Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg få opp matlysten? De siste ukene har jeg bare spist for å spise og alt smaker æsj, Har ikke lyst på mat og har i hvert fall ikke lyst å lage noe. Har ikke vært i butikken i dag engang :o) men har oppholdt meg i senga og sett på sporten.

Ikke si noe om trening, det orker jeg i hvert fall ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85968-matlyst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det har litt sammenhengmed fysisk aktivitet da - selv om du ikke vil høre det *S*

Trenger ikke nødvendigvis å trene - men kom deg ut i litt firsk luft - gå små turer.

Har man ikke matlyst og ikke ork så bør man satse på enkle men gode matretter. Hva er favoritten din? Jeg er veldig glad i kylling så jeg kjøper mye grillet kylling. Kjøper også stekte karbonader o.l.

Du kan lage deg gode gryteretter - lag mye når du først holder på som du kan fryse ned.

Kjøp litt godt brød med masse snadder pålegg, eller bare ferskt brød med suppe.

Snop er jo et alternativ.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85968-matlyst/#findComment-467806
Del på andre sider

Jeg tror det har litt sammenhengmed fysisk aktivitet da - selv om du ikke vil høre det *S*

Trenger ikke nødvendigvis å trene - men kom deg ut i litt firsk luft - gå små turer.

Har man ikke matlyst og ikke ork så bør man satse på enkle men gode matretter. Hva er favoritten din? Jeg er veldig glad i kylling så jeg kjøper mye grillet kylling. Kjøper også stekte karbonader o.l.

Du kan lage deg gode gryteretter - lag mye når du først holder på som du kan fryse ned.

Kjøp litt godt brød med masse snadder pålegg, eller bare ferskt brød med suppe.

Snop er jo et alternativ.

Jeg er glad i biff og bernaisesaus men har ikke råd i disse juletider.

Kan ikke sette meg ned å spise biff å la resten se på. De andre spiser Grandiosa nå, det er vondt. Eldstemann har kjøpt den sjøl og deler med minstemann.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85968-matlyst/#findComment-467809
Del på andre sider

Jeg har normalt god matlyst, men i perioder er det ingenting som smaker. Det eneste jeg har lyst på da er kinamat. Skulle ønske jeg hadde en kinarestaurant i nærheten.

Det jeg bruker å gjøre når matlysten er på bånn, er å sørge for at jeg får i meg litt vitaminer. Noen vitaminpiller, og litt proteinpulver blandet med melk. Da slipper jeg iallfall ha dårlig samvittighet for at jeg ikke har fått i meg det kroppen trenger.

Da jeg i en periode jobbet mye ute, da hadde jeg appetitt da! Så litt frisk luft gjør underverker.

Ellers kan du lage noe ekstra godt. F. eks følgende;

Keisersuppe:

Du trenger: Oksekjøtt, løk, gulrot, buljong, tomatpure, soyasaus, salt, pepper, rødvin, ris, baguett.

Slik gjør du:

Du deler kjøttet opp i terninger og bruner det.

Skjær opp løken og la den surre litt i stekepannen, før du putter løken, samt kjøttet opp i en gryte, med litt vann, tilsatt litt buljong.

La det koke ca en time, før du putter oppi oppkuttede gulrøtter.

Kok ris.

Når gulrøttene er møre, tilsetter du tomatpure til suppen får en fin farge.

Ha oppi litt soyasaus, og smak til med salt, pepper, og en god dasj rødvin.

Server med en klatt ris oppi suppen, og baguett ved siden av. Og resten av rødvinen smaker godt til :-)

Jeg pleier å bruke ca en kilo kjøtt til 5 personer som spiser godt. Da er det rikelig.

1-2 løk og 3-4 gulrøtter.

Mengden med vann, vet jeg ikke helt, men har det sånn at det blir passe suppete.

Også pleier jeg å beregne 1 dl ris per person.

Dette er kjempegodt, og de fleste pleier å like den.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85968-matlyst/#findComment-467827
Del på andre sider

Annonse

Jeg har normalt god matlyst, men i perioder er det ingenting som smaker. Det eneste jeg har lyst på da er kinamat. Skulle ønske jeg hadde en kinarestaurant i nærheten.

Det jeg bruker å gjøre når matlysten er på bånn, er å sørge for at jeg får i meg litt vitaminer. Noen vitaminpiller, og litt proteinpulver blandet med melk. Da slipper jeg iallfall ha dårlig samvittighet for at jeg ikke har fått i meg det kroppen trenger.

Da jeg i en periode jobbet mye ute, da hadde jeg appetitt da! Så litt frisk luft gjør underverker.

Ellers kan du lage noe ekstra godt. F. eks følgende;

Keisersuppe:

Du trenger: Oksekjøtt, løk, gulrot, buljong, tomatpure, soyasaus, salt, pepper, rødvin, ris, baguett.

Slik gjør du:

Du deler kjøttet opp i terninger og bruner det.

Skjær opp løken og la den surre litt i stekepannen, før du putter løken, samt kjøttet opp i en gryte, med litt vann, tilsatt litt buljong.

La det koke ca en time, før du putter oppi oppkuttede gulrøtter.

Kok ris.

Når gulrøttene er møre, tilsetter du tomatpure til suppen får en fin farge.

Ha oppi litt soyasaus, og smak til med salt, pepper, og en god dasj rødvin.

Server med en klatt ris oppi suppen, og baguett ved siden av. Og resten av rødvinen smaker godt til :-)

Jeg pleier å bruke ca en kilo kjøtt til 5 personer som spiser godt. Da er det rikelig.

1-2 løk og 3-4 gulrøtter.

Mengden med vann, vet jeg ikke helt, men har det sånn at det blir passe suppete.

Også pleier jeg å beregne 1 dl ris per person.

Dette er kjempegodt, og de fleste pleier å like den.

Jeg spiser også ernæringspulver slik at jeg ikke skal bli altfor tynn og sliten.

Skal prøve suppa di en dag. Tror jeg har litt kjøtt i fryseren. Mangler bare rødvin :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85968-matlyst/#findComment-468023
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...