Gå til innhold

Dansebåten innstilt... hva gjør jeg nå da?

Anbefalte innlegg

Stenaline har selvfølgelig innstilt ferga fra Oslo til Fredrikshavn frem til 17. januar.

Hvem får svi for det? JEG! Jeg hadde selvfølgelig planlagt å ta den 16. januar. Det kan jo ikke utsettes heller for jeg skal på den kjempefesten i Nord-Jylland fredag 17. januar.

Noen som har tips til hva jeg skal gjøre?

Trenger trøstende ord! BUHU!!!!

*tørker krokodilletårene*

Fortsetter under...

"Vi har renovert 580 lugarer, og montert 1160 nye dører, mer enn 3900 nye lamper og nesten to tusen nye senger.Vi har også lagt over 5800 kvadratmeter nye gulv, og vi har malt mer enn 6960 meter dørkarmer! I vår helt nye kaffebar kan du velge mellom flere forskjellige kaffesorter, og litervis med nyduftende, nytraktet kaffe"

Klarer jeg meg fint uten...

Annonse

Gjest bang-bang.no

Her ser det ut til at man bør formane til en viss sans for proporsjoner.

Riktignok skrives det mye irrelevant tøys her inne, men denne tok kaka. Det er jo ganske utrolig at man legger inn spørsmål, om hvordan man skal ta seg til Danmark(!?), bare fordi èn båt er innstilt.

Ulv I Faarikaal

Jo, kanskje Sofline burde kline til om dette virkelig er en fest hun vil på. Kan forse litt i båten :)

Kun for spesielt interesserte som tåler frisk sjøsprøyt og livlig sjøgang, det er visst 8 meter bølger inn fra Nordsjøen. 12 m på Vestlandskysten.

Gjest Hirtshals da vel...

"Vi har renovert 580 lugarer, og montert 1160 nye dører, mer enn 3900 nye lamper og nesten to tusen nye senger.Vi har også lagt over 5800 kvadratmeter nye gulv, og vi har malt mer enn 6960 meter dørkarmer! I vår helt nye kaffebar kan du velge mellom flere forskjellige kaffesorter, og litervis med nyduftende, nytraktet kaffe"

Klarer jeg meg fint uten...

til

Her ser det ut til at man bør formane til en viss sans for proporsjoner.

Riktignok skrives det mye irrelevant tøys her inne, men denne tok kaka. Det er jo ganske utrolig at man legger inn spørsmål, om hvordan man skal ta seg til Danmark(!?), bare fordi èn båt er innstilt.

Men du skjønner vel at jeg er sykelig opptatt av oppmerksomhet.....??? Er du dum eller? Forstod du virkelig ikke det?

Neida, men det er mest et resultat av at jeg kjeder meg, ikke fordi jeg ikke aner hvordan jeg skal komme meg til Danmark (men Oslo-Fr.havn er klart den enkleste og billigste).

Annonse

Kun for spesielt interesserte som tåler frisk sjøsprøyt og livlig sjøgang, det er visst 8 meter bølger inn fra Nordsjøen. 12 m på Vestlandskysten.

Men det stopper ikke meg. Etter å ha lekt sjømann på to av verdens hav (les Nord-Atlanteren og Middelhavet) i 5 måneder, blir jeg ikke sjøsyk... fyllesyk derimot.. hmmm... *diskutere med seg selv*

til

Det er vurdert og det blir nok det som blir løsningen. Jeg tok den for under en uke siden.

Ulempen er at Hirtshals ligger så langt utenfor allfarvei (toget som går dit har sånne buss-stoppe-knapper for at det skal stoppe etter behov). Tungvint å komme seg fra Hirtshals.

Til "byen" Hirtshals: Jeg liker deg ikke! Fredriskhavn er 10x bedre.

Men du skjønner vel at jeg er sykelig opptatt av oppmerksomhet.....??? Er du dum eller? Forstod du virkelig ikke det?

Neida, men det er mest et resultat av at jeg kjeder meg, ikke fordi jeg ikke aner hvordan jeg skal komme meg til Danmark (men Oslo-Fr.havn er klart den enkleste og billigste).

Som jeg har foreslått: Oslo-Hirtshals.

Et annet alternativ er Larvik-Frederikshavn. (Tog til Larvik)

Som jeg har foreslått: Oslo-Hirtshals.

Et annet alternativ er Larvik-Frederikshavn. (Tog til Larvik)

Poenget er at det skal være lett å reise ned. Sist ble jeg "tvunget" til denne turen:

Buss til Göteborg

Ferge til Fredrikshavn (rakk den bare så vidt for bussen var forsinket, noe norske tog også har en tendens til)

Tog til Viborg (med bytte)

Da jeg skulle tilbake fra Viborg måtte jeg til Hirtshals pga. fergestoppet, og måtte bytte tog 3 ganger. Hadde stått opp kl. 5.00 for å rekke toget, og kunne selvfølgelig ikke sove på det pga. alle byttene.

Du kan vel kjøre? Det tar litt tid da, men er dere flere som skal ned blir det jo klart billigst og det kan jo bli en koselig tur.

Takk for tips, men det blir nok Oslo-Hirtshals.

Fordi det bare er jeg som skal ned (besøke først en venninne og så kjæresten...:-)), og ikke minst pga. mangel på bil.

Poenget er at det skal være lett å reise ned. Sist ble jeg "tvunget" til denne turen:

Buss til Göteborg

Ferge til Fredrikshavn (rakk den bare så vidt for bussen var forsinket, noe norske tog også har en tendens til)

Tog til Viborg (med bytte)

Da jeg skulle tilbake fra Viborg måtte jeg til Hirtshals pga. fergestoppet, og måtte bytte tog 3 ganger. Hadde stått opp kl. 5.00 for å rekke toget, og kunne selvfølgelig ikke sove på det pga. alle byttene.

Jeg kom bare et forslag til en løsning - ikke et problem.

Siden du ikke var videre mottakelig for en løsning, beklager jeg selvsagt denne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...