Gå til innhold

Moren min og demens

Anbefalte innlegg

Gjest helt  borti natta

Moren min begynner å bli veldig senil - og utrolig slem. Hvordan klarer dere andre å forholde dere til dette?

Jeg orker nesten ingen kontakt med henne fordi hun bare snakker stygt om alle andre inkl. ungene mine og meg.

Det startet for ca 10 år siden og blir bare verre og verre. Hun har alltid vært veldig dominerende men nå går det over alle grenser. Alle må følge hennes pipe ellers så blir det et kjempespetakkel. Forstår ikke at faren min orker, jeg orker ikke i hvert fall.

Hvor mye skal til for å umyndiggjøre henne?

Hun nekter å betale regninger og mat og faren min er fortvilet fordi trygden hans ikke holder til alt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86489-moren-min-og-demens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vet hvordan det kan være

Far ble dement tidlig. Kjenner symptomene. Sørgelige tilstander.

Mor ba om å bli oppnevnt som hjelpeverge- en "mildere form" av umyndiggjørelse. Hun fikk da ta ordne med hans økonomi. Det var et veldig stort problem hjemme også- i tillegg til alt annet.

Få legen til å skrive om tilstanden og søk overformynderiet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86489-moren-min-og-demens/#findComment-471476
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...