Gå til innhold

Jeg er så lei meg akuratt nå.

Anbefalte innlegg

Gjest faen og...

Jeg og min samboer gjennom 10 år har flyttet fra hverandre etter at jeg var utro,han bor nå i egen leilighet osv,vi har to barn sammen,vi har den siste tiden prøvd å få ting til å fungere igjen.

Gjort masse ting sammen med ungene og pratet en del sammen.

For akuratt 2 timer siden nå så ringte han meg og fortalt at han hadde ligget med en jente mens han var på julebord sammen med jobben på englandsbåten..

Jeg er så bitter,hylte og skrek i tlf,hvorfor har vi prøvd og ordne og så går han hen og gjør noe sånt??

Ja ,jeg vet at det var jeg som var den som fucket det opp sist,men alikevel jeg er så lei meg,så forbanna,han har ungene denn helgen det passer i grunn bra slik at jeg kan være alene or være sint gråte osv.

Har han ikke ødelagt det siste som var igjen?Tror dere at vi noen gang kan glemme dette,ligge det bak oss..

Er det noen som har noe å skrive så vær så snill,enten det er det ene eller det andre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85913-jeg-er-s%C3%A5-lei-meg-akuratt-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke underskrevet

Det er vel deilig å kunne legge skylden over på ham?

Kanskje på tide å tenke godt igjennom saker og ting, og se godt i seg selv.

For ham var det nok en hevn. For dere kan det bety at dere kan starte på nytt. Begge har gjort "noe" like dumt, og da kan dere endelig begynne forfra.

Nå er det vel bare opp til deg om du faktisk er villig til å gå videre. Og om du faktisk vil ha ham. Du har en enestående sjanse til å bryte forholdet for godt nå, og det er jo kanskje det du egentlig vil. Men dette er noe bare du kan svare på.

På tide å være ærlig med seg selv?

Lykke til, og det mener jeg faktisk selv om jeg kanskje ikke høres ut til å stå på din side, eller være særlig forståelsesfull.

Det går an å legge sånt bak seg. Men det tar tid, og da må begge være villige til å prøve.

Jeg synes helt ærlig det virker litt håpløst, men det kan gå. Men da må dere begge to vite at dere kan komme over det. Både ovenfor hverandre og inni dere selv. Du har vært utro, nå var han det. Hvis han tilga deg og prøvde igjen, fortjener ikke han at du gjør det samme?

Hva sa han i tlf da, viste han anger? Eller sa han det bare "for opplysningens skyld"=

Gjest fean og...

Det går an å legge sånt bak seg. Men det tar tid, og da må begge være villige til å prøve.

Jeg synes helt ærlig det virker litt håpløst, men det kan gå. Men da må dere begge to vite at dere kan komme over det. Både ovenfor hverandre og inni dere selv. Du har vært utro, nå var han det. Hvis han tilga deg og prøvde igjen, fortjener ikke han at du gjør det samme?

Hva sa han i tlf da, viste han anger? Eller sa han det bare "for opplysningens skyld"=

Han sa at han angret,men at det var deilig å få sagt det..Ikke vet jeg hvorfor det var så viktig å si det..jeg kunne ha blitt spart for akuratt det,jeg trodde at dette kunne vi ordne vi er begge unge 25 og 27 år gamle,vi hadde på en måte så mye og tape,men ikke etter at vi begge har gjort noe slikt..

Dert gjør det for meg vanskelig og forsette...

Han sa at han angret,men at det var deilig å få sagt det..Ikke vet jeg hvorfor det var så viktig å si det..jeg kunne ha blitt spart for akuratt det,jeg trodde at dette kunne vi ordne vi er begge unge 25 og 27 år gamle,vi hadde på en måte så mye og tape,men ikke etter at vi begge har gjort noe slikt..

Han følte sikkert det var deilig å få sagt det fordi det tærte på han. Ikke noe gøy å ha noe slikt på samvittigheten. Kanskje særlig ikke når du har gjort det, noe han visste, og sånn. Han ville vel ikke la deg leve i den tro at du var "dårlig" mens han var bedre - når realiteten var en annen.

Skjønner at det er vanskelig for deg å fortsette, men jeg tror du bare må lytte til hjertet. Men det du bestemmer deg for, må du utføre helt og holdent. Bestemmer du deg for å fortsette kan du ikke minne han på det hele tiden. Da må du jobbe med det inni deg og komme over det selv. Det vil nok sikkert alltid ligge der, men det vil det uannsett om dere er sammen eller ikke. Spørsmålet er vel hvorvidt du klarer å leve med han.

Da du var utro, sa du det til han da eller?

Som denne "ikke underskrevet" sa, tror jeg også at det kan ha vært hevn fra hans side. Kanskje ikke bevisst, men det lå sikkert i bakhodet hans at du har gjort det samme.

Jeg håper alt går bra med deg, det er veldig vondt :(

Gjest Faen og........

Han følte sikkert det var deilig å få sagt det fordi det tærte på han. Ikke noe gøy å ha noe slikt på samvittigheten. Kanskje særlig ikke når du har gjort det, noe han visste, og sånn. Han ville vel ikke la deg leve i den tro at du var "dårlig" mens han var bedre - når realiteten var en annen.

Skjønner at det er vanskelig for deg å fortsette, men jeg tror du bare må lytte til hjertet. Men det du bestemmer deg for, må du utføre helt og holdent. Bestemmer du deg for å fortsette kan du ikke minne han på det hele tiden. Da må du jobbe med det inni deg og komme over det selv. Det vil nok sikkert alltid ligge der, men det vil det uannsett om dere er sammen eller ikke. Spørsmålet er vel hvorvidt du klarer å leve med han.

Da du var utro, sa du det til han da eller?

Som denne "ikke underskrevet" sa, tror jeg også at det kan ha vært hevn fra hans side. Kanskje ikke bevisst, men det lå sikkert i bakhodet hans at du har gjort det samme.

Jeg håper alt går bra med deg, det er veldig vondt :(

Tusen takk for velvalgte ord..

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Ofte hjelper det å fa 'tatt igjen'. En helt naturlig reaksjon, spør du meg.

Hva trodde du da? At du skulle 'bekjenne dine synder', han skulle tilgi, og alt være glemt forever. Synes det var rettferdig at han også 'fikk seg et nummer' siden du unndet deg det.

Kan ikke du tilgi han, så hvorfor skal han tilgi deg!

Det var DU som 'begynte'.

Skyld deg selv. Det er du som får ta de tyngste taka for å få til en forsoning. Dette syntes jeg du hadde godt av skal jeg være ærlig. Smake sin egen medisin. Slikt lærer en av!

Gjest ikke undertegnet

-ikke etter at vi begge har gjort noe slikt-

Hva mener du egentlig? At bare du skulle kunne gjøre det? Eller ville det være helt greit at bare han hadde gjort det? Så lenge det ikke var begge to?

Skjønte ikke helt hva du mente.

Jeg syns faktisk det er han som er værst. Jeg syns det er forskjell på å være utro "med et uhell", og å være utro for å hevne seg.

Han burde vite hvor vondt det er å bli sveket, og burde ha holdt seg for god til å gjøre det samme mot deg. Det virker som at han bare ventet på en unnskyldning for å gjøre dette mot deg.

Forøvrig så skjønner jeg ikke at det går ann å oppføre seg slik som dere gjør. Var forholdet så dårlig, eller kanskje "inngrodd" etter 10 år? Ikke at det er noen unnskylding for noen av dere.

Jeg har desverre ikke noe fasitsvar å gi deg, men jeg ville iallefall ha hatt problemer med å fortsette et forhold med en som jeg hadde sveket, og som har sveket meg tilbake....

Jeg syns faktisk det er han som er værst. Jeg syns det er forskjell på å være utro "med et uhell", og å være utro for å hevne seg.

Han burde vite hvor vondt det er å bli sveket, og burde ha holdt seg for god til å gjøre det samme mot deg. Det virker som at han bare ventet på en unnskyldning for å gjøre dette mot deg.

Forøvrig så skjønner jeg ikke at det går ann å oppføre seg slik som dere gjør. Var forholdet så dårlig, eller kanskje "inngrodd" etter 10 år? Ikke at det er noen unnskylding for noen av dere.

Jeg har desverre ikke noe fasitsvar å gi deg, men jeg ville iallefall ha hatt problemer med å fortsette et forhold med en som jeg hadde sveket, og som har sveket meg tilbake....

"Jeg syns faktisk det er han som er værst."

En pussig uttalelse med tanke på at de ikke en gang bor sammen lengre. Og hvordan vet du det var for åfå hevn? Jeg mener, kanskje han som sin eks ganske enkelt hadde lyst? _Han_ hadde jo ikke noen kjæreste når han var utro!

Jeg vil nå si at dere stiller likt her, i bunn og grunn.

Problemstillingen som er nå, er om du greier å akseptere at han markerte at han skal ha like stor verdi som deg i deres forhold - at dere skal være likeverdige. På godt og ondt.

Det er ihvertfall i en slik kontekst jeg ser dette.

Annonse

"Har han ikke ødelagt det siste som var igjen?Tror dere at vi noen gang kan glemme dette,ligge det bak oss."

Du forsøker å legge skylden over på han, og det er dårlig gjort. Det var du som startet ved å være utro og du kan ikke diktere hvordan han skal tenke, føle og ikke minst reagere på noe du har gjort. At han nå har vært utro kan regnes som et direkte resultat av situasjonen DU tok han opp i, og jeg synes det er frekt å gi HAN skylden for å ha ødelagt det som er igjen. Denne situasjonen hadde dere kanskje aldri kommet opp i hvis det ikke hadde vært for deg.

Hvis du forventer at han skal kunne tilgi deg og gå videre, så er det akkurat det du selv må gjøre overfor han nå. Din utroskap var ikke no bedre enn hans, men hans utroskap er mer forståelig.

Ja, jeg tror det er mulig å gå videre.

"Har han ikke ødelagt det siste som var igjen?Tror dere at vi noen gang kan glemme dette,ligge det bak oss."

Du forsøker å legge skylden over på han, og det er dårlig gjort. Det var du som startet ved å være utro og du kan ikke diktere hvordan han skal tenke, føle og ikke minst reagere på noe du har gjort. At han nå har vært utro kan regnes som et direkte resultat av situasjonen DU tok han opp i, og jeg synes det er frekt å gi HAN skylden for å ha ødelagt det som er igjen. Denne situasjonen hadde dere kanskje aldri kommet opp i hvis det ikke hadde vært for deg.

Hvis du forventer at han skal kunne tilgi deg og gå videre, så er det akkurat det du selv må gjøre overfor han nå. Din utroskap var ikke no bedre enn hans, men hans utroskap er mer forståelig.

Ja, jeg tror det er mulig å gå videre.

Godt sagt!

Mvh

"Jeg syns faktisk det er han som er værst."

En pussig uttalelse med tanke på at de ikke en gang bor sammen lengre. Og hvordan vet du det var for åfå hevn? Jeg mener, kanskje han som sin eks ganske enkelt hadde lyst? _Han_ hadde jo ikke noen kjæreste når han var utro!

"vi har den siste tiden prøvd å få ting til å fungere igjen. Gjort masse ting sammen med ungene og pratet en del sammen"

Etter dette syns jeg det er merkelig at han velger å ligge med en annen.....

"vi har den siste tiden prøvd å få ting til å fungere igjen. Gjort masse ting sammen med ungene og pratet en del sammen"

Etter dette syns jeg det er merkelig at han velger å ligge med en annen.....

For den del kan det være "å få det til å fungere for at ungene skal bli minst mulig skadelidende", ikke nødvendigvis for å prøve på nytt. Å få ting til å fungere er en fornuftig ting når man har barn sammen selv om kanskje ikke begge parter dermed mener at man skal flytte sammen igjen.

At han ikke har tenkt i de baner _kan_ være grunnen til at han har hatt seg litt i forbindelse med julebordet. Vi vet bare ene siden og hvordan ene parten tenker omkring dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...