Gå til innhold

"LÅNT" penger uten min tilatelse!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

6

• molli

4

• Dorthe

4

• Pappa Bjørn

2

Så kjekt å vite NÅ.... Jeg har ALDRI fått. Trodde jeg da. Men det sa også hun damen i banken, at det hadde de sendt ut til meg i et par år. Den posten har aldri komt til MEG, jeg har aldri visst at vi fikk slike. Men det er faktisk ikke første gang posten min har "forsvunnet". Faen, føler meg så jævli svikta.

Du burde absolutt gå på Juss-Buss. Jeg hadde anmeldt damen. Sjekker du aldri posten. Jeg legger den på bordet og ungene sjekker om det er noe til dem eller jeg tar mitt og lar resten ligge.

De synes ikke kontoutskrifter er så veldig interessante men de åpner og kaster dem.

Ulv I Faarikaal

Gi meg EN god grunn til at jeg skulle tvile på det mennesket som har stått meg nærest i hele mitt liv? Hvem andre spør du til råds enn din egen mor?

Det skal litt til at en mor/far tar penger fra ungas konti. I noen tilfeller kan det forsvares når økonomien er _helt_ på felgen. men i ditt tilfelle ser det ut som det er en personlighets-forstyrrelse eller dårlig impulskontroll ?

Med bankutskrifter mener du da de man får fra banken når man setter pengene inn på kontoen? Vel, tenk deg om.... setter dåpsbarnet inn pengene sine selv? Går en 15åring med mangfoldige tusen fått i konfirmasjonsgave i lomma og setter dem inn i banken selv? Får jeg lønningen min i hånden, tusler bort i banken og setter 20 000 inn? NEI. Jeg har med andre ord ALDRI satt inn pengene mine selv. Jeg stolte helt klart på foreldrene mine, og hadde ingen grunn til å kreve kontoutskrift. Visste faktisk ikke hva det var.

Står kontoen i ditt navn, kommer kontoutskrift i posten hver mnd for vanlige lønnskontoer. For andre typer kontoer kan det variere litt, alt avhengig av hva som ble avtalt da kontoen ble opprettet. Men kontoutskrift kommer det! Alle viser det samme: ALLE ut- og inn- transaksjoner på kontoen. Hva som er satt inn, hva som er tatt ut. Og NÅR!

Dette ville nå JEG personlig ha fulgt litt med på, særlig nysgjerrig ville jeg vært om jeg hadde sommerjobb og pøste lønningene mine inn i banken.

Gjest forstår ikke

For det første så har vi seks uker sommerferie og ikke 16. Hvor har du fått det fra at vi går 8mnd på skolen og fri i 4? Når man jobber 5*7,5t i uken og tjener 63kr i timen (fordi jeg var under 18 er lønnen så lav) blir den totale årsinntekten min i 2002 ikke over skattegrensen som er på ca 24 000.

Jeg er 18 år, og skjønner meg ikke så altfor godt på selvangivelse o.l. så hva har man foreldre til? Jeg spurte mamma om hva jeg skulle gjøre/signere/skrive, og det jeg fikk til svar var at jeg skulle signere og sende den tilbake. Jeg så absouluttt ikke noen grunn til å ikke stole på det.

Men det står kun to-tre tall på selvangivelsen din; det du har tjent og det som står på kontoen din. et er jo dette du skriver under på at du mener er riktig, når du skriver under på selvangivelsen din. Kun disse tallene!

Samt at det kommer brev til deg fra arbeidsgiver og bank med de samme tallene hver januar.

Bankutskrifter er det du får i postkassa som viser hvor mye penger som står på kontoen. Ungene mine får de i eget navn og visste hvor mye som sto der fra ca konfirmasjonsalder.

Jeg har en sønn på to år som har egen konto. Det kommer jevnlig kontoutskrift og årsoppgave fra banken. Hadde han vært gammel nok hadde han selvfølgelig åpnet brevene selv. Dette er en sparekonto og utskriftene kommer ikke like ofte som f.eks en lønnskonto, men likevel… de kommmer. Du må da ha fått disse i postkassen.

Jeg syns forøvrig – ærlig talt – at moren din har oppført seg som en dritt!!

Håper virkelig du får pengene igjen.

Vis henne svarene du har fått her.

Annonse

Jeg har en sønn på to år som har egen konto. Det kommer jevnlig kontoutskrift og årsoppgave fra banken. Hadde han vært gammel nok hadde han selvfølgelig åpnet brevene selv. Dette er en sparekonto og utskriftene kommer ikke like ofte som f.eks en lønnskonto, men likevel… de kommmer. Du må da ha fått disse i postkassen.

Håper virkelig du får pengene igjen. Vis henne svarene du har fått her.

- Sara-rusk

Gjest skuffet 18-åring

Håper virkelig du får pengene igjen. Vis henne svarene du har fått her.

- Sara-rusk

Jeg skal det. Skal også ta kontakt med advokat fordi de i banken sier jeg har krav på fri rettshjelp. Banken sa også at de har sendt årsutskrifter ol til meg, men de har aldri kommet MEG i hendene. Dødskult. Føler meg som en naiv liten dust.

Men takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...