Gjest Win2000 Skrevet 10. januar 2003 Skrevet 10. januar 2003 Heisann! Når jeg starter opp min Win2000 maskin stopper det opp rett etter pålogging. Bakgrunnsbildet kommer opp, men ingen start-meny og desktop ikoner. Dersom jeg velger ctrl-alt-del og velger oppgavebehandlig og kjøre en ny task (c:\winnt\explorer.exe) så fortsetter maskinen og alle ikoner og start-menyen dukker opp. Noen som vet hva dette kan skyldes - og noen tips til hvordan jeg kan få maskinen til å starte opp av seg selv?? Dette skjer også under sikkermodus!! Hjelp!!! 0 Siter
citoyen Skrevet 10. januar 2003 Skrevet 10. januar 2003 Hmm.. enten starter ikke explorer i det hele tatt, eller den tryner under oppstarten. Det enkleste er kanskje å laste ned msconfig for win2k (det er ikke standard på 2k og xp) og sjekke hva som kjøres i oppstarten. Hvis du ikke finner explorer der, sjekk det samme på en annen maskin som starter normalt, og legg inn referanse hos deg som tilsvarer den normale. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.