Gjest metronom Skrevet 21. desember 2002 Skrevet 21. desember 2002 Jeg har noen tomme sennepsglass som jeg tenkte å bruke til drikkeglass. Problemet er bare at jeg ikke får vekk restene etter limet til etikettene. Har prøvd med varmt vann og Zalo og fikk greit av den største etiketten da jeg lot glasset ligge i vann en stund. Men limet fra den øverste etiketten går ikke bort. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å få vekk limflekkene? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 21. desember 2002 Skrevet 21. desember 2002 Krystallsoda tar alle limrestene. Siden du allerede har brukt Zalo og varmt vann kan du få problemer med å få vekk alt, det fungere av en eller annen merkelig grunn best på etiketter som ikke har vært i varmt vann allerede. 0 Siter
naiv Skrevet 21. desember 2002 Skrevet 21. desember 2002 Bruk litt varm olje og gryteskrubb. Matolje eller lignende. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 21. desember 2002 Skrevet 21. desember 2002 Olivenolje og papir, og masse skrubbing. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 21. desember 2002 Skrevet 21. desember 2002 Planteterpentin tar det meste, bruk hanske ellers blir du rød og varm på henda. Du fukter en serviett helt våt med terpentin, legger den over, dekker med f eks litt gladpack eller annen plastfolie så terpentinen ikke fordamper. Vent 10-30 min og det meste sklir av. Lukter litt snodig og sterk av tyri, så gjør det et luftig sted. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 21. desember 2002 Skrevet 21. desember 2002 Tillegg: Terpentinen løser ikke opp plast og maling, derfor kan den brukes til å fjerne lim på nesten alt. 0 Siter
Champagne Skrevet 21. desember 2002 Skrevet 21. desember 2002 Plasterfjerner tar absolutt alt! Eller neglelakkfjerner hvis du ikke har ovennevnte.. 0 Siter
Female Skrevet 21. desember 2002 Skrevet 21. desember 2002 Bakepulver på en fuktig klut..og skrubb i veg. 0 Siter
Gjest metronom Skrevet 21. desember 2002 Skrevet 21. desember 2002 Nå har jeg litt å prøve meg på i jula :-) 0 Siter
_Querist_ Skrevet 22. desember 2002 Skrevet 22. desember 2002 Jeg har brukt JIF universal med hell flere ganger. Spray på, la virke og gnikk av. 0 Siter
molli Skrevet 22. desember 2002 Skrevet 22. desember 2002 Kan du ikke bare bruke neglelakkfjerner da? Hell litt på en bomullsdott, og gnikk i vei? En flaske neglelakkfjerner er aldri dumt å ha i hus, selv om man ikke bruker akkurat neglelakk selv:-) Vi pleier å ha en flaske i skapet på badet, men det er stort sett mannen min som bruker den opp til diverse sånne ting som å fjerne limrester o.l. 0 Siter
asterix Skrevet 22. desember 2002 Skrevet 22. desember 2002 Jeg putter dem rett og slett i oppvaskmaskinen. Pass på å ta glassene ut av maskinen straks maskinen er ferdig, for etikettene kan feste seg igjen når det tørker. Går ikke alt bort i første runde river du bort alt som er løst og lar dem få en runde til i maskina. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.