Gå til innhold

Tynn som en strek

Gjest Sykelig tynn

Anbefalte innlegg

Gjest Sykelig tynn

Hei. Lurte bare på om det er noen der ute som vet råd på mitt problem. Typen min er så tynn.. han veier 60kg og er ca 1.80 høy. Han har ingen form for spiseforstyrrelse, men han legger ikke på seg uansett hva og hvor mye han spiser. Jeg synes han ser sykelig tynn ut og vil at han skal se litt mer normal ut. Han drikker masse brus og spiser mye usunn mat, men til uregelmessige tider. Det får jeg han ikke til å slutte med. Han spiste regelmessig og sunn mat da han var i militæret, men ikke da heller la han på seg et gram. Han er nå 23 år. Noen som vet råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sirup1365380394

Få han til å begynne å trene. Da vil matlysten øke, samtidig som at han vil kunne legge på seg. Da mener jeg trening som å løfte vekter, i det hele tatt å gjøre noe med styrken. Prøv å spise sammen med ham. Feks. inviter ham ut på middag der du bestemmer hva dere skal bestille, eller ordne luns/ middag til ham. Da bestemmer du hva han spiser.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Kjenner godt til dette her, hadde selv en dame som "klaget" over det samme med meg.

Som Sirup også skiver i svaret så vil det nok hjelpe med å få han til å begynne å trene, siden det da vil øke matlysten. Og forhåpentligvis legger han på seg noe da.

Ser at du aldri svarte på innlegget til naiv? Har det kanskje noe med at typen din ikke helt har sammme mening som deg? For hvis han er fornøyd med sånn han ser ut og tvise med det og matvanene sine, så syntes jeg du burde være forsikting med hva du sier til han og får han til å gjøre.

For det skal av og til så veldig lite til for at han "misforstår" situasjonen. Han kan fort sitte igjen med inntykk av at du ikke liker han for hans "indre", men bare går etter hvordan han ser ut. Og når han da får bekreftet at du misliker utsenedet hans så kan det fort gå "nedover"... redsel for å miste deg fordi han ikke tilfredstiller dine "krav", å sitte igjen å vite at du "skjems" over han når du er ute med han osv. Du tar poenget?

Det er ikke alltid like lett å få vite at kjæresten din er så misfornøyd med den kroppen så selv ellers alltid har vært fornøyd med. Tro meg, jeg har vært der og vet hvordan det er desverre :(

Men selvfølgelig kan det jo være at typen din også tar det helt fint. At han selv vil gjøre noe med "problemet", eller at han rett og slett vil gjør noe med det for å "tilfredstille dine behov". Og da er det jo bare å få han avgårde på ett treningstudio.

Regner ikke med at han trener noe ifra før, for da hadde han neppe sett slik ut som du beskriver han. Og det kan da ofte være tungt og lite fristene å begynne å trene, spesiellt hvis han kun gjør det for deg! Eller ihvertfall føler at han kun gjør det for deg (for i bunn og grunn så har jo alle godt av å trene uansett årsak). Så støtt han opp om det han gjør, bli med han og tren (for ingenting er så kjedelig som å trene aleine når du ikke er vant med å trene), si at du er stolt av han som gjør dette og vis at du virkelig setter pris på det han gjør (for deg?!).

Når han er "tynn som en strek" så bør det jo ikke ta lange tiden før du vil kunne se noen resultater på kroppen, det er tross alt ikke noe flesk på kroppen som vil skjule musklene han utvikkler. Kommenter at du ser fremgang, ingenting er mer motiverende en det. Og om du ikke skulle se noen merkbar forskjell, så ros han og vis at du satt pris på at han ihvertfall gjorde et forsøk.

Hadde også vært koselig om du ga tilbakemelding om hvordan det gikk med han etter hvert. Er litt forveden siden jeg kjente meg selv litt for godt igjen i den beskrivelsen du hadde. Kan jo hende at det går slik me dere to som som det gikk med meg og kjæresten. Det gjennstår å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...