Gå til innhold

Cipraimil, hvor lang tid før effekt?

Anbefalte innlegg

Gjest Windsong

Hei

Bare lurte på hvor lang tid jeg må regne med før jeg (forhåpentligvis) merker effekt av Cipramil? Sliter med angstproblemer.

Jeg stusser også litt fordi jeg leser rundt om kring at anbefalt startdose er 10 mg, som dobles etter en uke. Jeg ble satt rett på 20mg og skal doble om en knapp uke. Er dette en stor dose?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86051-cipraimil-hvor-lang-tid-f%C3%B8r-effekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vanlige er å starte på 10 mg, for ikke å få store bivirkninger. Selv virket cipramil veldig fort hos meg,,etter en uke ca mot depresjon, men jeg vet ikke hvor lang tid det tar for panikk angst. Har prøvet andre ssri også men de ga for store bivirkninger. Cipramil derimot ga meg null bivirkninger.

Gjest Windsong

Det vanlige er å starte på 10 mg, for ikke å få store bivirkninger. Selv virket cipramil veldig fort hos meg,,etter en uke ca mot depresjon, men jeg vet ikke hvor lang tid det tar for panikk angst. Har prøvet andre ssri også men de ga for store bivirkninger. Cipramil derimot ga meg null bivirkninger.

Betryggende å høre at det er få bivirkninger. Nå har jeg bare gått på Cipramil i tre dager, og ikke merket nevneverdige bivirkninger. Det eneste er at jeg blir tørr i munnen. Har også våknet tidlig i forhold til hva jeg pleier, men jeg vet ikke om det har med medisinen eller tilfeldighetene å gjøre. Håper det ikke tar lengre tid enn en uke eller HØYST to. Er ganske lei situasjonen slik den er nå.

Gjest Windsong

Hei

Jeg har også brukt cipramil mot angst. Jeg begynte med 20 mg, men jeg merket ingen effekt. Begynte derfor med 40 mg, og så 60 mg. Men ingen effekt. Men jeg merket bivirkning ved at all sexlyst forsvant.

Leit å høre!

Håper du fant en annen løsning som hjalp bedre!

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ved angstlidelser begynner en vanligvis med 10 mg og øker til 20 etter 4-10 dager.

Deretter er de vanlig å se det an i ca 4 uker før en evt øker dosen.

Virkningen kan komme fra 7-20 dager etter at du er oppe på 20 mg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...