olga Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 I disse tider snakkes det mye om at man skal redusere inntaket av karbohydrater for å gå ned i vekt. Det er spesielt nevnt ris, pasta, brød og poteter. (det man er oppdratt til å spise fordi det sunt!!!) Jeg erstatter en del av dette med f.eks nudler, men det er vel egentlig det samme som pasta med samme innhold - eller tar jeg feil. Noen som vet? Jeg spiser også en del riskaker som mellommåltid, de er i hvertfall magre, men hva med karbohydratene her. Jeg spiser dem uten noe på/til. Kan noen hjelpe meg - man blir helt forvirret av nei/ja mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niks Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Riskaker (høy GI) er ikke å foretrekke. De høyner blodsukkeret kraftig pga for mye karbo som igjen øker sultfølelsen. Pasta eller nudler er jo det samme. Skal man spise pasta må den kokes "al dente" Da får den en lavere glykemisk indeks. (Dvs. blodsukkeret holder seg jevnere) Spis så grovt brød som mulig..tysk rugbrød er bra eller brød med *hele korn* pluss grønnsaker/kjøtt og frukt(men ikke for mange). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anders29 Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Riskaker (høy GI) er ikke å foretrekke. De høyner blodsukkeret kraftig pga for mye karbo som igjen øker sultfølelsen. Pasta eller nudler er jo det samme. Skal man spise pasta må den kokes "al dente" Da får den en lavere glykemisk indeks. (Dvs. blodsukkeret holder seg jevnere) Spis så grovt brød som mulig..tysk rugbrød er bra eller brød med *hele korn* pluss grønnsaker/kjøtt og frukt(men ikke for mange). Ikke spis så mye brød som mulig. Klart grovt er mer gunstig en fint, men skal du har stabilt blodsukker og høy forbrenning nytter det ikke å spise brød. Rett og slett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.