Gå til innhold

Hvor godt følger du med i nyhetene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Her er det noe merkelig...

Noen får opp en filmtest.. jeg får opp en nyhetstest:

Dette er de første fire første sp. målene:

Nyhetsquiz uke 50

Hvor godt følger du med i nyhetsbildet? Hver uke kan du teste kunnskapene dine i Aftenpostens uhøytidelige nyhetsquiz. Her finner du 15 spørsmål om forrige ukes hendelser. Vi spør om det meste, både stort, smått, nært og fjernt.

1. Rettssaken mot Jon Lech Johansen, døpt "DVD-Jon" av mediene, trakk mye oppmerksomhet forrige uke. Hva står forkortelsen DVD for?

Dolby Video Disk

Digital Verified Data

Digital Versatile Disk

2. Nå må du snart ha gjort unna julehandelen - den store dagen nærmer seg! Hvor mye bruker vi på årets julehandel, ifølge NHOs beregninger?

6,5 milliarder kroner

8,5 milliarder kroner

10,5 milliarder kroner

3. -Hils onga og si at pappa aldri kommer hjem, var meldingen fra TV2s sportskommentator Harald Bredelid fredag. Han var på vei fra Farum til Århus - til fots - fordi håndballjentene satte inn det avgjørende 24-23-målet mot Ungarn med et fantastisk frikast i sluttsekundet. Hvem sto for praktmålet?

Monica Sandve

Katja Nyberg

Mia Hundvin

4. Tirsdag 10. desember mottok USAs tidligere president Jimmy Carter Nobels fredspris for 2002. I hvilken amerikansk stat ble Carter valgt til guvernør i 1970?

California

Georgia

Maine

Hadde det enda vært filmnyheter, så ok. Men nei, bare gammelgammelt:-)

Hvor syk er du i dag da, si på en skala fra 1 til 10? Hehe!;-)

I dag? Tja... hehe, føler meg vel egentlig som 1 på den skalaen.

Halsen er ikke helt bra men den er nesten bra, feber har jeg ikke selv om jeg svetta fælt i natt, og ellers føler jeg meg faktisk i god form.

Ser fram i mot hockeykamp på Jordal til Torsdag! :)

Ja, det var bare gamle filmer. Jeg slet litt der. Med nyere filmer ville jeg selvsagt klart alt!

I dag? Tja... hehe, føler meg vel egentlig som 1 på den skalaen.

Halsen er ikke helt bra men den er nesten bra, feber har jeg ikke selv om jeg svetta fælt i natt, og ellers føler jeg meg faktisk i god form.

Ser fram i mot hockeykamp på Jordal til Torsdag! :)

Ja, det var bare gamle filmer. Jeg slet litt der. Med nyere filmer ville jeg selvsagt klart alt!

Godt. _Litt_ vondt et eller annet sted er en god ting. Det minner deg på at du er i live;-)

Jeg var hjemme med spysjukt musikerbarn i går, så nå er jeg litt engstelig. Er jeg ikke litt kvalm...? *biter negler*

Annonse

Godt. _Litt_ vondt et eller annet sted er en god ting. Det minner deg på at du er i live;-)

Jeg var hjemme med spysjukt musikerbarn i går, så nå er jeg litt engstelig. Er jeg ikke litt kvalm...? *biter negler*

Spysyke er ufint, men det går ofte fort over. Noen dager fram og tilbake til dass overlever man. Man overlever vel egentlig det meste, og så får man bare klage så mye som mulig mens man er rammet :)

Resultat

Du hadde 13 riktige svar

The hills are alive...

...kan du ta deg selv i å nynne høyt. Men slapp av, i dagens postmoderne samfunn er det ingen skam å innrømme at du har sett alle de store filmene og at favorittskuespillerne dine heter Gene Kelly og Judy Garland.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...