Gå til innhold

Ledd som går ut av ledd og trening? Noen som har erfaring?

Gjest vinterfrost

Anbefalte innlegg

Gjest vinterfrost

Jeg er ei jente på 29 år , med ufattelige slarkete og løse ledd. De flerste ledd i kroppen min går jevnlig delvis eller helt ut av ledd. Det har vært antydet fra leger jeg har vært hos at det er mulig at jeg lider av Ehlers Danlos syndrom. Jeg har hatt to operasjoner på grunn av leddutglidninger og ustabilitet i leddene. På vårparten fikk jeg stivet av stor tå leddet på høyre for , og i august ble patellasenen i kneet stabilisert med skruer og bolter. Begge operasjonene har vært vellykket så langt.

Men jeg har fremdeles store problemer med at andre ledd går ut av ledd - høyre hofte, høyre ankel, venstre stor tå...

Har noen tips om hva slags trening jeg bør drive med? Jeg holder på med ridning og volleyball. Liker dessuten å svømme, trene vekter og løpe. Går mye i fjellet om sommeren og liker skigåing.

Går til fysioterapeut for stabiliserende øvelser , og lurer på om jeg bør fortsette med dette?

Jeg skal til utredning for Ehlers Danlos Syndrom til våren.

Er det noen som kan gi meg et hint om hvilken trening som er ok , og hva som ikke er det, er det kjempefint.

Det hadde også vært fint å høre fra noen som har peiling på Ehlers Danlos Syndrom og trening for denne pasientgruppen.

På forhånd takk.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...