Gå til innhold

Nå blir det varmere!

Anbefalte innlegg

Gode nyheter til alle frysepinner: I morgen stiger gradestokken kraftig over hele landet. Trønderne får det varmest: Temperaturen går fra -20 til nesten 0.

Dagbladet: http://www.dagbladet.no/dinside/2003/01/06/357849.html

--

Nesten så det er på tide å finne fram shortsen igjen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88237-n%C3%A5-blir-det-varmere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle gjerne vært kvitt det meste av både kulda og snøen her hjemme.

Hadde vært fint om den holdt seg på fjellet, sånn sett kunne man oppsøkt det når trangen til slim slam og skigåing meldte seg.

Rart igrunn, at været er det absolutt alle klager mest over, enten det er for kaldt eller for varmt. Like fast er det en ting vi ikke får gjort noe med, så er det akkurat det.

Jaggu gleder jeg meg til at det blir +2 og regn i morgen ja.. Men -20 i bakken i 2-3 uker nå så blir det sikkert morsomt å kjøre bil.. :)

Jeg tar trikken - og driter i bilen.

På tide med varmere vær - så kan jeg omsider få vaska opp. Det er så kaldt på kjøkkenet at Zalo'n er bunnfrosset... det har'n vært siden november.

Annonse

Jeg tar trikken - og driter i bilen.

På tide med varmere vær - så kan jeg omsider få vaska opp. Det er så kaldt på kjøkkenet at Zalo'n er bunnfrosset... det har'n vært siden november.

Det største problemet nå er at det allerede har steget til -10, det laver ned snø, luftanlegget her går fortsatt på overdrive.. Jeg lufter som ville F. men klarer ikke å få tempen under +24 på kontoret.

Hurra! Kanskje det blir flere turer ned akebakken nå da, uten at vi fryser nesa av oss! :) Var ute og akte i 24 minus i går, det var faktisk bare nesen det var kaldt på. Ungene klaget litt over at de begynte å bli kalde på beina først etter to timer!

Det er rundt 9 minus nå, og det har begynt å snø igjen. Herlig :) Håper bare jeg får ut bila, så jeg får dratt for å kjøpe snøskuff...

:o)

Hva med oss i Oslo da?

Her har ikke kommunen penger til å ta bort brøytekanter engang så det er umulig å komme over. Ellers så er fortauene dårlig strødd. Det er kjempeglatt.

Nei, jeg holder meg inne så mye jeg kan.

Nå er ikke akkurat snørydding noen særlig enkel sak i Oslo. (Eneste måten å få til det på er å innføre datoparkering igjen - og dét blir ikke spess. populært)

Et annet hovedproblem er å bli kvitt snøen som må fjernes. Før ble snøen dumpa i fjorden - men det er selvsagt ikke tillatt lenger. Miljøgodkjente oppsamlingssteder for snø er faktisk en mangelvare.

Strøing er den enkelte gårdeiers ansvar - ikke kommunens.

Nå er ikke akkurat snørydding noen særlig enkel sak i Oslo. (Eneste måten å få til det på er å innføre datoparkering igjen - og dét blir ikke spess. populært)

Et annet hovedproblem er å bli kvitt snøen som må fjernes. Før ble snøen dumpa i fjorden - men det er selvsagt ikke tillatt lenger. Miljøgodkjente oppsamlingssteder for snø er faktisk en mangelvare.

Strøing er den enkelte gårdeiers ansvar - ikke kommunens.

Hvorfor er det ikke tillatt å dume snø i fjorden, a?

*lurer på om jeg er litt dum*

Hvorfor er det ikke tillatt å dume snø i fjorden, a?

*lurer på om jeg er litt dum*

"Etter press fra Bellona og Oslo Havnevesen ble dumping av forurenset snø i Oslo havnebasseng stoppet våren 1996. Brøytet gatesnø inneholder både søppel, partikler som sand og grus, salter, olje og ikke minst betydelige mengder miljøgifter som blant annet tungmetaller, PAH og PCB. Miljøgiftene er i stor grad bundet til partiklene i snøen."

Kilde: http://www.bellona.no/no/harde_miljoefakta/status_&__feltrapporter/oslofjordprosjektet/12826.html

"Etter press fra Bellona og Oslo Havnevesen ble dumping av forurenset snø i Oslo havnebasseng stoppet våren 1996. Brøytet gatesnø inneholder både søppel, partikler som sand og grus, salter, olje og ikke minst betydelige mengder miljøgifter som blant annet tungmetaller, PAH og PCB. Miljøgiftene er i stor grad bundet til partiklene i snøen."

Kilde: http://www.bellona.no/no/harde_miljoefakta/status_&__feltrapporter/oslofjordprosjektet/12826.html

A-haaa!

Men...(*kremter og stiller nytt, dumt spørsmål*): Er det ikke like ille å dumpe denslags avfall på land, da?

*rødme*

Annonse

A-haaa!

Men...(*kremter og stiller nytt, dumt spørsmål*): Er det ikke like ille å dumpe denslags avfall på land, da?

*rødme*

Det sies at innhold av miljøgifter gjør at smeltevannet må gjennom et renseanlegg før det kan slippes ut.

Jeg mener å erindre at det for en sesong eller to siden var et jævla rabaler om snødumping "på land" her i by'n.

Skal sjekke litt utover kvelden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...