Gjest vinterfrost Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Jeg er ei jente på 29 år , og har hele mitt liv hatt svært slarkete/løse ledd, som glir delvis eller helt ut så å si daglig. Fastlegen min har henvist meg til revmatologisk avdeling ved UNN , med mistanke om Ehlers Danlos Syndrom. Jeg har tidligere drevet med mye forskjellig trening og driver fremdeles med ridning og volleyball. Liker også svømming, fjellturer , skigåing og løping. De siste årene har det blitt stadig vanskeligere å drive aktivt med trening på grunn av de særdeles ustabile leddene og gjentatte utglidninger. Har vært mye på legevakta og på sykehusopphold. Jeg er veldig i tvil om hva slags trening jeg bør satse på. Stabiliserende øvelser gjør jeg allerede hos fysioterapeut 1-2 ganger i uka. Hva med styrketrening? Kan jeg løpe uten at det går enda mer utover leddene? Hvordan trene musklene rundt leddene til å bli sterkere? Jeg har allerede hatt 2 operasjoner ; avstiving av høyre stortå ledd , samt stabilisering /antemedialisering av venstre patella. Dette har vært meget vellykket. Dog har jeg fremdeles andre ledd som til stadighet glir ut. Har noen peiling på problemer som dette? Eller vet noen om andre som har det? På forhånd takk for svar. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 27. januar 2003 Del Skrevet 27. januar 2003 Be fastlegen din om å søke om et treningsopphold på Beitostølen Helsesportsenter. Der kan du få veiledning mht hvilke treningsformer som er gunstige for deg. Hvis du får innvilget et treningsopphold der, så har du krav på sykemelding mens du er der - og det koster ingenting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.