Gå til innhold

Oppskrift på raita?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig glad i indisk mat, men mangler en god oppskrift på raita. Er det ikke ganske enkle greier, da?

Venter i spenning - og sult...

;o)

Skrevet

Yoghurt naturell (så mye du ønsker) lar du renne av i et kaffefilter. Det gjør ingen forskjell på smaken, men raitaen blir tykkere og det foretrekker i allefall jeg. Når den har ønsket konsistens tilsetter du litt salt og pepper, hakket løk, hakket agurk (fjern frøene først), hakket tomat (fjern frøene og skinnet) og finhakket koriander.

Skrevet

Yoghurt naturell (så mye du ønsker) lar du renne av i et kaffefilter. Det gjør ingen forskjell på smaken, men raitaen blir tykkere og det foretrekker i allefall jeg. Når den har ønsket konsistens tilsetter du litt salt og pepper, hakket løk, hakket agurk (fjern frøene først), hakket tomat (fjern frøene og skinnet) og finhakket koriander.

Takk for tipset. Men du bruker altså ikke noen slags mynte i oppskriften?

Skrevet

Takk! Har du prøvd den selv?

Nei, avskyr indisk mat.

Skrevet

Takk for tipset. Men du bruker altså ikke noen slags mynte i oppskriften?

Du kan ha mynte i hvis du ønsker, men jeg foretrekker uten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...