elgen1365380443 Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 jeg er 45, har trent regelmessig og allsidig alle år. Jeg har alltid vært helt frisk. De siste to årene har det blitt mye sykling og langrenn. Trener ofte 10-15 timer i uka. Etter mye skigåing nå i jula har jeg opplevd et par ganger å få litt uregelmessig. puls. Det virker som om enkelte slag hoppes over og at andre blir kraftigere. Dette har også skjedd et par ganger tidligere når jeg har tatt meg helt ut (et par timers trening med rundt 160 i puls). Vanligvis når jeg trener har jeg puls på 140-150. Dette er litt ubehagelig når jeg skal sove, og jeg blir litt bekymret. Min hvilepuls er 40-50 og makspuls er 180. Er dette notmalt eller er det noe jeg bør gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 -elgen. Selv toppidrettsutøvere kan ha korte perioder med ekstraslag og uregelmessigheter med pulsen. Dette kan spesielt komme etter aktivitet når man sitter i ro. Varigheten er bare noen få sekunder. Men det er klart at når han har trent og konkurrert gjennom 20-30 år, så skal man ikke se bort fra litt slitasje. Hvis disse uregelmessighetene med hjertet/pulsen varer mer en 5-10 sekunder av gangen og du fortsetter å kjenne det, da synes jeg du skal undersøkes nærmere med EKG, evt. med belastning på tredemølle eller ergo-sykkel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.