Gå til innhold

Hvorfor kan man ikke gi bort Bokklubbbøker i gave?

Anbefalte innlegg

Jeg gir bort bokklubbøker jeg! Det står ingen logo på dem, men jeg hadde gjerne gitt de videre likevel om jeg ikke hadde planer om å ha dem selv. Det er tanken som teller, og ikke prisen...

Jeg ville styrt unna de tre jeg vet tenker like mye på prisen av gaven de får, som hva de får. Noe snører seg sammen i halsen på meg når de ALLTID skal kommentere prisen. "Tja, det er nok noe billig som hun har kjøpt der eller der. Hun er bare sånn hun." Jeg liker ikke å høre slikt... jeg blir glad for alt jeg får, og kommenterer aldri noe negativt eller viser åpenbart at jeg ikke liker hva jeg får. Det er slik oppførsel som er smålig. Mener nå jeg.

:o)

Aldeles enig! :-)

Jeg hadde tilogmed blitt kjempeglad for BRUKTE bøker je :-)

Fortsetter under...

Gjest Den opprinnelige m&m

Fordi det er umulig å få byttet dem. Håpløst hvis du får to like bøker fra bokklubb f.eks.

Ellers er det OK. Jeg har gitt bort bokkubbøker selv, men da har det vært en bok jeg visste hun ville ha - og jeg sjekket med andre i familien at de ikke ga den samme.

Fordi det er umulig å få byttet dem. Håpløst hvis du får to like bøker fra bokklubb f.eks.

Ellers er det OK. Jeg har gitt bort bokkubbøker selv, men da har det vært en bok jeg visste hun ville ha - og jeg sjekket med andre i familien at de ikke ga den samme.

Hvorfor skal man BYTTE en bok? - kan den ikke bare få stå i hylla da? FINNES det egentlig bøker man ikke vil lese? *s*

Det går helt fint å bytte bokklubbøker i vanlig bokhandel.... bare si at den du fikk den av sa den var kjøpt der...

Er ikke sikkert du får napp første sted, men 2. eller 3. bokhandel biter som regel på i stresset i byttehandelen i romjulen.... funka for meg.

Bøker fra bokklubber er ikke særlig hyggelig å få nei.

"Denne boka vil jeg ikke lese selv, så jeg gir den som julegave". Eller så har de fått den som innmeldingsgave.

Ikke kan den byttes heller.

Så ja, jeg syns folk som gir slikt er smålige. Men sikkert kjekt for å de å bli kvitt ting de ikke vil ha selv.

Høh - jeg har da bestilt bøker _nettopp_ med tanke på den personen som skal få den i gave.

Skjønner ikke problemet - en bok er da en bok uansett hvor den er kjøpt hen.

Annonse

Gjest papirtiger

Høh - jeg har da bestilt bøker _nettopp_ med tanke på den personen som skal få den i gave.

Skjønner ikke problemet - en bok er da en bok uansett hvor den er kjøpt hen.

Du må selvsagt ha din mening. Men jeg blir ikke særlig glad for bokklubb-bøker.

Jeg tror ikke det er slike bøker det snakkes om. Jeg tror det heller er sånne man får en liten haug av gratis ved innmelding i bokklubben...Det er jo litt gjerrig, ikke sant? Melde seg inn i en bokklubb før jul, få fem bøker gratis, og så bruke dem som julegaver.

Jeg har kjøpt en stor bildebok om dinosaurer til nevøen min i år, kjøpt på nettet om ikke akkurat i bokklubb (haugenbok.no), og føler meg slett ikke gjerrig når en åtte-åring får en gave til noen hundrelapper.

Det går helt fint å bytte bokklubbøker i vanlig bokhandel.... bare si at den du fikk den av sa den var kjøpt der...

Er ikke sikkert du får napp første sted, men 2. eller 3. bokhandel biter som regel på i stresset i byttehandelen i romjulen.... funka for meg.

Jeg tror ikke det går bestandig. Bokklubb-bøker har gjerne et eget omslag, dekorert med bokklubbens logo og navn. Og siden det ikke går an å bytte en bok uten å ha med omslaget også, tror jeg det kan bli vanskelig.

Unntaket er vel om de ansatte i bokhandelen er såpass stressa i romjuls-bytte rushet, at de ikke legger merke til at omslaget har en bokklubb-logo.

Jeg tror ikke det er slike bøker det snakkes om. Jeg tror det heller er sånne man får en liten haug av gratis ved innmelding i bokklubben...Det er jo litt gjerrig, ikke sant? Melde seg inn i en bokklubb før jul, få fem bøker gratis, og så bruke dem som julegaver.

Jeg har kjøpt en stor bildebok om dinosaurer til nevøen min i år, kjøpt på nettet om ikke akkurat i bokklubb (haugenbok.no), og føler meg slett ikke gjerrig når en åtte-åring får en gave til noen hundrelapper.

Samme for meg om vedkommende hadde fått bøkene gratis eller ikke, jeg blir uansett kjempeglad for å få bøker i gave! Og gjerrig eller ikke... Jeg kjenner mange med dårlig råd, og da må det være lov å være litt kreativ...

Jeg tror ikke det går bestandig. Bokklubb-bøker har gjerne et eget omslag, dekorert med bokklubbens logo og navn. Og siden det ikke går an å bytte en bok uten å ha med omslaget også, tror jeg det kan bli vanskelig.

Unntaket er vel om de ansatte i bokhandelen er såpass stressa i romjuls-bytte rushet, at de ikke legger merke til at omslaget har en bokklubb-logo.

De aller fleste butikker har i dag strekkoderegistrering på varene sine, og avgjør derfor kjapt om boken kommer fra deres butikk eller ikke. Jeg vil tro at de færreste butikker lar seg lure, særlig ikke de store kjedene.

Annonse

Samme for meg om vedkommende hadde fått bøkene gratis eller ikke, jeg blir uansett kjempeglad for å få bøker i gave! Og gjerrig eller ikke... Jeg kjenner mange med dårlig råd, og da må det være lov å være litt kreativ...

Enig med du.

Gjest Den opprinnelige m&m

Hvorfor skal man BYTTE en bok? - kan den ikke bare få stå i hylla da? FINNES det egentlig bøker man ikke vil lese? *s*

Har du aldri opplevd å få en bok du hadde maken av fra før? Eller to like bøker til jul?

Jeg synes det er kjempeirriterende å sitte med en ekstra bok.

Dessuten er det ikke mye å spare på bokklubbbøker når man må betale porto for dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...