Gå til innhold

Krasjer med bredbånd

Anbefalte innlegg

Gjest Mannen -35

Jeg fikk denne uka installert bredbånd hjemme - som er supre greier - INNTIL maskinen krasjer.

Det skjer mens jeg er på nettet og surfer - da går skjermen brått i svart - eller i blått med en uforståelig feilmelding.

På Telenor-support, mente de det kunne hjelpe å oppgradere mitt win98 til xinXP. Har ikke masse peiling, og vil det hjelpe?

Finnes det nettsteder der denne kan lastes ned - eller må den kjøpes i butikken, koster visstnok 1200 kroner.

Noen som vet?

Har reinstallert og installert bredbåndet en gang til - men hjalp ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86547-krasjer-med-bredb%C3%A5nd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Windows 98 er beryktet for sin ustabilitet, så oppgradering kan sikkert hjelpe. Men det er jo godt forståelig at du ikke ønsker å legge ut så mye penger om du ellers er fornøyd med den versjonen du har.

Det du kan forsøke er å reinstallere Windows 98. Gjør helst en ren reinstallering, dvs formatering av harddisken først. Husk å ta backup av alt du vil ta vare på først! For å holde seg noenlunde frisk bør Windows 98 reinstalleres en gang i året omtrent, er min erfaring.

Du bør også passe på at du har nyeste drivere til nettverkskort og annen maskinvare.

Gjest ChiengMai

Windows 98 er beryktet for sin ustabilitet, så oppgradering kan sikkert hjelpe. Men det er jo godt forståelig at du ikke ønsker å legge ut så mye penger om du ellers er fornøyd med den versjonen du har.

Det du kan forsøke er å reinstallere Windows 98. Gjør helst en ren reinstallering, dvs formatering av harddisken først. Husk å ta backup av alt du vil ta vare på først! For å holde seg noenlunde frisk bør Windows 98 reinstalleres en gang i året omtrent, er min erfaring.

Du bør også passe på at du har nyeste drivere til nettverkskort og annen maskinvare.

En venn av meg med Win98 hadde masse trøbbel da han fikk bredbånd. Han reinstallerte OS uten at det hjalp det aller minste. Problemene han ble løst ved at han investerte i WinXP. I ettertid tror jeg nok han er glad for den oppgraderingen av andre grunner også.

Gjest Mann -35

En venn av meg med Win98 hadde masse trøbbel da han fikk bredbånd. Han reinstallerte OS uten at det hjalp det aller minste. Problemene han ble løst ved at han investerte i WinXP. I ettertid tror jeg nok han er glad for den oppgraderingen av andre grunner også.

...men hva er forskjellen mellom windows 98 og winXP? Altså jeg skjønner at det kanskje blir mer stabilt, men hva er forskjellen ellers? RInge datasjappa i sted - koster 1300 kroner - og da bør det jo være bra!

Gjest ChiengMai

...men hva er forskjellen mellom windows 98 og winXP? Altså jeg skjønner at det kanskje blir mer stabilt, men hva er forskjellen ellers? RInge datasjappa i sted - koster 1300 kroner - og da bør det jo være bra!

Det ligger temmelig omfattende forandringer i WinXP i forhold til tidligere versjoner av Windows, det er umulig å komme inn på alt her.

Utseendet er helt nytt, og etter min mening mye mer brukervennlig. Det jeg likevel setter mest pris på i XP er stabiliteten, at plug'n'play endelig ser ut til å virke skikkelig og at XP er ouvertreffelig til bildebehandling. Men så må jeg ilde til og si at jeg la inn XP på en helt ny maskin, og at jeg vet at mange har hatt trøbbel med eldre maskiner.

Det ligger temmelig omfattende forandringer i WinXP i forhold til tidligere versjoner av Windows, det er umulig å komme inn på alt her.

Utseendet er helt nytt, og etter min mening mye mer brukervennlig. Det jeg likevel setter mest pris på i XP er stabiliteten, at plug'n'play endelig ser ut til å virke skikkelig og at XP er ouvertreffelig til bildebehandling. Men så må jeg ilde til og si at jeg la inn XP på en helt ny maskin, og at jeg vet at mange har hatt trøbbel med eldre maskiner.

Hvis man har en litt eldre maskin er det ofte en fordel å bruke Windows 2000 istedet. Minst like stabilt som Windows XP, og fungerer bedre med eldre maskinvare.

Annonse

Gjest ChiengMai

Hvis man har en litt eldre maskin er det ofte en fordel å bruke Windows 2000 istedet. Minst like stabilt som Windows XP, og fungerer bedre med eldre maskinvare.

Lurte på om jeg skulle skrive noe om Win2000, men så regna jeg med at du som kan mer om det OSet kanskje kom inn på banen. :-)

Enkelte her inne er ganske forutsigbare, hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...