Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er tanken bak ordtaket: "kunnskapens tre vannes med tårer"?

det første du tenker på, i overført betydning, seff...

Fortsetter under...

Skrevet

At det er hardt arbeid å tilegne seg kunnskap (sant nok!)

Skrevet

At det er hardt arbeid å tilegne seg kunnskap (sant nok!)

WOW, jeg er i det smarte hjørnet i dag!

Skrevet

WOW, jeg er i det smarte hjørnet i dag!

Tusen takk:))

Jeg fikk det som svar fra et ORAKEL på hvordan jeg skal lykkes og veien dit.. hehe..

Mvh

Skrevet

Tusen takk:))

Jeg fikk det som svar fra et ORAKEL på hvordan jeg skal lykkes og veien dit.. hehe..

Mvh

Orakler er alltid kjekke å ha

:-)

Skrevet

Orakler er alltid kjekke å ha

:-)

Jepp, men de er f*** meg dyre, hvis det er mye du lurer på..:)

5,- pr. konsultasjon..

Annonse

Skrevet

Jeg tenker på "Klok av skade".

Den var heller ikke dum.. tenkte på noe sånt erfaringsgreier jeg oxo...

Den har irritert meg lenge, så jeg prøver å tyne et konkret råd ut av den...

Takk for svaret:))

Skrevet

Jeg tenker mest på at ordtaket er et hint til alle de jævlene som kjøper planter, glemmer å vanne dem, og lar plantene dø en brutal død som følge av dette overgrepet mange begår mot trær og andre busker.

Skrevet

Fordi kunnskap ofte erverves "the hard way", altså med bitterkjøpt erfaring og med påfølgende tårer, kan man si at kunnskapens tre vannes med tårer....

Ditt eget, personlige kunnskapstre vokser altså av at det vannes med dine egne tårer etter hvert som du lærer av dine egne feil.

Skrevet

Det første jeg tenkte på, er at man lærer av motgang. Kan kanskje bety noe i samme retning som "Av motgang blir man vis"?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...