nanna Skrevet 29. desember 2002 Forfatter Skrevet 29. desember 2002 Hverken den gamle kjøpsloven eller den nye forbrukerkjøpsloven gir kunden rett til bytting. Det har derimot blitt praksis i de fleste bransjer, slik at man i realiteten får byttet varer i de aller fleste butikkene i dag. Angrerettsloven (som den nå heter) gjelder ikke når man handler i butikk. Den gjelder kun når man handler utenfor fast utsalgssted eller ved fjernsalg - f.eks. telefonsalg. Desverre er det mange kunder som mener man automatisk har rett til bytting, og på den måten oppstår det en del ubehagelige situasjoner i noen butikker. Butikkene kan godt begrense retten til bytting, men det bør være opplyst om begrensningene når kjøpet inngås. De fikk opplyst at varen kunne byttes uten problem. 0 Siter
Nikki Skrevet 29. desember 2002 Skrevet 29. desember 2002 De fikk opplyst at varen kunne byttes uten problem. Og det får du jo! Du får jo byttet varen - spørsmålet her gjelder jo verdien. 0 Siter
Nikki Skrevet 29. desember 2002 Skrevet 29. desember 2002 Prisen ble satt ned _før_ jul, problemet er ikke romjulssalg. Men slike svingninger må man også regne med. Det er selvfølgelig fryktelig ergelig å kjøpe en ting den ene dagen for å oppdage at den er billigere dagen etterpå, men sånn fungerer det jo i praksis! 0 Siter
molli Skrevet 29. desember 2002 Skrevet 29. desember 2002 Kanskje du skulle lese kjøpsloven? Du har nemlig så feil som det går an!!!!! Ulven har helt rett!!!!!!!!!!!!! Unnskyld meg, kan du gjenta det er du snill? Jeg hørte deg ikke. Kan du legge på en sånn ca seks-sju utropstegn til...? 0 Siter
Gjest Surrealis Skrevet 30. desember 2002 Skrevet 30. desember 2002 Hvis du har rett til å levere tilbake varen innen en viss dato etter kjøpet skal du ha hele kjøpesummen tilbake. 0 Siter
Gjest kjøpsloven Skrevet 30. desember 2002 Skrevet 30. desember 2002 Unnskyld meg, kan du gjenta det er du snill? Jeg hørte deg ikke. Kan du legge på en sånn ca seks-sju utropstegn til...? Kan ikke no for at du er tunghørt, men det forklarer jo en del. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.