kingalbert Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Hei I går var jeg på spinningstime. Med rent tøy +hadde dursjet på morgenen som jeg alltid gjør. Etter ca 40 min hard jobbing begyner det å lukte amonjakk av meg. Hva er dette kan det unngås? Er det samme effekt som slankere får dorlig ånde fordi de forbrenner fett? Glad for svar. E 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Kan det være at du har fått i deg for lite væske den siste tida, slik at svetten blir altfor konsentrert og dermed lukter harskt? Eller foretatt deg noe vanndrivende som f. eks. stort inntak av alkohol? Både for urin og svette er det stor forskjell på lukt ( for urin også på farge) - alt ettersom hvor lite eller mye vann man drikker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyBlue Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Du må drikke MASSE vann før, under og etter slik beinhard trening! Og spise som normalt. Anorektikere og enkelte hardslankere, som går på strenge pulverkurer, får slik ånde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ly Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Kan det være at du har fått i deg for lite væske den siste tida, slik at svetten blir altfor konsentrert og dermed lukter harskt? Eller foretatt deg noe vanndrivende som f. eks. stort inntak av alkohol? Både for urin og svette er det stor forskjell på lukt ( for urin også på farge) - alt ettersom hvor lite eller mye vann man drikker. Hei! Da jeg trente skikkelig hardt luktet det amonjakk av svetten min.Kunne legge fra meg våte treningsklær på badet og litt senere kjente jeg lukten i hele leiligheten...ekkelt! Treneren sa det kom av at alle lagre var tomme.Jeg hadde brukt opp energilagret og måtte passe på å justere kostholdet.Om det er riktig vet jeg ikke,men lukten forsvant etter en stund. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anew Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Det samme skjer med meg nesten hver gang jeg trener. Jeg har lest en eller annen plass at ammoniakklukta kommer fra nedbryting av proteiner (det er jo nitrogen og sånt i dem), hvilket tyder på at glykogenlagrene i kroppen har blitt tomme og at kroppen er i ferd med å gå over til å forbrenne muskler i stedet. Det burde altså kunne unngås hvis man bare spiser nok før trening. Selv synes jeg ikke det er noe stort problem, så lenge jeg sørger for å spise så raskt som mulig etter trening. Men det er nå bare meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.