Gå til innhold

FU: Hva spiser du på julaften?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi spiser ribbe, julepølse, medisterkaker, surkål...og ja, alt som hører med. Jeg gleder meg masse til maten. :-)

Av drikke kan man velge mellom brus, øl, akevitt, og vin.

Til dessert er det riskrem, og gubben får multekrem som han liker så godt. (han er faktisk den eneste av oss som liker det, men mora mi, som står for maten, er så snill at hun lager multekrem baaaare til gubben min. :-))

Annonse

Syns du sutrer i alle innlegg du kan jeg, om at du ikke får drikke alkohol i jula.. ;-)

Ikke nå, hun spurte hva jeg skulle drikke og jeg svarte!

Men det er litt trist. Jula er den store tiden for festligheter, og jeg går glipp av all moroa...

Menmen... jeg sparer nå i det minste noen tusenlapper.

Rudolf-stek. Den står i ovnen nå, så da er det bare å varme den i morra og lage sausen, hjemmelaget viltsaus - det er snaskens det! :o) Tilbehør er poteter, gulrot, rødkål (om det blir surkål også får vi se), broccoli og sjampinjong. Dessert blir riskrem, fruktsalat og iskake. Noen tåler ikke ditt og andre liker ikke datt, derfor flere sorter dessert. :o)

Annonse

Rudolf-stek. Den står i ovnen nå, så da er det bare å varme den i morra og lage sausen, hjemmelaget viltsaus - det er snaskens det! :o) Tilbehør er poteter, gulrot, rødkål (om det blir surkål også får vi se), broccoli og sjampinjong. Dessert blir riskrem, fruktsalat og iskake. Noen tåler ikke ditt og andre liker ikke datt, derfor flere sorter dessert. :o)

Er ikke dette noe drøyt? Har du barn i slekta? Ja, det har du. Jeg har sett deg på foreldreforum.

Hvordan forklarer du de små at du dreper og spiser Rudolf på selveste juleaften? Jeg bare spør!

Ikke det at jeg har noe med det, altså, men hva blir det neste? Julenissen til dessert?

Nei, makan!

ryktene vil ha det til at det blir pinnekjøtt :) og riskrem :))

drekka er jaggu ikkje godt å sei - det blir sikkert øl å få, men det smaker jo py. akevitt blir det vel gjerne også, det duger til pinnekjøttet, men passer dårlig sammen med vin, så vi får no sjå.

Er ikke dette noe drøyt? Har du barn i slekta? Ja, det har du. Jeg har sett deg på foreldreforum.

Hvordan forklarer du de små at du dreper og spiser Rudolf på selveste juleaften? Jeg bare spør!

Ikke det at jeg har noe med det, altså, men hva blir det neste? Julenissen til dessert?

Nei, makan!

Ja, det blir nok vanskelig og bortforklare ;o)

Det er ingen spøk å ha barn ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...