stromme Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg har et barn på 2 år. Barnet spiser svært lite, har alltid gjort det. Som førskolelærer følger vi barnehagens rutiner også hjemme, så vi har greie matrutiner. Barnet har aldri bedt selv om mat, gir aldri uttrykk for sult. På ett år har barnet lagt på seg 150 gram, og vekstkurven går nedover (følger ikke sin linje). Helsestasjonen avfeier oss litt, synes jeg/ har ikke flere råd å komme med enn de vi har prøvd. Nå vurderer vi å begynne å gi barnet morsmelkerstatning som drikke istedet for ordinær melk, samtidig som det tilbys mat som vanlig. Det må da være mye mer næring i erstatningen, og bedre enn å ikke få i seg særlig næring i hele tatt. Hva sier dere med erfaring? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanamera Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hei strom. Du trenger sikkert ikke å gå over til morsmelkerstatning for å få i barnet nok næring. Gå på apoteket og spør etter ernæringspulver til å blende i maten. Husker ikke hva det heter,men blir brukt til eldre mennesker som spiser lite, for at de skal få i seg nok næring. Vet at pulveret er å få med flere smaker, vanilje, sjokolade og nøytral tror jeg. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.