Gå til innhold

Virus på email uten vedlegg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, hvis det er HTML-mail.

Og ja, du bør ha et antivirusprogram. Det finnes gratis programmer, f.eks AVG.

Hva betyr HTML mail? Hvordan ser jeg det? Er det nok at jeg får mailen, og så er viruset installert? Jeg åpner dem aldri..... Har heller ikke på forhåndsvisning. Klez viruset åpnet og installerte seg jo selv...

Hva betyr HTML mail? Hvordan ser jeg det? Er det nok at jeg får mailen, og så er viruset installert? Jeg åpner dem aldri..... Har heller ikke på forhåndsvisning. Klez viruset åpnet og installerte seg jo selv...

Hvis du ikke har på forhåndsvisning er du relativt trygg. Men pass alltid på å ha nyeste sikkerhetsoppdateringer på Windows Update installert, og bruk et oppdatert antivirusprogram.

Ulv I Faarikaal

Dette er en god forkalring:

http://home.online.no/~naslakse/MacTips/VirusTips.html#EPOSTVIRUS

Min erfaring er at det nytter lite å slå av forhåndsvisning i outlook express. (om det er det du bruker)

Hvis du ikke har forhåndsvisning kan du jo bare slette mailene du ser ikke er noe du behøver å ha, uten å lese dem.

De aller fleste reklame-mails etc, mail med farger osv er html-mail.

men selv web-sider du bare ser ¨på kan gi deg virus .. så -- antivirus :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...