Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,jeg har et spørsmål på vegne av min mor;

Mamma er uføretrygdet og bor alene.Hun og pappa bor i vært sitt land(han er ikke norsk) og mamma har bodd alene i snart 6 år.

Hun har ingen separasjons eller skilsmissepapirer pga at pappa ikke vil skilles.De er gift i pappas hjemland og skilsmisse er en ganske komplisert sak der.

Det jeg lurer på er: Mamma er minstepensjonist,ville hennes uføretrygd øke noe om hun hadde papirer på at hun var skilt?

Hun er jo i praksis det,men hvis det kun er snakk om en ubetydelig økning vet ikke jeg om det er verdt følelsesmessig å gjøre noe med det.

Er det mulig å beregne hva dette vil bety i kroner?

Mamma er altså minstepensjonist med 0 kroner i tilleggspensjon.

Takker for svar!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8609-uf%C3%B8retrygd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Dersom hun har 75% grunnpensjon fordi ektefelle har inntekt over 2G (ca NOK 98 000), vil den øke til 100%. det betyr kr 12 272 pr år.

særtillegget vil sannsynligvis ikke bli endret så sant mannen ikke har pensjon.

Hun bør snakke med trygdekontoret, så ser de på hennes rettigheter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8609-uf%C3%B8retrygd/#findComment-41124
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...