Gå til innhold

FU: Migrene. Hva hjelper for deg?

Anbefalte innlegg

Jeg var langtidssykemeldt pga migrene, hadde anfall opp til 5 dager i uka og var nærmest invalid. Har prøvd det meste av medisiner mot det, og fant som deg ut at Paralgin hjalp litt, Solphadeine hjelper litt osv. samt sprøyter med Immigran.

Men så var det en vennlig sjel som sa at prøv å ta Periukum olje hver dag, tre ganger daglig - min hodepine var mye stressrelatert samt en del matvarer. Jeg tok olja, smaker død og fordervelse, og etter en mnd. begynte det å sje ting.

Plutslig sier min mann, du har ikke hatt migrene på en uke - vi går ut og feier! Nå etter tre år er jeg tilbake i full jobb, har vel ikke mer en ett til to anfall pr. år nå.

Så derfor viss du er mye plaget råder jeg deg til å prøve Perikum olje, de tablettene hjelper ikke meg ivertfall. Vet at det egentlig ikke selges olje i Norge lenger nå (sikkert fordi det virker) men noen helsekostbutikker selger det "under disken" så dersom du spør så får du nok tak i.

Lykke til!

Takk for tipset! :-)

Fortsetter under...

Jeg bruker Maxalt Rapitab., og synes hittil det er det eneste som har hjulpet noe.

En lege ville ha meg over på Anervan, men de hjalp ikke en dritt. Dessuten fikk jeg diare av dem. En annen gang prøvde jeg Imigran, men de ga heller ingen effekt på meg (ikke nevneverdig som jeg husker iallefall).

Ellers er det jo som du sier; Paralgin Forte. Men det er ikke noe man kan knaske i gytt og pine.

Jeg synes også maxalt smeltetabletter hjalp litt. Men, siden aspartam trigger min migrene big-time endte jeg opp med en tredagers da effekten av maxalt hadde gått ut.

Og naive meg som trodde at alt skulle gå som en lek bare jeg ble ferdig med ammingen...

Jeg synes også maxalt smeltetabletter hjalp litt. Men, siden aspartam trigger min migrene big-time endte jeg opp med en tredagers da effekten av maxalt hadde gått ut.

Og naive meg som trodde at alt skulle gå som en lek bare jeg ble ferdig med ammingen...

Har du migrene når du er gravid? Det hadde ikke jeg. Helt borte. Rart.

Har du migrene når du er gravid? Det hadde ikke jeg. Helt borte. Rart.

Hei EM,

Kie har 431 barn allerede - ikke fortell henne at migrenen går vekk hvis hun blir gravid, for da vil hun nok ha 675 til! *glis*

Forresten, jeg hadde migrene før, men ikke den siste tiden, så kanskje jeg også burde være bekymret???? ;-)

Ønsker deg og dine et flott Nyttår!

*klem*

Hei :)

God Jul!

Sulphadeine..det er kanskje skrevet feil, det er også en paracet og kodein-blanding tror jeg.

Sudefed kjøper jeg også med meg fra England, og noen fine greier som bedøver nedover halsen når man har halsbetennelse.

Veldig irriterende at man ikke kan få slikt i Norge!

mvh,

Hei,

Fant det! Det er Solpadeine! (Med "o" og uten "h" blir det en helt annen gruppe medikamenter - derfor fant jeg intet først!)

Dette er en blanding av PF med kaffe! ;-)

Hver tablett inneholder 500mg paracetamol, 8mg codeine phosphate og 30 mg coffein.

Til sammenligning har PF 500mg paracetamol, men 40mg kodein.

Dette er visst også en medisin som mange blir avhengige av, fordi det var mange "hjelpe grupper" på nettet. Jeg ville nok holdt meg til co-codamol (samme, men uten koffein) hvis man skulle ta den ofte.

*klem*

Annonse

Hei,

Fant det! Det er Solpadeine! (Med "o" og uten "h" blir det en helt annen gruppe medikamenter - derfor fant jeg intet først!)

Dette er en blanding av PF med kaffe! ;-)

Hver tablett inneholder 500mg paracetamol, 8mg codeine phosphate og 30 mg coffein.

Til sammenligning har PF 500mg paracetamol, men 40mg kodein.

Dette er visst også en medisin som mange blir avhengige av, fordi det var mange "hjelpe grupper" på nettet. Jeg ville nok holdt meg til co-codamol (samme, men uten koffein) hvis man skulle ta den ofte.

*klem*

Nettopp, det var det ja! Høres ikke det helt supert ut da? PF m/kaffe? :)

Du har rett, det er lett å bli avhengig av dem i den forstand at hvis man tar dem ofte mister de etterhvert den gode virkningen. Det er lenge siden jeg har hatt slike nå. Men du; det var mindre kodein i dem enn i PF -(og dermed mindre farlige?) var det ikke?

De virket kjempebra på min migrene.

Hei EM,

Kie har 431 barn allerede - ikke fortell henne at migrenen går vekk hvis hun blir gravid, for da vil hun nok ha 675 til! *glis*

Forresten, jeg hadde migrene før, men ikke den siste tiden, så kanskje jeg også burde være bekymret???? ;-)

Ønsker deg og dine et flott Nyttår!

*klem*

Er du gravid Sør?? Da kan jeg tenke det skal bli livlig inne på gravid-forumet ;)

Jeg tenkte på det med Kie og alle barna etter at jeg hadde sendt meldingen, kanskje det kan være løsningen for meg også.

Godt nytt år til deg og dine Sør!

mvh,

Jeg også. Moren min skal visst til England på vårparten.

Hvordan er det forresten med å bestille medisiner fra utlandet?

Jeg prøvde å bestille på den nettsiden, og la til og med inn Mastercard-kredittkortnummeret mitt. Noe jeg aldri gjør, bruker aldri å betale noe på forskudd og iallefall ikke over nettet.

Men nå har jeg fått mail om at det ble noe feil med overføringen, slik at de ikke fikk opplysningene. De ber meg om å ringe eller ta kontakt.

Da kan de glemme det. Jeg sender ikke kredittkortnr. over mail.

Så det ble ingen medisin på meg....Faen og! :-(

Får vente til neste Englandstur og kjøpe da.

Jeg prøvde å bestille på den nettsiden, og la til og med inn Mastercard-kredittkortnummeret mitt. Noe jeg aldri gjør, bruker aldri å betale noe på forskudd og iallefall ikke over nettet.

Men nå har jeg fått mail om at det ble noe feil med overføringen, slik at de ikke fikk opplysningene. De ber meg om å ringe eller ta kontakt.

Da kan de glemme det. Jeg sender ikke kredittkortnr. over mail.

Så det ble ingen medisin på meg....Faen og! :-(

Får vente til neste Englandstur og kjøpe da.

Så irriterende. :-(

• 5 måneder senere...

Hei Kie,

Jeg tar Migraleve Pink (kjøpes reseptfritt i Storbritannia), som inneholder:

500mg Paracetamol

8mg Codeine Phosphate

6,25mg Buclizine HCl

Buclizine gjør at den virker raskt, men man kan bare ta dem når man får migrene (ikke flere ganger samme dag).

De inneholder kun 20% så mye kodein som i PForte.

Man får også (reseptfritt) Co-codamol tabletter (500 mg Paracet, 8mg kodein), som man kan ta flere ganger.

===

Dette er ikke "nye moderne medisiner", men det fungerer da for meg.

Tror du det er stress som forårsaker migrenen? (Evt. tanken på enda en fødsel denne uken! *S*)

*klem*

Aner du om det er farlig å kombinere migraleve pink med ibux? Vet at co-codamol går fint.

Noen ganger har ibux effekt (mesteparten av gangene) men ikke alltid, så jeg prøver som regel ibux først.

Gjest Palargin forte hjelper heller ikke

Om jeg rekker og ta Imigran nesespray, i sekundet(?) migrenen bryter ut, stoppes den. Om ikke er løpet kjørt helt og holdent. Palagin Forte tar heller ikke min migrene helt og holdet, og i mine værtst perioder, må jeg desverre bli sykemeldt. Når vi får barn, håper jeg at mirakel medisinen er kommet, vis ikke, er det første gang jeg er glad for at Svigermor bor så pass nerme.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...