Gå til innhold

Han har ikkeno lyst til å kjøpe julegave til meg...

Anbefalte innlegg

Gjest veldig-anonym-spirito

*hyyyyl*

Kjæresten min har akkurat servert en bombe, han har ikke lyst til å feire jul i år!

Han har alltid hatet julen, men nå vil han ikke kjøpe julegaver eller noe...

Jeg føler meg så råtten, har gitt han ønskelista mi og allting, og så vil han ikke kjøpe noen gave???

Jeg får en h******* jobb med å bortforklare alle juleselskapene han nekter å stille opp på, og familien min blir skuffa...

Uff, jeg føler meg så dum...

Han sier julegaver bare er stress og materialistisk, han synes ikke det er koselig i det hele tatt...

Er det ikke koselig å kjøpe gave til kjæresten sin da?

*snufs*

Og hvis jeg nå får en julegave (fordi jeg sutrer sånn) så vet jeg jo at han har hatet å kjøpe den, at han ikke synes det var noe koselig i det hele tatt! *hyyyl*

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• spirito

13

• SierDuDet

7

• Sofline

6

• Jane

2

Mest aktive i denne tråden

Hvafornoe? Hvorfor vil han ikke det da? Kan han ikke være med på dine familiegreier for å være snill da? Han setter jo deg i et dårlig lys når du må finne på unnskyldninger for han.

Så trist...

Jeg reiser til syden om en time, så jeg leser nok ikke svaret før etter jul... men lykke til§

Hvorfor må du finne på unnskyldninger? Kan du ikke bare si det som det er, at han ikke ønsker å feire jul i år. Jeg synes det er merkelig av deg at du _forventer_ at han skal etterkomme dine ønsker, mens det tydeligvis ikke har slått deg at du kanskje kan etterkomme hans.

Fy søren noe så råttent!

Men vil han ikke feire jul, så er det neppe noe å gjøre med saken (kanskje har han ombestemt seg til neste år?)

Foreslå at dere kan gi hverandre nyttårsgaver isteden.. eller noe i den duren.. så slipper "jule"gavene ha noe med jul å gjøre.

Jeg syntes jul og gaver er for ungene. For oss voksne er det stort sett bare pes.

En gave man har mast seg til å få, er det vel heller ingen stas å få. Da kan du vel like gjerne kjøpe noe til deg selv og legge under treet - hvis det er viktig for deg at andre ser at du får noe av kjæresten.

Sambo og jeg skal ikke kjøpe noe til hverandre i år og det er greit syntes jeg. Da slipper jo jeg å kjøpe noe også, og i tillegg få et håpløst smykke f.eks. som enten lugger eller ikke er min smak i det hele tatt :) Snodige saker at de ikke greier å få med seg hva man liker etter så mange år........

Når det gjelder det familiegreiene, skjønner jeg kjæresten din. Jeg har selv gjort et valg som er litt rart for andre. Vi feirer selve dagen hver for oss, med hver vår familie.

Jeg syntes jul og gaver er for ungene. For oss voksne er det stort sett bare pes.

En gave man har mast seg til å få, er det vel heller ingen stas å få. Da kan du vel like gjerne kjøpe noe til deg selv og legge under treet - hvis det er viktig for deg at andre ser at du får noe av kjæresten.

Sambo og jeg skal ikke kjøpe noe til hverandre i år og det er greit syntes jeg. Da slipper jo jeg å kjøpe noe også, og i tillegg få et håpløst smykke f.eks. som enten lugger eller ikke er min smak i det hele tatt :) Snodige saker at de ikke greier å få med seg hva man liker etter så mange år........

Når det gjelder det familiegreiene, skjønner jeg kjæresten din. Jeg har selv gjort et valg som er litt rart for andre. Vi feirer selve dagen hver for oss, med hver vår familie.

Jeg er svært så enig med shandy. Og både jeg og kjæresten min er som kjæresten til spirito, bortsett fra at vi henger med i juleselskaper for husfredens skyld. Vi biter tenna sammen og smiler og fraser oss gjennom selve helligdagene og tenker på romjula da vi har bare hverandre, med mye rødvin og mye sex.

Vi gir heller ikke gaver til hverandre og savner det ikke. Han er i seg selv den største gaven jeg kan få. (*sukk*)

Ellers må jeg bare nevne at dette med julegaver ser ut til å ha tatt helt av. I min barndom og ungdom hadde vi veldig greie regler i min familie: Voksne søsken ga ikke gaver til hverandre, og gaver til nevøer og nieser sluttet når de ble konfirmert. I dag har alt dette gått i oppløsning. Og ikke nok med at de konfirmerte tantebarna får gaver - de forventer dyre ting.

Takk for oppmerksomheten.

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Å bortforklare overfor familie og venner burde du legge av deg med engang! Det er HNA som ikke vil feire jul. Det sier du selvfølgelig. Ikke finn på unnskyldnigner for han. Han kommer bare til å blir irritert hvis hanf ifnner det ut. Og du kommer til å slite deg ut.

Eneste måten å overleve med sære typer på er å være åpen overfor omgivelsene. Og informer typen om at du er det. Han tør vel stå for det han mener overfar andre enn deg?

Taler av mange års erfaring. Jeg fikk det først akseptabelt i samlivet etter at jeg lot folk se hans sanne ansikt. Faktisk så ble han da så flau noen ganger at han oppførte seg som folk flest allikevel. Eller kanskje det var fordi han oppdaget at jeg dreit en lang marsj i oppførselen hans og kjørte mitt eget løp. Da ble han litt ensom da vet du, og ville være med på moroa igjen.

Vil du leve med en så sær fyr da? Har du sjansen så stikk!!!!!! Det hadde jeg gjort hadde jeg visst det jeg vet i dag. Hadde spart meg for utrolig mange tunge stunder.

Jula er uansett for unger, så jeg ser ikke det store problemet med at han ikke vil i selskapene.

Han kunne derimot godt kjøpt en gave til deg likevel. Ikke nødvendigvis en "julegave", men en gave fordi du er kjæresten hans. Det er gøy å kjøpe julegaver til kjærester! Jeg har bare hatt kjæreste en jul da det alltid blir slutt før denne høytiden, og hun fikk gave. Det var hyggelig å gi henne gave, men jeg fikk faen ikke noe igjen. Den bitchen!

Jeg er svært så enig med shandy. Og både jeg og kjæresten min er som kjæresten til spirito, bortsett fra at vi henger med i juleselskaper for husfredens skyld. Vi biter tenna sammen og smiler og fraser oss gjennom selve helligdagene og tenker på romjula da vi har bare hverandre, med mye rødvin og mye sex.

Vi gir heller ikke gaver til hverandre og savner det ikke. Han er i seg selv den største gaven jeg kan få. (*sukk*)

Ellers må jeg bare nevne at dette med julegaver ser ut til å ha tatt helt av. I min barndom og ungdom hadde vi veldig greie regler i min familie: Voksne søsken ga ikke gaver til hverandre, og gaver til nevøer og nieser sluttet når de ble konfirmert. I dag har alt dette gått i oppløsning. Og ikke nok med at de konfirmerte tantebarna får gaver - de forventer dyre ting.

Takk for oppmerksomheten.

Det er kanskje ikke sånn lenger at man blir voksen når man konfirmeres da...

Og gaver til nevøer og nieser bør kanskje komme an på om hvor god kontakt man har med hverandre. Selv gir jeg gave til tante og onkel hver jul og jeg får også gave av dem (er 21 år) fordi jeg tilbringer mye tid med dem resten av året.

Jeg elsker å kjøpe gaver til min elskede jeg! :o) Og ender alltd opp med å bruke mer penger enn jeg hadde tenkt... Dra alene i juleselskapene du og la ham sitte hjemme eller være ute med gutta eller hva det nå er han heller vil.

Annonse

Jula er uansett for unger, så jeg ser ikke det store problemet med at han ikke vil i selskapene.

Han kunne derimot godt kjøpt en gave til deg likevel. Ikke nødvendigvis en "julegave", men en gave fordi du er kjæresten hans. Det er gøy å kjøpe julegaver til kjærester! Jeg har bare hatt kjæreste en jul da det alltid blir slutt før denne høytiden, og hun fikk gave. Det var hyggelig å gi henne gave, men jeg fikk faen ikke noe igjen. Den bitchen!

Så det varte ikke _hele_ jula med andre ord????

Så det varte ikke _hele_ jula med andre ord????

Joa, det varte hele jula og litt til. Men vi hadde avtalt ikke å kjøpe gaver til hverandre grunnet økonomi. Jeg kjenner ustabile jenter og gikk selvsagt utifra at et forslag om ikke å kjøpe gaver var et tegn på at jeg måtte kjøpe gave likevel uten å gå på en smell.

Fy søren noe så råttent!

Men vil han ikke feire jul, så er det neppe noe å gjøre med saken (kanskje har han ombestemt seg til neste år?)

Foreslå at dere kan gi hverandre nyttårsgaver isteden.. eller noe i den duren.. så slipper "jule"gavene ha noe med jul å gjøre.

Det er ikke julen han har noe i mot, det er "det materialistiske".

Han skulle visst slutte med bursdagsgaver også...

Det er ikke _gaven_ som er viktigst for meg, det er det at han viser at han er glad i meg. Jeg hadde blitt like lykkelig for en halvtimes massasje som jeg hadde blitt for all verdens diamanter...

Han sa "æsj, jeg hater å stresse rundt i butikker bare for å bruke masse penger på en haug med drit du ikke liker uansett."

Jeg har vært kjempeglad for alle gavene jeg har fått, aldri vært skuffa!

Hvorfor sier han sånt da?

Begynner liksom å tvile litt her...

Altså, vi er 20 år og fortsatt "nyforelska". Er det ikke gøy å gi gaver da da?

Ja, akkurat selskapene er jo greit nok. Det slapp han i fjor også...

Det som er trist er at jeg har lyst til å kjøpe gave til ham!

Han sier bare "Æsj, jeg ønsker meg ikke noe. Jeg skal ikke feire jul, jeg vil ikke ha noen gave."

Han ødelegger liksom givergleden min...er ikke noe morro å gi gave til en som ikke vil ha...han sier at hvis jeg gir gave, blir han sur, for da forventer alle at han skulle gitt til meg...

*hulk*

Jeg elsker å kjøpe gaver til min elskede jeg! :o) Og ender alltd opp med å bruke mer penger enn jeg hadde tenkt... Dra alene i juleselskapene du og la ham sitte hjemme eller være ute med gutta eller hva det nå er han heller vil.

Han vil spille PS2...

Kanskje jeg skulle finne meg en MANN???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...