Gå til innhold

Dette er en skam for Norge !

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Ja, men en må gjøre det beste ut av det. Kan ikke skreddersy et tilbud til hvert enkelt menneske i Norge, for hver enkelts spesielle lidelse.

Anorektikere er vanskelige siden de ikke vil behandles.

Er ikke lett å få en kreftsyk frisk heller hvis vedk. nekter å ta imot behandling.

Gjest papirtiger

Ja, det er synd at det ikke finnes andre alternativer for mennesker som liger av spiseforstyrrelser.

Men. I denne saken har legen vurdert at det var reel fare for livet hennes om hun var hjemme. Dermed hadde ikke legen noe alternativ.

Tenk deg overskriftene hvis hun hadde vært hjemme og døde..

Hvorfor er dette en skam?

Jenta har en så alvorflig lidelse at hun ikke greier å ta ansvaret for seg selv. Derfor må hun tvangsinnlegges.

At det er eldre folk enn hun selv der, kan da ikke være et problem. Slik er det i samfunnet forøvrig også. Dette er storm i et vannglass.

Gjest Sykepasser

Jeg vet ikke, en av mine ligger på sykehus og kan ikke være hjemme. Vi sørger for h*n, og sykehuset har omsorg, men h*n kan ikke stå opp av senga og kan ikke være alene. Vi har vurdert alle alternativer og kan ikke se at det finnes noen. H*n har det som trengs, også tv, radio, telefon og besøk nok.

Annonse

Ingen skam syntes jeg. Jenta var jo heldig som ble tatt hånd om og skånet for seg selv.

Mulig jeg er råtten, men jeg syntes ikke synd på dem engang. Det er andre som har det langt verre og som VIL bli friske, men ikke kan.

Tullete dusteri.

Du vet tydelig ikke en dritt om spiseforstyrrelser. Makan til dustekommentar!

Det skal svært mye til før en person tvangsinnlegges. Så hvis det er nødvendig i dette tilfelle, er det ikke synd. Men det er trist for jenta og alle andre som lider, enten psykisk eller fysisk.

Får håpe for hennes skyld at hun slipper lukket avdeling neste jul.

Ingen skam syntes jeg. Jenta var jo heldig som ble tatt hånd om og skånet for seg selv.

Mulig jeg er råtten, men jeg syntes ikke synd på dem engang. Det er andre som har det langt verre og som VIL bli friske, men ikke kan.

Tullete dusteri.

Hvordan kan du vite om jenta vil bli frisk eller ikke?

Annonse

Hvordan kan du vite om jenta vil bli frisk eller ikke?

Poenget var at hun KAN og i og med hun ble sperret inne til eget beste, ble hun fratatt muligheten til å sulte seg selv til døde.

Å jeg tror ikke hun vil, men forsøker å lure seg selv og alle andre så godt hun kan. Det hjelper ikke å innse at hun har et problem, så lenge hun fortsetter i samme duren. Hun må ville gjøre noe med det selv, ikke bare sitte å sutre.

Poenget var at hun KAN og i og med hun ble sperret inne til eget beste, ble hun fratatt muligheten til å sulte seg selv til døde.

Å jeg tror ikke hun vil, men forsøker å lure seg selv og alle andre så godt hun kan. Det hjelper ikke å innse at hun har et problem, så lenge hun fortsetter i samme duren. Hun må ville gjøre noe med det selv, ikke bare sitte å sutre.

Mulig hun forsøker å lure seg selv og alle andre, det vet ikke vi noe om.

Siden hun er tvangsinnlagt, så er det enten fordi hun ikke _vil_ spise eller ikke _klarer_ det. Visst må hun ville det selv, men når hun er så syk som hun er, trenger hun psykiatrisk hjelp til å kunne klare å ta i mot behandling.

På lik linje med alle andre psykiske sykdommer, så gjetter jeg på at hun ønsker å bli frisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...