Gå til innhold

Tester du brannslukker'n?

Anbefalte innlegg

VG.no: "... én av ti svarer at de ikke har prøvd brannsikringsutstyret i hjemmet sitt det siste halvåret..."

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=5591119

---

Skal jeg altså tømme et 6 kilos pulverapparat på stua - bare for å se om det virker, og om jeg kan bruke det?

Jeg har da aldri gjort dét, og ikke har tanken slått meg heller.

Har du prøvd det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86039-tester-du-brannslukkern/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så skal du ta apparatet og snu opp ned et par ganger - en gang i året. Man kan få gode avtaler med Gjensidige i affal! *s*

Hva mener du med at man kan få gode avtaler med Gjensidige? Har forsikringene der men har ikke hørt et ord om at de kan teste brannslukkeren.

Annonse

Hva mener du med at man kan få gode avtaler med Gjensidige? Har forsikringene der men har ikke hørt et ord om at de kan teste brannslukkeren.

Han jeg snakkket med - sa i alle fall at jeg bare kunne levere inn mitt apparat til han til fylling.....men det er brukt i en liten bilbrann da....

http://www.vaktiv.no snakket jeg med :-)

Jeg tester det ikke ved å ta av sikringen og sjekke om det er noe innhold i det, nei. Men jeg snur det et par ganger i året, og sjekker at det holder seg på det grønne feltet. Det er jeg VELDIG nøye på. Det jeg har i hus (barna) er altfor verdifulle for meg, til at jeg ikke skulle ha gjort akkurat det der.

Jeg snur det oppned en gang i året og sjekker at pila er der den skal være -mot grønt, var det ikke?

Ellers så har jeg opplevd en ufrivillig "testing" av et pulverapparat i en stall en gang. En liten ponny-tass skallet i et pulverapparat som hang på veggen hvilket resulterte i Hiroshima-tilstander og evakuering av 40 hester. Don't try this at home..

Jeg snur det oppned en gang i året og sjekker at pila er der den skal være -mot grønt, var det ikke?

Ellers så har jeg opplevd en ufrivillig "testing" av et pulverapparat i en stall en gang. En liten ponny-tass skallet i et pulverapparat som hang på veggen hvilket resulterte i Hiroshima-tilstander og evakuering av 40 hester. Don't try this at home..

hihihih

Jeg prøvde ufrivillig testning av brannslokkingsapparat på hennes & maurits en gang. Jeg stod og ventet på en venninne som brukte LAAAANG til i prøverommet, var sliten og lente meg mot det som var nærmest-brannslokkingsapparatet. Den lille dingsen som gjør at apparatet ikke spyler ut pulver bare du kommer bort i det hang selvfølgelig løs, så jeg sprøytet litt pulver over en del klær... (det var ingen som oppdaget det og det er jeg glad for , for det hadde nok blitt dyrt for meg..)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...