Gå til innhold

Å gi bort en PC, utakk er verdens lønn

Anbefalte innlegg

Gjest DumSnille Ulv I Faarikaal

Dette er en gammel historie som gjentar seg i ulike varianter, og jeg lærer aldri.

Person A etterlot en gammel PC hos meg etter å ha kjøpt en ny. En person B spør om jeg har en brukt PC å selge. Jeg _gir bort_ den gamle PC'en til B gratis.

B ringer og syns den er så treg, og lurer på om jeg kan "fikse" så den blir raskere. Jeg sier nei, det blir det bare tull av.

B kjøper ny prosessor og setter i selv. Den vil ikke virke. B ringer til meg og spør hvordan han skal få den nye prosessoren til å virke. Jeg vet ikke, og vil ikke tulle med sånt, da jeg ikke kjenner maskinen, ikke har boka til den og har sett mange slike tilfeller.

B spør om jeg kan få tak i boka. Jeg sier nei, jeg vil ikke ha noe med gamle maskiner å gjøre. B ringer hele byen rundt og kaver for å få liv i skrotet. Jeg sier på spøk at han kan få igjen penga (som han ikke har betalt).

Etter et par timer med rot i telefonen, kommer B med maskinen på døra mi og sier: "jeg setter den igjen her, og du må hjelpe meg til å få den til å virke" Jeg sier nei, kast den heller. B blir sur og setter den igjen på trappa.

Jeg må kjøre den på dynga selv, men plukker klokelig ut den nye prosessoren. B ringer og spør om maskinen er OK. Jeg sier den er kastet. B sier jag må betale for prosessoren. Jeg sier den er her og han kan komme å hente den. Røret smelles på.

B sier til alle at jeg er en drittsekk. Jeg sender prosessoren i posten.

--SLUTT--

Spørsmålet : hvem hadde ansvaret her ?

Hva ville du gjort hvis du var meg ?

Hvorfor blir fyren sur ?

Hvorfor kan jeg aldri lære ?

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Fyren er idiot, han har bare ikke skjønt det. _Det_ burde du forstå etter en slik historie. :-D

Er det ikke dumt ? Men det gjentar seg. Noen får en gratis PC på jobben og ringer selvsagt til meg. Jeg sier; "Åpne et vindu og kast den ut, så slipper vi å se den mer !"

De mener den kan være bra til spill for unga, men spill er det som krever mest av en maskin. Og når jeg først har tukla med den, får jeg ansvaret (moralsk). Kanskje dritten til og med slutter å virke når jeg driver med den, maskiner tåler ofte ikke å bli transportert harddisken inni kan lett få et slag og da dør den langsomt av "plateinfarkt", dvs det blir slått et merke i en disk, og merket utvider seg langsomt under rotasjon.

Hva kan en si annet enn at B er en kravstor, utakknemlig og bortskjemt dust?

Hadde ei venninne jeg, men vennskapet tok slutt for ca et år siden. Har aldri hørt et pip fra henne siden jeg nektet å fikse PC'n flere ganger, og i tillegg sa akkurat hva jeg mente om hennes syn på at jeg hadde ansvaret for hennes PC.

Ansvaret for den ble lagt over på meg siden jeg første gang tok i maskinen og ordnet den for henne. Siden har ungene skrota til alt en trillion ganger, og ansvaret for å ordne den var selvsagt mitt - siden det var jeg som hadde ordna den.

Hun er en sånn dust som B over her (selv om jeg fortsatt savner henne som venninne).

Ulv I Faarikaal

Hva kan en si annet enn at B er en kravstor, utakknemlig og bortskjemt dust?

Hadde ei venninne jeg, men vennskapet tok slutt for ca et år siden. Har aldri hørt et pip fra henne siden jeg nektet å fikse PC'n flere ganger, og i tillegg sa akkurat hva jeg mente om hennes syn på at jeg hadde ansvaret for hennes PC.

Ansvaret for den ble lagt over på meg siden jeg første gang tok i maskinen og ordnet den for henne. Siden har ungene skrota til alt en trillion ganger, og ansvaret for å ordne den var selvsagt mitt - siden det var jeg som hadde ordna den.

Hun er en sånn dust som B over her (selv om jeg fortsatt savner henne som venninne).

Javel, jeg er altså ikke alene. Rart den maskinen skal være så innmari viktig og rote til vennskap ? Hæ ? Nei det er best å ikke kunne noe, så får man beholde vennene. Kompisen er rørlegger og blir ringt til midt på natta nå i "de frosne rørs dager". Kona tar telefonen og sier han er syk. Det er han også, allergisk mot dumme folk.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Huff, stakkar Ulven! Det der er ofseleg dåli gjort, bare for du er flink med pc.

Noen folk forstår ikke at når man har en jobb i et eller annet fag som er praktisk for andre, så er det ikke mye morro å bruke fritida og på jobben, gratis!

Hvis du kjenner en snekker, elektriker og rørlegger har jeg masse gratisjobber som bare venter. Ingen har meldt seg merkelig nok.

"Spørsmålet : hvem hadde ansvaret her ?"

Å det spør du om! Selvfølgelig gjøken som fikk den gamle maskinen.

"Hva ville du gjort hvis du var meg ?" Antagelig noe av det samme som du, men tålmodigheten min hadde nok ikke vært så stor som din.

"Hvorfor blir fyren sur ?"

Fordi noen tror det er en selvfølge at de skal få hjelp, uten å bidra med noe tilbake.

Fordi du mest sannsynlig er en av dem som liker å være snill, men ikke dumsnill. Det derimot skjønte visst ikke denne fyren.

Å hva roter jeg inne på dataforum etter? Fordi list innlegg i valgte forum ikke fungerer. Derfor blir det "100 nyeste" med sutrekjerringer og alt annet av null interesse.

Laster musikk........la,la,la

Ulv I Faarikaal

"Spørsmålet : hvem hadde ansvaret her ?"

Å det spør du om! Selvfølgelig gjøken som fikk den gamle maskinen.

"Hva ville du gjort hvis du var meg ?" Antagelig noe av det samme som du, men tålmodigheten min hadde nok ikke vært så stor som din.

"Hvorfor blir fyren sur ?"

Fordi noen tror det er en selvfølge at de skal få hjelp, uten å bidra med noe tilbake.

Fordi du mest sannsynlig er en av dem som liker å være snill, men ikke dumsnill. Det derimot skjønte visst ikke denne fyren.

Å hva roter jeg inne på dataforum etter? Fordi list innlegg i valgte forum ikke fungerer. Derfor blir det "100 nyeste" med sutrekjerringer og alt annet av null interesse.

Laster musikk........la,la,la

Egentlig vet jeg at det er riktig teknisk sett. Men å nekte _nære_ venner og familie hjelp er nesten ikke mulig. Jeg har avtale med dem at jeg kun hjelper med det de kjøper av meg, ikke gammelt skrot og oppsop fra jobben :-)

Ulv I Faarikaal

Spørsmålet : hvem hadde ansvaret her ? I alle fall ikke du.

Hva ville du gjort hvis du var meg ? Det samme.

Hvorfor blir fyren sur ? Han hadde gledet seg til "ny" pc og det hele gikk rett vest.

Hvorfor kan jeg aldri lære ? Vet ikke.

Jeg har en kompis som er blitt pckyndig og gjør alle de samme tabbene som jeg gjorde. Jeg sender alle trøbbelmakerne til han. han må like å sitte oppe om natta og bare få middager, øl og røyk for jobbinga :)

Er det ikke dumt ? Men det gjentar seg. Noen får en gratis PC på jobben og ringer selvsagt til meg. Jeg sier; "Åpne et vindu og kast den ut, så slipper vi å se den mer !"

De mener den kan være bra til spill for unga, men spill er det som krever mest av en maskin. Og når jeg først har tukla med den, får jeg ansvaret (moralsk). Kanskje dritten til og med slutter å virke når jeg driver med den, maskiner tåler ofte ikke å bli transportert harddisken inni kan lett få et slag og da dør den langsomt av "plateinfarkt", dvs det blir slått et merke i en disk, og merket utvider seg langsomt under rotasjon.

Tja, jeg får penger av alle mine venner, bekjente og slektninger for å fikse deres pc'er. Og jeg gir ingen garantier om at de overlever reperasjonen. Så det er forsåvidt greit, skal ikke klage.

Det har noen "fordeler" å være arbeidsledig. Faktisk .. selv de som jeg ikke "krever" penger av gir meg penger. Jeg har egentlig aldri behøvd å spørre.

Javel, jeg er altså ikke alene. Rart den maskinen skal være så innmari viktig og rote til vennskap ? Hæ ? Nei det er best å ikke kunne noe, så får man beholde vennene. Kompisen er rørlegger og blir ringt til midt på natta nå i "de frosne rørs dager". Kona tar telefonen og sier han er syk. Det er han også, allergisk mot dumme folk.

Hehe..

Desverre er det ingen jeg kan lure til å tro at jeg ikke kan noe.. har jo til og med stått i avisa og nå kommer det en oppfølger ut til alle husstander. Men å være syk er jo en super ide da :)

Annonse

Hvis du kjenner en snekker, elektriker og rørlegger har jeg masse gratisjobber som bare venter. Ingen har meldt seg merkelig nok.

Jo mulig jeg gjør, men de ække no tess. Og jeg selv foretrekker håndtverkere jeg ikke kjenner, for da kan jeg skape meg så mye jeg vil uten å risikere annet enn noen sure miner der og da ;0)

Såpass får de tåle med de prisene de har...

Blås'n en lang mars. Har funnet ut at det beste er å ligge lavt når det gjelder pc'n til hvermansen.

Har man noen lyse ideer om hvordan fixe pc'n til "x", er det ikke lenge før man sitter i stua hans og holder på langt til natt.

-Og det har ofte en stygg tendens til å oppstå nye problemer underveis, -man føler seg skyldig- og den totale symbiosen er et faktum!

Man tusler gjerne hjemover i grålysninga når småfuglene såvidt har begynt å kvitre.

Fri deg fra lenkene Ulv! :)

Ulv I Faarikaal

Blås'n en lang mars. Har funnet ut at det beste er å ligge lavt når det gjelder pc'n til hvermansen.

Har man noen lyse ideer om hvordan fixe pc'n til "x", er det ikke lenge før man sitter i stua hans og holder på langt til natt.

-Og det har ofte en stygg tendens til å oppstå nye problemer underveis, -man føler seg skyldig- og den totale symbiosen er et faktum!

Man tusler gjerne hjemover i grålysninga når småfuglene såvidt har begynt å kvitre.

Fri deg fra lenkene Ulv! :)

Endelig en likesinnet som fårstår en gammel PCgnom.

Endelig en likesinnet som fårstår en gammel PCgnom.

Nå kan du sikkert 100 ganger mer enn meg (og mange andre) på pc-området, men selv med mine ringe kunnskaper er det forbløffende hvordan man blir headhuntet i nabolaget for å ordne opp.

Cluet er nok å ligge lavt ja. :)

Ulv I Faarikaal

Nå kan du sikkert 100 ganger mer enn meg (og mange andre) på pc-området, men selv med mine ringe kunnskaper er det forbløffende hvordan man blir headhuntet i nabolaget for å ordne opp.

Cluet er nok å ligge lavt ja. :)

Vet du forskjellen på en PC og en grisebonde ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...