Gå til innhold

Foreldrerollen betyr mental stagnasjon?

Anbefalte innlegg

At noen mennesker opphører å eksistere som selvstendige individer i det øyeblikk de får barn, er et kjent fenomen.

I dag fikk jeg en julehilsen fra et vennepar av meg. Det vil si - brevet var utformet som om det var barna som snakket. Julebrevet besto av 2 maskinskrevne sider med fire bilder av to barn jeg knapt har sett.

De forteller at pappa jobber mye og at mamma er snill......

"mammaan min sier at jeg ikke får spise så mye godteri, men jeg er så lur at jeg finner alt godteriet hun har gjemt...:"

"Motherhood means mental freeze" sa Kim Deal. Jeg er ikke uten videre enig med henne, men at morsrollen (og ofte farsrollen) medfører mental ensretting, er det ikke mye tvil om.

"nå har jeg lært å si bokstaven S på ordentlig. Jeg har også sluttet å tisse i buksa....."

..... og i det hele tatt...

Eier ikke folk gangsyn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87315-foreldrerollen-betyr-mental-stagnasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner til problemet, men heldigvis ikke i like rabiat omfang som det du beskriver over. Det er pinlig, og jeg forteller dem det gjelder hva jeg mener om galskapen.

Hadde jeg hatt lov til å skrive ut medisiner så hadde jeg nok også vurdert å gjøre det.

Hehe... jeg fikk ei "oppslagsbok" i julegave, som heter "Mors lille sleipe". Det er bare onkelen min som kunne kommet på noe slikt ;) Tror nok jeg kan få litt bruk for den når "alt" er prøvd, og jeg tror det ikke finnes flere måter å få ungene til å skikke seg :)

Hehe... jeg fikk ei "oppslagsbok" i julegave, som heter "Mors lille sleipe". Det er bare onkelen min som kunne kommet på noe slikt ;) Tror nok jeg kan få litt bruk for den når "alt" er prøvd, og jeg tror det ikke finnes flere måter å få ungene til å skikke seg :)

Er det en trinn-for-trinn-bok i hvordan du skal få ungene til å gjøre som du vil?

:)

Jeg kjenner til problemet, men heldigvis ikke i like rabiat omfang som det du beskriver over. Det er pinlig, og jeg forteller dem det gjelder hva jeg mener om galskapen.

Hadde jeg hatt lov til å skrive ut medisiner så hadde jeg nok også vurdert å gjøre det.

Hadde det enda vært noen jeg hadde jevnlig og god kontakt med, så hadde det ikke vært så ille.

Jeg lurer på hva det er med foreldre som tror at alle andre er like interessert i deres barn som de er selv.

Det eneste som er verre enn å få slike brev, er å få dem på besøk. De har ingenting å snakke om som ikke omhandler ungene i en eller annen form.

De ofrer seg må vite. Har funnet meningen med livet. Og julegaveproblematikken er over for de neste 15 år. Vi er alle sammen villt begeistret over å få årlige oppdateringer i form av selve JULEGAVEN, bilder av kompostmaskinene, for anledningen vasket og striglet etter alle kunstens regler. Gjerne utstyrt med julenisselue og/eller englevinger. Og sånne søte små rapporter som du beskriver. *himler med øya*

Annonse

Ulv I Faarikaal

Noen foreldre og avslutter sitt eget liv når barna kommer og lever deretter gjennom barna. Og så skal de gjenoppta sitt eget liv når barna blir store nok. Da er det ingen av vennene som husker dem. Mine venner er nå så gamle at de forsøker å gjenoppta kontakten. Vi får se....

De ofrer seg må vite. Har funnet meningen med livet. Og julegaveproblematikken er over for de neste 15 år. Vi er alle sammen villt begeistret over å få årlige oppdateringer i form av selve JULEGAVEN, bilder av kompostmaskinene, for anledningen vasket og striglet etter alle kunstens regler. Gjerne utstyrt med julenisselue og/eller englevinger. Og sånne søte små rapporter som du beskriver. *himler med øya*

hehehe... kompostmaskiner... :)

Jeg skjønner akkurat hva du mener!

Jeg er kjempeglad og stolt av mine unger, men det formidles til dem , ikke til alle andre utenforstående. Der lar jeg ting tale for seg selv....

Hvor flinke man synes egne unger er, kan godt formidles til andre, men det er DOSEN av formidling som er det viktige :)

Annonse

Hadde det enda vært noen jeg hadde jevnlig og god kontakt med, så hadde det ikke vært så ille.

Jeg lurer på hva det er med foreldre som tror at alle andre er like interessert i deres barn som de er selv.

Det eneste som er verre enn å få slike brev, er å få dem på besøk. De har ingenting å snakke om som ikke omhandler ungene i en eller annen form.

"Det eneste som er verre enn å få slike brev, er å få dem på besøk. De har ingenting å snakke om som ikke omhandler ungene i en eller annen form."

Det er naturlig at folk snakker om det som opptar dem. Men det er klart at det ikke er like interresant for alle.

Det er ikke så spennendes med ei venninne som bare snakker om hundene sine heller, og om hundeutstillingene hun har vært på, der hund 1 fikk så og så mange sløyfer, og hund 2 fikk trekk, for at den hadde franske labber, eller hva det nå var.

Det som er enda værre er folk som bare snakker fotball.

"Det eneste som er verre enn å få slike brev, er å få dem på besøk. De har ingenting å snakke om som ikke omhandler ungene i en eller annen form."

Det er naturlig at folk snakker om det som opptar dem. Men det er klart at det ikke er like interresant for alle.

Det er ikke så spennendes med ei venninne som bare snakker om hundene sine heller, og om hundeutstillingene hun har vært på, der hund 1 fikk så og så mange sløyfer, og hund 2 fikk trekk, for at den hadde franske labber, eller hva det nå var.

Det som er enda værre er folk som bare snakker fotball.

Kunne ikke vært mer enig

Hmm...jeg fikk et sånt brev i posten like før jul...med bilder og greier, og jeg syntse det var koselig jeg. Er det noe gæernt med meg da? :-)

Neida. Men det betyr kanskje at de som sendte det valgte sine mottakere for sånne brev litt bedre enn de som sendte til Altman?

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...