Gå til innhold

Denne ufyselige antirøykekampanjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, en gråtende 2- åring som ble skremt av noen skrekkbilder som ble sendt umidelbart etter barne-tv? Det kommer dere nok langt med i den hysteriske kampen deres. Det vekker bare avsky overfor kampanjen slik at den virker mot sin hensikt.

Serru.

Ok, de kunne timet bildene bedre enn rett etter barne-tv da, det er jeg enig i, men ellers synes jeg kampanjen er helt på sin plass.

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Pappa Bjørn

12

• musikeren

5

• Lillemus

2

• Prozak

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Klart vi skal ta hensyn. Men hva har det med antirøykekampanjen å gjøre?

Beste løsninga er jo selvfølgelig å få røykerne til å slutte. Om det må trakassering til så er det greit for meg. Å ikke vise hensyn, noe røykerne så og si aldri har måttet gjøre, er en form for trakassering det og.

Skrevet

Jeg har aldri benektet at vi burde ha avdelt røyke og ikke røyke seksjon jeg. Jeg mener da ikke med viten og vilje å plage ikke-røykrene, men det virker det ofte som om de gjør. Når det blir forbudt å røyke utendørs mange steder, når mange yrkesgrupper ikke får røyke umidelbart før etter eller under arbeidstiren fordi noen kan finne lukten støtende og generellt trakassere andre mennesker, da blir det for dumt.

Dette er også et eksempel på dette. En ufyselig kampanje som ikke burde vært vist i det hele tatt.

Les svaret mitt til klamydia.

Pappa Bjørn
Skrevet

Enig. Det er som prf.Fuggeli sier i dagnes avis at det er noe "talbansk" over denen skrekkampanjen. Men hva annet kan man forvente når vi har en gjeng religiøse fanatikere i ledende posisjoner ?

Indre organer er for de fleste motbydelige å se på enten det er hos røykere elelr firske, men makan til kynisk spekulasjon på dette område har vel ingen sett makaan til !

Kanskje vi burde vise nærbilder av skrumplever og henge opp på polet også ? Hvorfor ikke ?

Hva med maltrakterte lik i bilforetningene ?

Nærbilder av skamslåtte ansikt og avrevne sener i sporstbutikkene bør vi jo også ha, slik at alle fortsår hvordan det går når man driver med idrett.

Man ser jo på kampanjer for sikker sex og advarsler mot kjønnssykdommer. Jeg har foreslått det før, at vi må ta nioen bilder av noen skikkelige kvalme kjønnsvorter og litt herpes, zoome det opp og slenge det på reklameboards over det ganske land. Noe slikt som dette?

http://www.sexually-transmitted-diseases-stds-symptoms-pictures-testing.com/images/syphilis-2.jpg

http://www.hudlegekontoret.no/pasinstr/condylom.htm

Da hadde nok noen våknet på veien om morgenen ja. Som jeg også sa i en tidligere tråd, hvorfor ikke vise noen drita fulle 14 år gamle jenter som legger seg på rygg for de litt større gutta eller scener som illustrerer tilfeldig og ubeskyttet sex? Neida, det ville jo vært kjønnsorganer i bevegelse og vært støtende. Men disse maltrakterte kroppsdelene er det altså ikke?

Bevisene er så mange på at ikke røykerne er de mest hysteriske menneskene på kloden etter Pietistene.

Skrevet

Er en kjernekar, synes jeg! Han har et avslappet forhold til det meste. For ei tid tilbake jobbet jeg i en avis, og da kom det en undersøkelse som viste av nordlendinger er noen "helseverstinger" - spiste fet mat, drakk, røykte og drakk kokekaffe (huff, så fælt).Prof. Fuggeli mente at folk måtte få kose seg med den feite maten sin og kokekaffen i fred -og at langt flere "bekymret" på seg helseproblemer.

Liker'n jeg!

mvh

Og nå er det faktisk mye som tyder på at feit mat ikke er så dumt likavel. I den rette sammenhengen vel og merke.

Men røykerne kan suge seg.

Skrevet

Ok, de kunne timet bildene bedre enn rett etter barne-tv da, det er jeg enig i, men ellers synes jeg kampanjen er helt på sin plass.

Ja selvsagt helt på sin plass..

Hva er årsaknen til at øl, vin og spritflaskerike ikke har digre fargebilder av slimete bloige skrumplevre til glede på fest og julebord ?

Kan årsaken være at 80% av befolkningen nyter alkohol, og at det vil være urimelig om et flertall skulle trakassere seg selv ?

Jeg tror det. Som kjent er det mye letetre å hersje med et mindretall, og "spedalske" i en elelr annen form er noe samfunnet til en hver tid trenger

Pappa Bjørn
Skrevet

Vel, kanskje du skal passe på at h*n ikke ser på annet enn barnetv, spesielt ikke nyheter...?

Ja, jeg beklager så mye. Jeg skal passe på å sitte ved siden av tv`n slik at jeg kan hoppe bort på knappen i det rulleteksten til barne tv kommer.

Skrevet

Ja, eller disse som på død og liv skal kjøre i 200 på motorsykkel? Vi får passe på å sette opp noen boards over likrester og gørr som spyles ned fra tunnel veggene.

Fedme er vel så ille, så nå skal alle sjokolader, brusflasker,desserter osv. merkes med advarsler fra helsedirektoratet. Likeledes skal det reklameres og informeres ved å vise innvoller og kropper som er dyttet igjen med rent fett slik at hjertet og blodkar brøt sammen og tilsto.

*med Raymond-stemme* Fårr de ska værra likt for alle. Fårr de har jæ lært av morra mi.

Gjest papirtiger
Skrevet

Ja, jeg beklager så mye. Jeg skal passe på å sitte ved siden av tv`n slik at jeg kan hoppe bort på knappen i det rulleteksten til barne tv kommer.

Sikkert lurt.

Pappa Bjørn
Skrevet

Sikkert lurt.

Du gjorde det vel ikke spesielt bra på skolen heller?

Gjest undertegnet
Skrevet

At vi røykere skal slutte å sutre? Nå har jeg vel hørt den også!

Det er da virkelig ikke røykerne som har sutret noe så inderlig i alle år. " Det lukter så røyk av klærne mine etter å ha vært sammen med disse fæle røykerne". "Jeg svir såå i øynene mine jeg. Her må det bli røyking forbudt ellers blir jeg nødt til å flytte ut i skogen alene jeg....." Det er ikke annet enn sutring fra alle kanter om Hvor plaget dere er av røyking. Nå klarer dere å klage om det er snakk om røyking utendørs også. Griner og maser om den fæle røyken HELE tiden. Så er vi noen sutrepaver bare fordi vi synes det er ekkelt med slimete kroppsdeler som er zoomet opp til det kvalmeste som for øvrig blir sendt rett etter barne tv slik at småunger blir vettskremt?

Tipper du er typen som sender gjentatte klager til borettslaget også i det øyeblikket du får høre om ureglementert hold av undulater.

Det har alltid forundret meg at røykere har tatt for gitt at de skal få forpeste andre med den kvalme lukta si alle steder, og så mener de altså at ikkerøykerne er sure og ufine når de påpeker at de får røyklukt i klærne, håret osv osv. Vi har hatt grunn til å være sure!

Trenden har heldigvis vært på rett vei i mange år, endelig ser det ut til at vi skal bli forskånet fra styggedommen.

Gjest undertegnet
Skrevet

At vi røykere skal slutte å sutre? Nå har jeg vel hørt den også!

Det er da virkelig ikke røykerne som har sutret noe så inderlig i alle år. " Det lukter så røyk av klærne mine etter å ha vært sammen med disse fæle røykerne". "Jeg svir såå i øynene mine jeg. Her må det bli røyking forbudt ellers blir jeg nødt til å flytte ut i skogen alene jeg....." Det er ikke annet enn sutring fra alle kanter om Hvor plaget dere er av røyking. Nå klarer dere å klage om det er snakk om røyking utendørs også. Griner og maser om den fæle røyken HELE tiden. Så er vi noen sutrepaver bare fordi vi synes det er ekkelt med slimete kroppsdeler som er zoomet opp til det kvalmeste som for øvrig blir sendt rett etter barne tv slik at småunger blir vettskremt?

Tipper du er typen som sender gjentatte klager til borettslaget også i det øyeblikket du får høre om ureglementert hold av undulater.

Glemte å kommentere siste avsnittet ditt.

Jeg bor ikke i borettslag, men hadde jeg gjort det ville jeg nok ikke brydd meg med hva andre gjorde hjemme hos deg selv enten de hadde hund eller undulater ulovlig. Syns forøvrig det er et umoden argumentasjon du bedriver, men deg om det.

Gjest papirtiger
Skrevet

Du gjorde det vel ikke spesielt bra på skolen heller?

Ja helledussen, når man mener at foreldre er ansvarlig for hva barna deres ser på tv, så gjorde man det HELT klart dårlig på skolen. Noe annet ville vært direkte sjokkerende (...)

Alltid like imponerende når debatanter slutter å diskutere sak, men i stedet fokuserer på person.

Nå kan du *le* for å demonstrere at du syns jeg skriver bullshit. Du virker samtidig veldig nonsjalant ;)

Og helt til slutt kan du komme med "nei, dette er for tåpelig". Eller "dette kjeder meg, så jeg vil ikke diskutere mer".

Lenge leve eldgamle og typiske diskusjonsmetoder!

(Faren min er sterkere enn din)

Pappa Bjørn
Skrevet

Ja helledussen, når man mener at foreldre er ansvarlig for hva barna deres ser på tv, så gjorde man det HELT klart dårlig på skolen. Noe annet ville vært direkte sjokkerende (...)

Alltid like imponerende når debatanter slutter å diskutere sak, men i stedet fokuserer på person.

Nå kan du *le* for å demonstrere at du syns jeg skriver bullshit. Du virker samtidig veldig nonsjalant ;)

Og helt til slutt kan du komme med "nei, dette er for tåpelig". Eller "dette kjeder meg, så jeg vil ikke diskutere mer".

Lenge leve eldgamle og typiske diskusjonsmetoder!

(Faren min er sterkere enn din)

Det blir bare for dumt når du argumenterer som du gjør. At vi skal rive barna vekk fra fjernsynsapparatet i stedet for at vi skal kunne forvente at slikt vises noe senere.

Ikke kom med at min argumentasjon var starten på det usaklige her. Det var du som fikk svar på tiltale.

Gjest klamydia
Skrevet

Beste løsninga er jo selvfølgelig å få røykerne til å slutte. Om det må trakassering til så er det greit for meg. Å ikke vise hensyn, noe røykerne så og si aldri har måttet gjøre, er en form for trakassering det og.

Du snakker om to helt forskjellig ting her.

Det ene er at røykere må vise hensyn og ikke blåse røyk på sarte musikere.

Det andre er om en slik kampanje er ok å kjøre.

Jeg forstår at du mener at det beste hadde vært om alle sluttet å røyke, men tror du denne kampanjen virker? Og hva med barn av røykere som ser slike bilder. Tror du ikke de blir redde?

Pappa Bjørn
Skrevet

Det har alltid forundret meg at røykere har tatt for gitt at de skal få forpeste andre med den kvalme lukta si alle steder, og så mener de altså at ikkerøykerne er sure og ufine når de påpeker at de får røyklukt i klærne, håret osv osv. Vi har hatt grunn til å være sure!

Trenden har heldigvis vært på rett vei i mange år, endelig ser det ut til at vi skal bli forskånet fra styggedommen.

Det var denne balansegangen da, mellom det å kreve at man blir tatt hensyn til og det å være hysterisk. Jeg synes du helt klart kommer inn under kategori nummer 2.

Igjen, jeg har ingen motforestillinger mot at andre skal skånes for røyk. Men det må gå en grense et sted. Når det blir persontrakkasering av røykere har det gått for langt. At innlagte ved norske sykehus nekter å bli vasket i rompa av en hjelpepleier som har røykt i matpausen sin, eller fok som sitter på verandaen sin i 4 etasje og klager på at folk røyker på sin veranda i 2 etasje og lignende situasjoner mener jeg er totalt over streken. Det er hva jeg mener med hysteri, og det har jeg ingen forståelse for skal bli tatt hensyn til.

Gjest papirtiger
Skrevet

Det blir bare for dumt når du argumenterer som du gjør. At vi skal rive barna vekk fra fjernsynsapparatet i stedet for at vi skal kunne forvente at slikt vises noe senere.

Ikke kom med at min argumentasjon var starten på det usaklige her. Det var du som fikk svar på tiltale.

Dette er for tåpelig, jeg gidder ikke mer! Hehehe

Gjest papirtiger
Skrevet

Du snakker om to helt forskjellig ting her.

Det ene er at røykere må vise hensyn og ikke blåse røyk på sarte musikere.

Det andre er om en slik kampanje er ok å kjøre.

Jeg forstår at du mener at det beste hadde vært om alle sluttet å røyke, men tror du denne kampanjen virker? Og hva med barn av røykere som ser slike bilder. Tror du ikke de blir redde?

Hvorfor blir barn av røykere redde hvis de ser denne reklamen?

Er det fordi røyking ER farlig, fordi røyking KAN føre til alvorlige sykdommer, fordi røyking KAN forkorte livet til foreldrene? Er det fordi de er glad i foreldrene sine og vil at de skal slutte å skade seg selv?

Gjest klamydia
Skrevet

Hvorfor blir barn av røykere redde hvis de ser denne reklamen?

Er det fordi røyking ER farlig, fordi røyking KAN føre til alvorlige sykdommer, fordi røyking KAN forkorte livet til foreldrene? Er det fordi de er glad i foreldrene sine og vil at de skal slutte å skade seg selv?

Ja selvfølgelig. Hva så? Det er uetisk å plage barn for å få voksne til å slutte å røyke.

Og det er snakk om sterke virkemidler her. Noe helt annet enn å få høre om at røyking er skadelig!

Skrevet

Ja, eller disse som på død og liv skal kjøre i 200 på motorsykkel? Vi får passe på å sette opp noen boards over likrester og gørr som spyles ned fra tunnel veggene.

Fedme er vel så ille, så nå skal alle sjokolader, brusflasker,desserter osv. merkes med advarsler fra helsedirektoratet. Likeledes skal det reklameres og informeres ved å vise innvoller og kropper som er dyttet igjen med rent fett slik at hjertet og blodkar brøt sammen og tilsto.

Døh - ikke diss oss som har skjønt meningen med livet, da! :-)

(Kjører forøvrig ikke i 200 lenger, men jeg kan godt stille med et bilde av kneet mitt etter en ulykke i ca. 100-120 km/t.)

"............."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...