_Querist_ Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Etter en dag i slalombakken, sliter jeg med ekstremt øm og støl-aktig mage (fra lyske til under ribben) Klarer ikke å bruke magemusklene i det hele tatt, varer gjerne i over én uke. Magen er også øm om jeg tar på den. Hvorfor skjer dette, er det normalt? Jeg bruker jo ikke magemusklene til noe spesielt når jeg står på slalom (ski altså). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
piste Skrevet 21. desember 2002 Del Skrevet 21. desember 2002 Du bruker magemusklene masse ved slalom og telemark, de er sammen med ryggmuskulaturen med på å stabilisere/holde overkropp og bolen i ro. submaksimal belastning over lengre tid vil lett kunne gi smerte/stølhet pga egenskaper ved musklene (rekrutteringshierarkiet). Jeg er også ofte trøtt i magemusklene etter å ha stått på ski. Men jeg er ikke lege, kan vel kanskje være andre årsaker til problemene oxo?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 -Querist. Joda, ved slalom aktiviserer du nok i stor grad både rygg- og mage-muskulatur. At du har vondt en ukes tid i etterkant, høres noe uvanlig ut. Men hvis du føler deg frisk ellers med normal fordøyelse på alle måter,så er det neppe noe i selve bukhulen som gir deg dette ubehaget. Det taler heller for at muskulaturen ikke er forberedt på slike aktiviter. Litt regelmessig styrketrening av rygg og mage vil være til hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.