Gå til innhold

Gratis tips til "giro-oppfinnere"

Anbefalte innlegg

Å koble opp flere PCer til et abonnenement skal ikke være tillatt i følge kontrakt, men de har ikke mulighet til å oppdage det. Kun bedriftsabonnement til kr 1000 er flerbruker.

Det kom ikke en rekke tall, det kom bare en masse feilmeldinger.

Holder på å koble opp fra en annen maskin enn den jeg sitter ved nå, for å kjapp nett-tilgang.

PS sitter du her en stund utover?,for jeg må koble av denne maskinen snart og prøve å koble opp den andre.

Takk for hjelpen så langt :-)

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Telenor tillater flere maskiner på en ADSL-linje samtidig. Du kan altså ha et hjemmenettverk som deler en linje uten å bryte noen regler.

Jeg fant den nye kontrakten nå, den føste jeg så for et år siden innholdt en klausul om bare en PC, da har de vel resignert :-) De har ikke mulighet til å oppddage det heller.

Ulv I Faarikaal

Det kom ikke en rekke tall, det kom bare en masse feilmeldinger.

Holder på å koble opp fra en annen maskin enn den jeg sitter ved nå, for å kjapp nett-tilgang.

PS sitter du her en stund utover?,for jeg må koble av denne maskinen snart og prøve å koble opp den andre.

Takk for hjelpen så langt :-)

Ruteren må kontakte DHCP server på ADSL linjen automatisk. Den må ha en WAN inngang hvor ADSL-modemet tilkobles, og LAN utganger for PCene. Dropkabler fra ruter til PCenes nettkort.

Ulv I Faarikaal

Ja, det er lov så lenge det er inni samme "boenhet". Du kan f.eks. dele ADSL-linje med naboen, det går ann men er ikke lov. Men du har lov hjemme hos deg selv.

Jeg vet om et sted hvor 8 hybler er koblet til et ADSL modem med trådløst.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...