Gå til innhold

Nyttårsaften dilemma - Trenger tips?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har lyst til å feire nyttårsaften hjemme sammen med noen gode venner. Det burde jo være helt greit. Men problemet er at i fjor forsøkte jeg det samme, men fikk også besøk av noen jeg absolutt ikke ønsket besøk av.

I fjor forsøkte jeg forgjeves å forklare at det ikke passet, men jeg greide jo ikke akkurat å si rett ut at de ikke var velkommen. Ble tatt litt på senga når jeg fikk telefonen om de kunne komme. Men hva i svarte skal jeg si hvis de inviterer seg i år også?

Gode, diplomatiske tips mottas med takk.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85825-nytt%C3%A5rsaften-dilemma-trenger-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går an å bare si at i år har du andre planer, og så avslutte samtalen fordi du er midt oppe i noe. Unngå å forklare.

Jo, det kunne vært greit nok, men ikke i dette tilfellet. Det kommer til å komme frem at vi har vært hjemme, og hva da?

Hilsen

Jo, det kunne vært greit nok, men ikke i dette tilfellet. Det kommer til å komme frem at vi har vært hjemme, og hva da?

Hilsen

Kommer de etter nyttår og er sure for det så kan du vel bare si dere hadde bedt inn andre gjester og ville være alene sammen med disse. Blir de sure da så får de bare bli det.

Gjest metronom

Hilsen

Hvis det kommer frem i ettertid, kanskje dere kan si noe sånt som at planene dere hadde ble endret i siste liten og dere var hjemme i stedet?

Annonse

Kommer de etter nyttår og er sure for det så kan du vel bare si dere hadde bedt inn andre gjester og ville være alene sammen med disse. Blir de sure da så får de bare bli det.

Hei,

jeg vet jo at jeg kan si dette, men jeg får det jo ikke til. Jeg synes dette er vanskelig.

Det teite er at jeg vurderer å dra bort til noen andre som vi er invitert til, for å slippe å måtte ha disse hos oss. Og det er jo bare helt idiotisk.

Du skjønner, jeg fikk bare helt noia etter nyttårsaften i fjor, og har faktisk problemer med å feire dagen sammen med disse.

Hei,

jeg vet jo at jeg kan si dette, men jeg får det jo ikke til. Jeg synes dette er vanskelig.

Det teite er at jeg vurderer å dra bort til noen andre som vi er invitert til, for å slippe å måtte ha disse hos oss. Og det er jo bare helt idiotisk.

Du skjønner, jeg fikk bare helt noia etter nyttårsaften i fjor, og har faktisk problemer med å feire dagen sammen med disse.

Si det som det er: Dere har dessverre andre planer. Du trenger ikke å gå inn på hva de planene er, og de har ingenting med om dere feirer hjemme med venner, eller hos andre venner.

Skjønner du synes det er vanskelig, selv om jeg ikke helt skjønner hva som er så vanskelig med det. Du lyver jo ikke, du avviser dem på en høflig måte og du har rett til å selv bestemme hvem du vil feire nyttår med!

Lykke til!

Si det som det er: Dere har dessverre andre planer. Du trenger ikke å gå inn på hva de planene er, og de har ingenting med om dere feirer hjemme med venner, eller hos andre venner.

Skjønner du synes det er vanskelig, selv om jeg ikke helt skjønner hva som er så vanskelig med det. Du lyver jo ikke, du avviser dem på en høflig måte og du har rett til å selv bestemme hvem du vil feire nyttår med!

Lykke til!

Ok, jeg skal være flink jente og prøve. Men i fjor når jeg ble ringt opp og spurt om de kunne komme, syntes jeg selv jeg var ganske så uhøflig i telefonen når jeg avviste dem så godt jeg kunne. Uten hell. Jeg er nok for snill,

hilsen

Ok, jeg skal være flink jente og prøve. Men i fjor når jeg ble ringt opp og spurt om de kunne komme, syntes jeg selv jeg var ganske så uhøflig i telefonen når jeg avviste dem så godt jeg kunne. Uten hell. Jeg er nok for snill,

hilsen

Er de uhøflige, så ikke nøl med å være litt krassere selv!

Si TYDELIG i fra at det DESSVERRE ikke går da dere faktisk har ANDRE planer.

mvh

Går det ikke an å skylde på plassmangel, da...?

Hei,

jeg har tenkt tanken, men vi har (desverre) plass til dem også. Men ellers må jeg jo si at hvis man ikke har større problemer enn dette da har man det for bra...

Men nyttårsaften er nå tross alt en spesiell dag for meg, og da har jeg bare ikke lyst til å feire sammen med noen jeg ikke trives sammen med, og som jeg irriterer meg grønn over. Må kanskje legge til at min kjære også får fnatt av disse.

Hilsen

Annonse

Hei,

jeg har tenkt tanken, men vi har (desverre) plass til dem også. Men ellers må jeg jo si at hvis man ikke har større problemer enn dette da har man det for bra...

Men nyttårsaften er nå tross alt en spesiell dag for meg, og da har jeg bare ikke lyst til å feire sammen med noen jeg ikke trives sammen med, og som jeg irriterer meg grønn over. Må kanskje legge til at min kjære også får fnatt av disse.

Hilsen

Da skjønner jeg faktisk ikke problemet. Hvorfor i all verdens land og rike skal du være taktfull mot noen dere ikke liker, og som dere rett og slett får fnatt av?

.....klar tale er tingen, så er du kvitt problemet en gang for alle.

Da skjønner jeg faktisk ikke problemet. Hvorfor i all verdens land og rike skal du være taktfull mot noen dere ikke liker, og som dere rett og slett får fnatt av?

.....klar tale er tingen, så er du kvitt problemet en gang for alle.

Hei,

fordi det er svigerinna mi med mann! Og det er mannen hennes jeg får fnatt av. Det gjør forresten svigerinna mi også, får fnatt av mannen sin altså...

Derfor er dette ikke så lett, vi må liksom forholde oss til dem i fremtiden også...

Hei,

fordi det er svigerinna mi med mann! Og det er mannen hennes jeg får fnatt av. Det gjør forresten svigerinna mi også, får fnatt av mannen sin altså...

Derfor er dette ikke så lett, vi må liksom forholde oss til dem i fremtiden også...

Svigerinna di med mann = enten er det mannen din sin søster eller bror det er snakk om her? Eller din bror? Da skjønner jeg bedre at det er vanskelig... Slekt er vanskelig!

Angela1365380318

Kjenner de da andre gjestene på festen? Hvis ja hva mener de andr eom dette paret?

Om svigerinnen m/ mann er ufordragelige, men av den normale sorten så går det vel an å ha de der, også bare ungår du de?

Men er de av den høylytte slitsomme typen som bare må ha oppmerksomhet og dere bare har tenkt å invitere noen få (ergo: du vil legge merke til de) så kan du jo si at det bare skal være deres vanlige vennegjeng og siden de ikke har truffet før er du redd for at svigerinnen m/mann skal føle seg utenfor? Dessuten har du bare kalkun/ribbe/gryterett til eksakt antall inviterte?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...