersom jeg forøvrig kan opplyse om at jeg har solgt disse maskinene selv og vet hva de er gode for og er ikke i tvil! Jeg vil ha den! Her er penger, nå skriver du kvittering ellers blir det månelyst her!!!

Omsider skjønner duden at det ikke blir noe mersalg her i gården da. Men han hadde mer på lager!! Om jeg vill kjøpe garanti? Får vi ikke garanti? Jo, men jeg kunne få lengre garanti med et lite utlegg på 600 kroner. For 35 kroner i måneden kunne jeg i tillegg få støygaranti. (Hva nå det måtte være). Han gav seg ikke før jeg var nær ved å eksplodere på ny. Da fikk jeg henteslipp og kvittering nærmest kastet i trynet. han var ordentlig sur.

Sånn kan det altså gå når man handler på Elkjøp. Man blir forsøkt lurt fra man går inn døren. Pass derfor på å ha med en som er kyndig innenfor den varegruppen du skal handle, og helst bestem deg på forhånd. De tapte penger på meg for maskien ble solgt under innkjøpspris, men den gjør seg godt på kjøkkenet mitt da!*L*

Det viste seg at maskinen lå under kategorien "Skal ikke selges" som er Elkjøps lokketilbud som selgeren etter beste evne skal forhindre at blir solgt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85803-elkj%C3%B8p-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dyktig selger, helt opp til en visst punkt. De bør raskere innse når slaget er tapt. Sikkert vanskelig siden det ikke er så mange Bjørner igjen her i verden.

Personlig har jeg bare hatt gode erfaringer med Elkjøp, har sågar fått returnere en PC etter 3 dager, og datautstyr dekkes IKKE av returgarantien. Overraskende siden jeg ikke forventer særlig service av billigkjedene. Det er OK å bli overrasket en gang i blandt.

Gratulerer med ny oppvaskmaskin!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85803-elkj%C3%B8p-igjen/#findComment-466813
Del på andre sider

Opplevde det samme når jeg skulle kjøpe meg en billig mikro. Skulle ha en til tusenlappen..

MEN ! Tenk om du skal lage Pizza da ! Eller gratinere poteter når steika står i ovnen..eller ditt eller datt !!! Til slutt gikk jeg bort til nabo-butikken og kjøpte meg NETTOPP en mikro til tusenlappen :-)

Synd for han !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85803-elkj%C3%B8p-igjen/#findComment-466922
Del på andre sider

Annonse

Jeg shoppet vaskemaskin hos elkjøp. Det gikk heldigvis kjempesmertefritt.

Jeg digger maskina jeg fikk, og den var akkurat i den prisklassen jeg ba om.

De maste ikke mer heller.

Kanskje jeg bare hadde flaks?

Eller har de bra butikk i bodø ? :-)

Da har du nok hatt flaks. Alle som blir ansatt hos Elkjøp går et eget kurs for hvordan de skal oppnå mersalg. Jeg snakket med en kompis i går som har en lillebror som har havnet i uløkka. Dvs at Ekjøp kom og tok ham.*L* De har vist ganske spesielle ordninger med varemerking slik at selgeren vet hva som skal selges og hva som ikke skal selges.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85803-elkj%C3%B8p-igjen/#findComment-467461
Del på andre sider

Dyktig selger, helt opp til en visst punkt. De bør raskere innse når slaget er tapt. Sikkert vanskelig siden det ikke er så mange Bjørner igjen her i verden.

Personlig har jeg bare hatt gode erfaringer med Elkjøp, har sågar fått returnere en PC etter 3 dager, og datautstyr dekkes IKKE av returgarantien. Overraskende siden jeg ikke forventer særlig service av billigkjedene. Det er OK å bli overrasket en gang i blandt.

Gratulerer med ny oppvaskmaskin!

Tusen takk. Håper at sokketrollet har byttet bransje så alle tallerknene mine går nå da.*L*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85803-elkj%C3%B8p-igjen/#findComment-467462
Del på andre sider

Synes du var heldig som fikk tak i hjelp der i det heletatt jeg :-D

Flink gutt som sto på sitt det ;) *klapper*

Takk takk. Jeg gir meg søren ikke! Jg beundrer folk som tar jobben i kassa på rema 1000 og andre steder altså. De har dårlig lønn og masse sure kunder med sære krav, men klarer likevel å smile til deg å ønske deg en fortsatt god dag når du har forsynt deg med varer. Men folk som skal sno meg for penger ved å være frekke i tillegg? Nei, da er jeg nådeløs. *L*

Og jeg ble dimmet fra militæret etter 3 kvarter? Jeg skulle pratet fienden trill rundt til de løp hjem til mamma i stedet for vakthavende offiser!*L*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85803-elkj%C3%B8p-igjen/#findComment-467463
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg sto mange år og solgte elektroverktøy på hobbymessa og solgte opptil dobbelt så mye som de andre. Grunnen var at jeg alltid spurte hva kunden skulle bruke det til. På den måten får kunden noe den blir fornøyd med, siden jeg vet hva h*n trenger til ulike oppgaver.

Eks: Mange kjøper slagdrill for å bore i betong, men det går ikke. Mange har sikkert stått i 30 min for å borre 2 cm inn :-) Grunnen er at man _må_ ha en borhammer, (slagdrill er til murverk), borhammeren gjør jobben på 5 sek fordi det er rett verktøy. Så kommer det vanskelige: å få kunden til å kjøpe en borhamer til kr 2000 i stedet for drillen til 500 :-)

Men selvsagt gir jeg meg når jeg skjønner slaget er tapt. Å bli sur på kunden skaffer ikke flere salg. Jeg skal altså ikke beseire kunden, men gi h*n akkurat det h*n trenger. Spørsmålet er hva kunden tenker når h*n kjøper slagdrillen og skal borre 50 svære høl i betong og oppdager sannheten, de 500 kr var da bortkastet (fillern).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85803-elkj%C3%B8p-igjen/#findComment-467526
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...