Gå til innhold

Han har ikkeno lyst til å kjøpe julegave til meg...

Anbefalte innlegg

Jeg er svært så enig med shandy. Og både jeg og kjæresten min er som kjæresten til spirito, bortsett fra at vi henger med i juleselskaper for husfredens skyld. Vi biter tenna sammen og smiler og fraser oss gjennom selve helligdagene og tenker på romjula da vi har bare hverandre, med mye rødvin og mye sex.

Vi gir heller ikke gaver til hverandre og savner det ikke. Han er i seg selv den største gaven jeg kan få. (*sukk*)

Ellers må jeg bare nevne at dette med julegaver ser ut til å ha tatt helt av. I min barndom og ungdom hadde vi veldig greie regler i min familie: Voksne søsken ga ikke gaver til hverandre, og gaver til nevøer og nieser sluttet når de ble konfirmert. I dag har alt dette gått i oppløsning. Og ikke nok med at de konfirmerte tantebarna får gaver - de forventer dyre ting.

Takk for oppmerksomheten.

Hehe, da hadde det ikke vært en eneste julegave hos oss i jula, er nemlig ingen barn i familien...

Jeg synes ikke det å få er viktig, men jeg liker godt å gi gaver. Men det er ikkeno gøy å gi gave til en som ikke vil ha det...

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• spirito

13

• SierDuDet

7

• Sofline

6

• Jane

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest ElseMarie

Ja, akkurat selskapene er jo greit nok. Det slapp han i fjor også...

Det som er trist er at jeg har lyst til å kjøpe gave til ham!

Han sier bare "Æsj, jeg ønsker meg ikke noe. Jeg skal ikke feire jul, jeg vil ikke ha noen gave."

Han ødelegger liksom givergleden min...er ikke noe morro å gi gave til en som ikke vil ha...han sier at hvis jeg gir gave, blir han sur, for da forventer alle at han skulle gitt til meg...

*hulk*

Godta at han ikke vil kjøpe gave da!

Vær ikke så egoistisk!

Han kan jo kjøpe gave til deg ellers i året.

Selv er jeg sammen med en som ikke feirer jul - helt greit for meg. Hans avgjørelse. Jeg tenker ikke over det engang. Det er viktig å respektere andres følelser på det området.

Kanskje du får en gave etter jul?

Uansett, om du ikke klarer å respektere andres følelser om sånt, så bør du finne deg en som føler det samme som deg.

Beklager å måtte si det; han høres ut som en dypt tenkende ung mann.

Vår tradisjonelle julefeiring har for mange mennesker i dag liten eller ingen dypere mening. Det har blitt en etterlengtet ferie med mat/drikke- og gavehysteri midt i mørketiden. Greit nok for mange av oss, men jeg kan skjønne at noen reagerer på dette.

Du kan vel gå på julebesøk/fest alene.

Godta at han ikke vil kjøpe gave da!

Vær ikke så egoistisk!

Han kan jo kjøpe gave til deg ellers i året.

Selv er jeg sammen med en som ikke feirer jul - helt greit for meg. Hans avgjørelse. Jeg tenker ikke over det engang. Det er viktig å respektere andres følelser på det området.

Kanskje du får en gave etter jul?

Uansett, om du ikke klarer å respektere andres følelser om sånt, så bør du finne deg en som føler det samme som deg.

Nei, det er gavene han er imot, ikke selve jula...

Og han er ikke så flink til å vise at han er glad i meg ellers heller...men jeg trenger det!

Hadde han vært litt mer kosete ellers så...og hatt litt mer folkeskikk :-Þ

Annonse

Det er ikke julen han har noe i mot, det er "det materialistiske".

Han skulle visst slutte med bursdagsgaver også...

Det er ikke _gaven_ som er viktigst for meg, det er det at han viser at han er glad i meg. Jeg hadde blitt like lykkelig for en halvtimes massasje som jeg hadde blitt for all verdens diamanter...

Han sa "æsj, jeg hater å stresse rundt i butikker bare for å bruke masse penger på en haug med drit du ikke liker uansett."

Jeg har vært kjempeglad for alle gavene jeg har fått, aldri vært skuffa!

Hvorfor sier han sånt da?

Begynner liksom å tvile litt her...

Hvorfor kan han ikke være med på juleselskapene hvis han bare er imot det materialistiske da? Juleselskaper med venner/familie er da ikke mere materialistiske enn andre selskaper.

Si at du gjerne vil ha en gave som ikke koster noe da vel...

:-)

f.eks. "gavekort" på masasje fra ham, en helg bare for dere selv ect.

Jeg er også imot det materialistiske med julen, men jeg kjøper alltid en liten gave til folk for å vise at jeg bryr meg om dem.. prøver i det lengste å lage julegavene selv. I år har jeg desverre ikke hatt tid til å lage så mye fordi jeg var til sjøs i 4 mnd. og kom hjem i slutten av november. Men jeg skal i alle fall bake en stor boks kaker til tanten min som skal holde julaften for oss i år, og det vet jeg hun setter pris på mer enn noen som helst julegave.

Langt utenfor tema her dette men.. jeg kjøper ikke gaver for å kjøpe, men gir gaver for å vise at jeg bryr meg og tenker på folk. (+at det er vanlig høflighet å gi gave til dem man får gave av)

Joa, det varte hele jula og litt til. Men vi hadde avtalt ikke å kjøpe gaver til hverandre grunnet økonomi. Jeg kjenner ustabile jenter og gikk selvsagt utifra at et forslag om ikke å kjøpe gaver var et tegn på at jeg måtte kjøpe gave likevel uten å gå på en smell.

Smart du ;-)

Ja, akkurat selskapene er jo greit nok. Det slapp han i fjor også...

Det som er trist er at jeg har lyst til å kjøpe gave til ham!

Han sier bare "Æsj, jeg ønsker meg ikke noe. Jeg skal ikke feire jul, jeg vil ikke ha noen gave."

Han ødelegger liksom givergleden min...er ikke noe morro å gi gave til en som ikke vil ha...han sier at hvis jeg gir gave, blir han sur, for da forventer alle at han skulle gitt til meg...

*hulk*

Hmm... er han riv ruskende blakk? Isåfall så kan det jo forklare dette... Kanskje han har pengeproblemer du ikke vet om?

Jeg synes jo det høres litt rart ut at han ikke vil at du skal gi han noen gave, og enda merkeligere finner jeg det at han ikke vil gi deg noen gave...

Ikke lett å gi noen råd her...

Kanskje det du. Eller prøve å finne ut _hvorfor_ han er så anti-jul? Kanskje han aldri hadde koselige juler som liten?

Kanskje det har noe å gjøre med at det er andre året faren hans ikke gidder komme hjem til jul (sjømann)?

Eller at familien hans er en smule annerledes enn vår. Vi er sånn ultrasosiale med laaaange selskapsmiddager, mulig han ikke takler det...?

Hvorfor kan han ikke være med på juleselskapene hvis han bare er imot det materialistiske da? Juleselskaper med venner/familie er da ikke mere materialistiske enn andre selskaper.

Si at du gjerne vil ha en gave som ikke koster noe da vel...

:-)

f.eks. "gavekort" på masasje fra ham, en helg bare for dere selv ect.

Jeg er også imot det materialistiske med julen, men jeg kjøper alltid en liten gave til folk for å vise at jeg bryr meg om dem.. prøver i det lengste å lage julegavene selv. I år har jeg desverre ikke hatt tid til å lage så mye fordi jeg var til sjøs i 4 mnd. og kom hjem i slutten av november. Men jeg skal i alle fall bake en stor boks kaker til tanten min som skal holde julaften for oss i år, og det vet jeg hun setter pris på mer enn noen som helst julegave.

Langt utenfor tema her dette men.. jeg kjøper ikke gaver for å kjøpe, men gir gaver for å vise at jeg bryr meg og tenker på folk. (+at det er vanlig høflighet å gi gave til dem man får gave av)

Eksakt ;-)

Men han vil ikke i selskapene, han hater å være sosial...

Han vil ikke gi gaver, fordi han hater å kjøpe dem...

Han hater visst alt...?

Hmm... er han riv ruskende blakk? Isåfall så kan det jo forklare dette... Kanskje han har pengeproblemer du ikke vet om?

Jeg synes jo det høres litt rart ut at han ikke vil at du skal gi han noen gave, og enda merkeligere finner jeg det at han ikke vil gi deg noen gave...

Ikke lett å gi noen råd her...

Neh, blakk er han ikke ;-)

Jaja, han må vel bare oppdras litt!

*ruller opp ermene og er heks*

Annonse

Neh, blakk er han ikke ;-)

Jaja, han må vel bare oppdras litt!

*ruller opp ermene og er heks*

Ikke vær for heks. Du vil trossalt ikke skremme han bort!

Så jenk deg etter hans anti-jul holdning, du, og så får dere heller ha det til gode når dere får barn! :)

Jula er trossalt for barn.

Gjest papirtiger

Julen er materialistisk og hyklerisk. Hvorfor ikke respektere hans meninger? Sikkert ikke noe hyggelig for han å bli påtvunget julefeiring.

Og du trenger da ikke å finne på unnskyldninger for han. Bare si at han ikke hadde lyst å komme. Trenger ikke å gjøre ting mer vanskelige enn de er.

Det er koselig å kjøpe gaver til kjæreste, men koseligere når det ikke er et must, slik som i jula.

Ikke vær for heks. Du vil trossalt ikke skremme han bort!

Så jenk deg etter hans anti-jul holdning, du, og så får dere heller ha det til gode når dere får barn! :)

Jula er trossalt for barn.

Han vil ikke ha barn heller...

Han er den mannlige utgaven av prinsesse Vilikke...

Julen er materialistisk og hyklerisk. Hvorfor ikke respektere hans meninger? Sikkert ikke noe hyggelig for han å bli påtvunget julefeiring.

Og du trenger da ikke å finne på unnskyldninger for han. Bare si at han ikke hadde lyst å komme. Trenger ikke å gjøre ting mer vanskelige enn de er.

Det er koselig å kjøpe gaver til kjæreste, men koseligere når det ikke er et must, slik som i jula.

Problemet er vel helst det at jeg aldri får noen oppmerksomhet av noe slag...

Bortsett fra noen pene kommentarer akkurat i det det går for han da...

Eksakt ;-)

Men han vil ikke i selskapene, han hater å være sosial...

Han vil ikke gi gaver, fordi han hater å kjøpe dem...

Han hater visst alt...?

Hater å være sosial....? jaja

Går han ikke noe sted resten av året heller da?

Jeg synes ikke spesielt synd på deg. Hvorfor? Vel, hovedsaklig fordi du kun tenker på deg selv.

Du er lei deg for at DU ikke får gave. At DU ikke vil synes det ikke er fint å gi han gave fordi han ikke vil ha og fordi DU må fortelle en skuffet familie (DIN familie) at han ikke kommer.

Typen din vil ikke feire jul, hva så? Hvorfor kan du ikke respektere det og heller støtte han i det, både i forhold til han selv og i forhold til familien din?

Å sutre over at man ikke får gave er iallefall usedvanlig umodent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...