Gå til innhold

Av nye bøker...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet av Paulo Coelho. Jeg har lest den flere ganger.. kjøpte faktisk tilfeldigvis en annen bok av samme forfatter i går, en sånn liten ting til meg selv på toppen av haugen av julegaver. Den heter "Ved elva Piedro satt jeg og gråt". Ellers er "Veronika vil dø" av samme forfatter anbefalelsesverdig.

Av norske forfattere anbefaler jeg Elin Brodin, f.eks Bedøvelse, De Vises Sten eller Askefolket. Ikke alle bøkene hennes er like gode, men disse tre er relativt seif.

Og så har man jo Jan Wiese - Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede, og så har du sikkert lest Ingvar Ambjørnsen - Hvite netter. Torgrim Eggen - Gjeld er også ganske god.

Kan sikkert grave fram noen flere anbefalinger, men hva er du ute etter? Noe lett? Noe dypt? Noe trist? Noe morsomt? Noe spenningsfylt?

"Kan sikkert grave fram noen flere anbefalinger, men hva er du ute etter? Noe lett? Noe dypt? Noe trist? Noe morsomt? Noe spenningsfylt?"

Hehe, jeg vet ikke hva jeg er ute etter. Noe nytt, kanskje... Men det er jo umulig for dere å vite hva som er nytt...

Jeg har aldri lest noe av Torbjørn Eggen. Det var kanskje et godt forslag :)

"Kan sikkert grave fram noen flere anbefalinger, men hva er du ute etter? Noe lett? Noe dypt? Noe trist? Noe morsomt? Noe spenningsfylt?"

Hehe, jeg vet ikke hva jeg er ute etter. Noe nytt, kanskje... Men det er jo umulig for dere å vite hva som er nytt...

Jeg har aldri lest noe av Torbjørn Eggen. Det var kanskje et godt forslag :)

Torgrim :)

Skrevet av Paulo Coelho. Jeg har lest den flere ganger.. kjøpte faktisk tilfeldigvis en annen bok av samme forfatter i går, en sånn liten ting til meg selv på toppen av haugen av julegaver. Den heter "Ved elva Piedro satt jeg og gråt". Ellers er "Veronika vil dø" av samme forfatter anbefalelsesverdig.

Av norske forfattere anbefaler jeg Elin Brodin, f.eks Bedøvelse, De Vises Sten eller Askefolket. Ikke alle bøkene hennes er like gode, men disse tre er relativt seif.

Og så har man jo Jan Wiese - Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede, og så har du sikkert lest Ingvar Ambjørnsen - Hvite netter. Torgrim Eggen - Gjeld er også ganske god.

Kan sikkert grave fram noen flere anbefalinger, men hva er du ute etter? Noe lett? Noe dypt? Noe trist? Noe morsomt? Noe spenningsfylt?

Heisann :-)

Har selv lest Jan Wiese`s Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede. Syntes den var utrolig god.

Annonse

Torgrim, ja...:)

Gjeld, er det den torpedoboka? Jeg mener å huske at han skrev en bok som omhandlet torpedomiljøet.

Mnei - ikke helt. Den handler om en fyr som har masse gjeld og hvordan han klarer å sno seg likevel. Husker ikke noen torpedoer fra den boken, skjønt det burde sikkert vært noen der ;)

Mnei - ikke helt. Den handler om en fyr som har masse gjeld og hvordan han klarer å sno seg likevel. Husker ikke noen torpedoer fra den boken, skjønt det burde sikkert vært noen der ;)

Hmmm hvem er det jeg da tenker på...

Sjekket hva han hadde skrevet, og det var visst ikke han...

Jaja, jeg får se meg litt om i bokhandelen i morgen, eventuelt på biblioteket!

Her bor vi i en verden med over 6 mrd mennesker, og du tror alle de beste forfatterne er norske?

Veldig så kjepphøy vi var her da? Det er vel snakk om smak og behag det vel!!!

Jeg liker best norske forfattere. Jeg har lest masse utenlandske bøker og av utenlandske forfattere men det er noe spesielt med norske navn, norske stedsnavn og så videre......som jeg synes gjør boken mere interresant. Men det er slik JEG liker det. Du kan vel respektere det kan du ikke?

Gjest Pol Pot II

Okei (men han fikk da SÅ bra kritikker?): Les Torgeir Schjerven, da, "I anledning dagen", gammel punker. Jada, det er en diktsamling. Hva med Merete Morken Andersen, "Hav av tid"?

Egentlig skulle du jo lese Raymond Chandlers samlede, og se hvor de stjæler fra, alle sammen.

Enig! Raymond går langt utenpå det som er skrevet av norsk "hardkokt" krim.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...