shandy Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Å koble opp flere PCer til et abonnenement skal ikke være tillatt i følge kontrakt, men de har ikke mulighet til å oppdage det. Kun bedriftsabonnement til kr 1000 er flerbruker. Det kom ikke en rekke tall, det kom bare en masse feilmeldinger. Holder på å koble opp fra en annen maskin enn den jeg sitter ved nå, for å kjapp nett-tilgang. PS sitter du her en stund utover?,for jeg må koble av denne maskinen snart og prøve å koble opp den andre. Takk for hjelpen så langt :-) 0 Siter
shandy Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Telenor tillater flere maskiner på en ADSL-linje samtidig. Du kan altså ha et hjemmenettverk som deler en linje uten å bryte noen regler. Er du sikker? Isåfall kan jeg jo ringe kundeservice å plage dem isteden for Ulv og alle andre :-) 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Telenor tillater flere maskiner på en ADSL-linje samtidig. Du kan altså ha et hjemmenettverk som deler en linje uten å bryte noen regler. Jeg fant den nye kontrakten nå, den føste jeg så for et år siden innholdt en klausul om bare en PC, da har de vel resignert :-) De har ikke mulighet til å oppddage det heller. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Det kom ikke en rekke tall, det kom bare en masse feilmeldinger. Holder på å koble opp fra en annen maskin enn den jeg sitter ved nå, for å kjapp nett-tilgang. PS sitter du her en stund utover?,for jeg må koble av denne maskinen snart og prøve å koble opp den andre. Takk for hjelpen så langt :-) Ruteren må kontakte DHCP server på ADSL linjen automatisk. Den må ha en WAN inngang hvor ADSL-modemet tilkobles, og LAN utganger for PCene. Dropkabler fra ruter til PCenes nettkort. 0 Siter
Tornerose Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Ja jeg vet det går, men er det lov??? Takk alikevel :-) Ja, det er lov så lenge det er inni samme "boenhet". Du kan f.eks. dele ADSL-linje med naboen, det går ann men er ikke lov. Men du har lov hjemme hos deg selv. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Ja, det er lov så lenge det er inni samme "boenhet". Du kan f.eks. dele ADSL-linje med naboen, det går ann men er ikke lov. Men du har lov hjemme hos deg selv. Jeg vet om et sted hvor 8 hybler er koblet til et ADSL modem med trådløst. 0 Siter
Vincent Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Skrevet 10. januar 2003 Beklager Vincent at jeg bryter inn i tråden din. duuuu.. Hellskog.. du kan ikke bare komme her å beklage.. vi alle beklager og beklager..og vi alle skal ha en mill i lønn.. dét er no' å beklage det, - Hellskog 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.