kjellsen Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Er en mann på 47 år som har trent jevnlig i alle år fra barndommen.For 4-5 år siden begynte jeg med landeveissykkel. Syklet Tr.heim /Oslo på 17.5 timer i 2001, og hadde lagt opp til rundt 15 timer i fjor, og treningsmengden ble økt betraktelig. Alt gikk fint til jeg plutselig fikk muskelverk i lårmusklaturen og kraften forsvant. Jeg trappet ned med treningen, sto over Trondheim/Oslo og begynte ny oppkjøring i høst. Fremdeles har jeg muskelverk,spesielt om morgenen.Dette selv uten trening dagen før. Treningen til nå har bestådd av rolige langturer på sykkel og ski. Muskelverken øker med økt belastning.Kjennes ut som melkesyre i muskalturen, og yteevenen synker. Er dette noe som går over av seg selv? Hvordan skal treningsopplegget være fremover for å bli bra. Det er nå gått ca 6 mnd siden jeg kjente det første gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 -kjellsen. Det kommer tydelig frem at du er en veltrenet 47-åring. 17 timer er imponerende bra. Men det som du nå senere har merket med muskelverk og sansynlig en lavere anaerob terskel, tyder på at noe har gått galt. Når du til tross for variert trening og hviledager, ikke fungerer, bør du sjekkes nærmere. En grundig generell helsesjekk med blod- og urin-prøver bør være det første du gjør. En belastningstest på ergometersykkel eller tredemølle med EKG-registrering, er også en ide. Hvis du generelt føler deg frisk og rask og du føler at problemet isolert sitter i lårmuskulaturen, vil en "ren muskeldiagnostisering" kanskje være det rette. Fysioterapeut Johnny Høgset i Oslo er "norsk mester" på slikt. Lykke til.! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.