Gå til innhold

Julegave til dere selv

Anbefalte innlegg

Hvis jeg skulle kostet på meg selv en julegave, hvilket jeg ikke har råd til, så ville jeg ikke valgt en film. Jeg ahr sett en råfin dun-kåpe fra Sand, men den er så dyr at jeg ikke kan kjøpe den...Vet at den koster rundt tre tusen spenn.

Er det fortsatt noen som går i dun-klær?

Trodde den typen plagg var forbehold junkiene utenfor Oslo S.

Du får ønske deg dunkåpe samt et par snowjogs, så blir det nok bra :)

Fortsetter under...

Kutt ut'a! Du har ikke sett den, du! Den var rålekker. En venninne av meg kjøpte den til seg selv i Gøteborg, og jeg ble såååååå misunnelig:-)!

Når jeg sier dunkåpe, så er det ikke en slik boblete sak. Den er "flat".

Ulv I Faarikaal

Jeg har dunjakke, i fjor var det 28 kalde her oppe. Dun er dyrt, men _svært_ lett og varmt.

Kutt ut'a! Du har ikke sett den, du! Den var rålekker. En venninne av meg kjøpte den til seg selv i Gøteborg, og jeg ble såååååå misunnelig:-)!

Når jeg sier dunkåpe, så er det ikke en slik boblete sak. Den er "flat".

Så nå får man flate dunjakker? Jeg husker de vi hadde når jeg var liten, de var tykke og boblete og proppfulle av dun.

De var ganske populære på den tiden. Jo tykkere de var jo mer kuuulere var dem.

Men det var før junkiene tok helt overhånd på dunmarkedet.

Så nå får man flate dunjakker? Jeg husker de vi hadde når jeg var liten, de var tykke og boblete og proppfulle av dun.

De var ganske populære på den tiden. Jo tykkere de var jo mer kuuulere var dem.

Men det var før junkiene tok helt overhånd på dunmarkedet.

Enig i det. Men dette er altså ikke noe sånt! :-)

Jeg har dunjakke, i fjor var det 28 kalde her oppe. Dun er dyrt, men _svært_ lett og varmt.

Det er godt mulig at det bare er her i sivilasjonen at man helt har sluttet å selge dunklær. Man kan trossalt ikke gå i det uten å bli sett på som narkoman.

Dunklær og snowjogs er ikke klær man bør gå i med mindre man vil bli stoppet av politiet og ransaket flere ganger om dagen.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Det er godt mulig at det bare er her i sivilasjonen at man helt har sluttet å selge dunklær. Man kan trossalt ikke gå i det uten å bli sett på som narkoman.

Dunklær og snowjogs er ikke klær man bør gå i med mindre man vil bli stoppet av politiet og ransaket flere ganger om dagen.

En smule overdrivelse, men jeg ser narkoer i sliten dunjakke. Den har de sannsynligvis fått av frelsesarmeen.

En smule overdrivelse, men jeg ser narkoer i sliten dunjakke. Den har de sannsynligvis fått av frelsesarmeen.

Det er ingen overdrivelse i Oslo. Dunjakke og snowjogs, eventuelt bare et av disse to plaggene (i den grad støvler kan regnes som et plagg) er forbundet med narkomane i samme grad som vi forbinder heroin og narkomane.

Ulv I Faarikaal

Det er ingen overdrivelse i Oslo. Dunjakke og snowjogs, eventuelt bare et av disse to plaggene (i den grad støvler kan regnes som et plagg) er forbundet med narkomane i samme grad som vi forbinder heroin og narkomane.

Og hva går du i ?

:-)

Kapabel Snabel

Neineinei, her er du håpløst utdatert.

Dunjakker/dynejakker og kåper ble moteplagg igjen i 99-00-01. En "boblete" dun/dyne-kåpe er helt grei, og finnes i butikkene fortsatt.

Her er det på tide å gi slipp på gamle fordommer!

Annonse

Dunjakker/dynejakker og kåper ble moteplagg igjen i 99-00-01. En "boblete" dun/dyne-kåpe er helt grei, og finnes i butikkene fortsatt.

Har det blitt inn igjen?

Jeg må jo innrømme at jeg ikke har helt oversikt over hva som er inn til de forskjellige tidspunktene, men her jeg bor ser det overhodet ikke ut som om det er inn med den slags. Eneste jeg ser sånt på er narkiser.

Men hva vet jeg... for noen få år siden var jo "heroinlooken" inn, så hvem vet...

God smak....jeg får sette opp en sort skinnfrakk på lista mi ;o)

Den forrige ble stjålet på byen ;o(

Svart og skinn er sexy på kvinnfolk.

Jeg er heller ikke overbegeistret for jeans og sånn, med mindre de er helt enkle og dama her en kropp som ber om å bli tatt hardt.

Svart og skinn er sexy på kvinnfolk.

Jeg er heller ikke overbegeistret for jeans og sånn, med mindre de er helt enkle og dama her en kropp som ber om å bli tatt hardt.

For flere år siden fikk jeg forklaringen på hvorfor menn liker skinn og gummiklær på damer: "Fordi da lukter dem ny bil" jfr. Glenn Rodney Skog...

For flere år siden fikk jeg forklaringen på hvorfor menn liker skinn og gummiklær på damer: "Fordi da lukter dem ny bil" jfr. Glenn Rodney Skog...

Jeg er ikke bilfrelst. Er like interessert i biler som det en gjennomsnittelig homse er, så det er nok ikke derfor jeg liker det!

Kapabel Snabel

Har det blitt inn igjen?

Jeg må jo innrømme at jeg ikke har helt oversikt over hva som er inn til de forskjellige tidspunktene, men her jeg bor ser det overhodet ikke ut som om det er inn med den slags. Eneste jeg ser sånt på er narkiser.

Men hva vet jeg... for noen få år siden var jo "heroinlooken" inn, så hvem vet...

You should get out more.

;-)

"En "boblete" dun/dyne-kåpe er helt grei, og finnes i butikkene fortsatt"

Kun på tilskuere til et utendørs skøyteløp:-)

Kapabel Snabel

"En "boblete" dun/dyne-kåpe er helt grei, og finnes i butikkene fortsatt"

Kun på tilskuere til et utendørs skøyteløp:-)

Neida, det var ultratrendy for et par år siden. Jeg husker jeg snublet rundt med noen modeller i Stockholm, der alle med pupper gikk i fotside dun-kåper. (Dvs, jeg tror de hadde pupper, det var vanskelig å se bak kåpene..)

Og jakkene finnes i butikkene fortsatt (HM f.eks.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...