Gå til innhold

Ringenes Herre - 2 Tårn

Anbefalte innlegg

"Altså, Tolkien har selv benektet at bøkene er inspirert av 2. verdenskrig."

Det tror jeg overhodet ikke noe på! Bevisst eller ubevisst - parallellene er så mange og så store at det er helt soleklart at handlingen har vært påvirket.

Uansett - en forfatter "eier" ikke tolkningen av sine verk.

"Jeg blåser egentlig i hvordan bomba ser ut, poenget er at det ikke eksisterte krutt på den tida... "

Igjen - så du kruttet? Var det krutt? Eller var det f.eks noe tilsvarende det som ble brukt til å skape bølgen som stoppet rytterne i elven?

"Det tror jeg overhodet ikke noe på!"

Tro hva du vil du, jeg har sett han si det selv, på en dokumentarfilm som gikk for noen år siden.

"Bevisst eller ubevisst - parallellene er så mange og så store at det er helt soleklart at handlingen har vært påvirket."

Det er jo selvsagt mulig, men det gir ikke filmskaperne rett til å putte inn krigselementer i en film som skal være tusener av år tilbake! Det gir ingen mening. Hadde Tolkien villet skrive en bok om annen verdenskrig, så hadde han sikkert gjort det.

"Igjen - så du kruttet? Var det krutt? Eller var det f.eks noe tilsvarende det som ble brukt til å skape bølgen som stoppet rytterne i elven?"

Bølgen som stoppet rytterne var laget av alvisk "magi". Det er mer troverdig...

Orker og Uruk-Hai har ikke mulighet til å mestre den magien. Hadde det vært Sarumann som hadde kommet og "sprengt" vei, hadde det selvfølgelig stilt seg annerledes, da han er trollmann.

Men som du selv sier, bomben likner på en mine fra krigen, og DET er det jeg ikke liker! Drasse sånt inn i en film fra evigheter siden...

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• spirito

18

• Prozak

17

• SierDuDet

2

• Dorthe

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest QuePasta

"Det tror jeg overhodet ikke noe på!"

Tro hva du vil du, jeg har sett han si det selv, på en dokumentarfilm som gikk for noen år siden.

"Bevisst eller ubevisst - parallellene er så mange og så store at det er helt soleklart at handlingen har vært påvirket."

Det er jo selvsagt mulig, men det gir ikke filmskaperne rett til å putte inn krigselementer i en film som skal være tusener av år tilbake! Det gir ingen mening. Hadde Tolkien villet skrive en bok om annen verdenskrig, så hadde han sikkert gjort det.

"Igjen - så du kruttet? Var det krutt? Eller var det f.eks noe tilsvarende det som ble brukt til å skape bølgen som stoppet rytterne i elven?"

Bølgen som stoppet rytterne var laget av alvisk "magi". Det er mer troverdig...

Orker og Uruk-Hai har ikke mulighet til å mestre den magien. Hadde det vært Sarumann som hadde kommet og "sprengt" vei, hadde det selvfølgelig stilt seg annerledes, da han er trollmann.

Men som du selv sier, bomben likner på en mine fra krigen, og DET er det jeg ikke liker! Drasse sånt inn i en film fra evigheter siden...

Nei, man får jo like/ikke like det som man vil.

Men hvordan fikk pippin/merry fyrverkeriet til å gå i lufta i hobitton-episoden?

Nei, man får jo like/ikke like det som man vil.

Men hvordan fikk pippin/merry fyrverkeriet til å gå i lufta i hobitton-episoden?

Det var jo Gandalv som hadde laget fyrverkeriet, han er jo trollmann og kan sikkert sånne ting :-)

Nei, det er ikke greit å få alt til å henge på greip, det er sant det :-) Kanskje Sarumann hadde laget en bombe da ;-Þ

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...