Gå til innhold

Koble videokamera til tv'n

Anbefalte innlegg

Jeg har lånt et videokamera av en kamerat, og nå prøver jeg å få fram bilde på tv'n. Fikk OMSIDER frem bilde på VCR-kanalen, altså NRK1, men jeg får ikke bilde fra kameraet over dit?

Hva gjør jeg feil? Må legge til at tv'n er en dårlig leietv fra Thorn, som er moden for dynga når som helst. Hvor skal kabelen fra kameraet gå inn i tv'n hen? I antenneuttaket?

Line er ikke særlig teknisk anlagt i dag...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86192-koble-videokamera-til-tvn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

TVen må ha SCART eller inngang for video eller SVHS. Antenneinngangen funker ikke tror jeg. Med SCART må du ha et adapter/overgang. Grei sak egentlig. Spør i tvsjappa og/eller se i manualen for kameraet eller Tven.

Har både adapter og scart... men jeg får ikke noe bilde fra kameraet over.

Noen manual finnes ikke verken for tvn eller kameraet...

Får vel ringe kompisen min og høre, så får han evt. kjøre seg en tur og holde meg med selskap en time eller to, om han nå ikke har ambulansevakt...

Ulv I Faarikaal

Har både adapter og scart... men jeg får ikke noe bilde fra kameraet over.

Noen manual finnes ikke verken for tvn eller kameraet...

Får vel ringe kompisen min og høre, så får han evt. kjøre seg en tur og holde meg med selskap en time eller to, om han nå ikke har ambulansevakt...

SCART skal virke, men bare på kanal AU eller 0 på TVen. Og har du valgt riktig video plugg på adapteret ?

Annonse

Gjør som Ulven sier, men du kan ikke velge en vanlig kanal på TV'en. Du må velge en 0 kanal eller AU eller noe lignende. Så prøv deg frem på kanalvelgeren. På min TV så velger jeg kanal 1 og trykker på kanalvelgere "nedover", som jeg f.eks gjør hvis jeg står på kanal 3 og vil ha kanal 2 uten å trykke på 2 -tallet. Ble dette klønete forklart?

Forsøk å trykke "nedover" flere ganger, mens kamerat står på.

I Norge ?

Hehe... jeg får vel eksperthjelp i morgen tidlig, høres det ut som. Faren til barna og en kompis av oss kommer KVART PÅ SJU!!

Vææh, da har jeg knapt klart å få opp øynene...

De skal kjøre til Narvik (fra Oslo), og tar med seg guttungen nordover samtidig. Trivelig med folk her, men midt i verste stresset da, gitt... De får leke seg med videokameraet, spise litt frokost og sånt i mellomtida de da, så får jeg få de andre to avgårde til skolen og barnehagen...

Gjør som Ulven sier, men du kan ikke velge en vanlig kanal på TV'en. Du må velge en 0 kanal eller AU eller noe lignende. Så prøv deg frem på kanalvelgeren. På min TV så velger jeg kanal 1 og trykker på kanalvelgere "nedover", som jeg f.eks gjør hvis jeg står på kanal 3 og vil ha kanal 2 uten å trykke på 2 -tallet. Ble dette klønete forklart?

Forsøk å trykke "nedover" flere ganger, mens kamerat står på.

Har gjort det. Blir forvirret av Viasatboksen. Har den noen betydning her, eller skal jeg bare bruke den andre fjernkontrollen?

Ulv I Faarikaal

Hehe... jeg får vel eksperthjelp i morgen tidlig, høres det ut som. Faren til barna og en kompis av oss kommer KVART PÅ SJU!!

Vææh, da har jeg knapt klart å få opp øynene...

De skal kjøre til Narvik (fra Oslo), og tar med seg guttungen nordover samtidig. Trivelig med folk her, men midt i verste stresset da, gitt... De får leke seg med videokameraet, spise litt frokost og sånt i mellomtida de da, så får jeg få de andre to avgårde til skolen og barnehagen...

Mannfolk er ikke så kompliserte vesener, bare gi dem noe som lukter av teknologi :-)

En trykkvasker (høytrykkspyler) får oss til å gjøre mye gårdsarbeid helt til vi blir lei av maskinen. Den vasker bil, fjerner is, vasker vinduer ute, blåser løv og noe til. Det kan bli dyrt å kjøpe en ny machomaskin hvert halvår da :-)

Mannfolk er ikke så kompliserte vesener, bare gi dem noe som lukter av teknologi :-)

En trykkvasker (høytrykkspyler) får oss til å gjøre mye gårdsarbeid helt til vi blir lei av maskinen. Den vasker bil, fjerner is, vasker vinduer ute, blåser løv og noe til. Det kan bli dyrt å kjøpe en ny machomaskin hvert halvår da :-)

Hihi :)

Jeg har en liten smarting i hus når det gjelder tekniske ting, jeg tror jeg kan komme til å få veeeldig god hjelp i årene som kommer!

:o)

Annonse

_Jeg_ var flinkere til å plukke fra hverandre enn å sette sammen i begynnelsen, mye husgeråd ble obdusert.

Allerde som barn var jeg en liten gutt :-)

Det spørs om ikke guttungen slekter litt på pappan sin der, ja. Han plukket ALT fra hverandre, og jeg tror ikke han har ei eneste hel bil lenger, men nå har han blitt litt flinkere. Han plukker i alle fall ikke lekene fra hverandre den første måneden han har dem.

Derimot er han utrolig flink med lego og slike plater som han setter sammen til forskjellige figurer! Der ligger han langt foran det jeg kan prestere! Tror han blir veldig flink i matematikk når han blir stor...

Ulv I Faarikaal

Det spørs om ikke guttungen slekter litt på pappan sin der, ja. Han plukket ALT fra hverandre, og jeg tror ikke han har ei eneste hel bil lenger, men nå har han blitt litt flinkere. Han plukker i alle fall ikke lekene fra hverandre den første måneden han har dem.

Derimot er han utrolig flink med lego og slike plater som han setter sammen til forskjellige figurer! Der ligger han langt foran det jeg kan prestere! Tror han blir veldig flink i matematikk når han blir stor...

Vi får se :-)

Puta mi roper på meg, men se på hjemmesiden min :

http://home.no.net/ulvikaal

Har gjort det. Blir forvirret av Viasatboksen. Har den noen betydning her, eller skal jeg bare bruke den andre fjernkontrollen?

Viasatboksen skal ikke ha noe med dette å gjøre. Det er kun TV'en som må innstilles. Men har du valgt riktig scart kontakt? På noen TV'er har du to kontakter, prøvd begge?

Viasatboksen skal ikke ha noe med dette å gjøre. Det er kun TV'en som må innstilles. Men har du valgt riktig scart kontakt? På noen TV'er har du to kontakter, prøvd begge?

Besøket mitt fiksa det klokka halv sju i morges, så nå skal det funke, tror jeg. Det var noe med AV1, AV2, AV3... jeg har ikke helt skjønt det der jeg. Tror jeg hadde plugga litt feil, eller hadde feil innstilling på tv'n.

Takk for hjelpa uansett!

Besøket mitt fiksa det klokka halv sju i morges, så nå skal det funke, tror jeg. Det var noe med AV1, AV2, AV3... jeg har ikke helt skjønt det der jeg. Tror jeg hadde plugga litt feil, eller hadde feil innstilling på tv'n.

Takk for hjelpa uansett!

Det var disse kanalene Ulven og jeg mente du måtte velge på TV'en.

Fint at det løste seg:-))

Ha en riktig så fin jul forresten:-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...