Dorthe Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hva er karnitin? Ser at Selexiden jeg spiser ikke skal gis til underernærte fordi det kan gi karnitinmangel som igjen kan gi lite energi til musklene. Jeg synes jo jeg er tynn nok med BMI på 16,5 og muskelmassen min er ikke akkurat stor. Er det derfor jeg blir så slapp av denne antibiotikaen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KrEidem Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Karnitin er et protein som hjelper musklene å brenne fett. Karnitin fins i storfekjøtt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Karnitin er et protein som hjelper musklene å brenne fett. Karnitin fins i storfekjøtt. Men hva skjer hvis jeg får karnitin-mangel? Dvs hva skjer med musklene når de forbrenner for lite fett? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KrEidem Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Men hva skjer hvis jeg får karnitin-mangel? Dvs hva skjer med musklene når de forbrenner for lite fett? Lever, hjerte og muskler i ro foretrekker å få over 50% av energien fra fett. Derfor tror jeg at Karnitinmangel vil svekke musklene. Jeg syns du bør rette spørsmålet til en lege eller annen fagperson for å få en bedre forklaring. Tilskudd av vanlig karnitin hjelper lite da det utsondres i urinen. acetyl-l-karnitin (ALC) skal være bedre for opptaket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.