Gå til innhold

Bakst for slankere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

menneh...eg pleier ikkje spise mykje snacks og søtsaker, det har eg aldri gjort. så gudene veit no kor dei kiloene eg har vært så snill å gi husrom dei siste månedene har komme fra. *hrmf* eg har igrunnen ikkje gjort noko spesielt annerledes enn før, anna enn å ha det bedre psykisk.

eg begynner jaggu å lure på om ikkje eg skal skifte p-pillemerke likevel. eg meiner - eittelleranna sted må eg jo plassere skylda. plassering av skyld er viktig. er det ikkje? :)

Mine kilo har kommet snikende med alderen og lavere aktivitet - dvs. mindre trening enn før. Og DET er jo ikke min feil - dårlige venner jeg har som ikke lufter meg !!

P-piller kan jo ha sammenheng med vektøkning. Vil ikke anbefale å slute med de for da vil vekten definitivt øke.... men et bytte kan jo være verdt å prøve - hvertfall om start med de har sammenfallenhet med start av vektøkning.

Nå skla man jo akseptere seg selv som man er også - noen kilo for mye er normalt. Nå er det en stund siden jeg så deg også - men da var du definitivt slank.

Begynn å tren vekter!

Hva med å legge på seg litt muskler? Det ser bedre ut, og er langt sunnere enn å legge på seg fett, og spiser du skikkelig ved siden av så vil du ha gode muligheter til å gå opp i vekt.

Jeg har nok muskler. Kan se alle musklene fordi det er bare hud over. Jeg vil ha mer fett, jeg har ikke underhudsfett i det hele tatt :o(

Mine kilo har kommet snikende med alderen og lavere aktivitet - dvs. mindre trening enn før. Og DET er jo ikke min feil - dårlige venner jeg har som ikke lufter meg !!

P-piller kan jo ha sammenheng med vektøkning. Vil ikke anbefale å slute med de for da vil vekten definitivt øke.... men et bytte kan jo være verdt å prøve - hvertfall om start med de har sammenfallenhet med start av vektøkning.

Nå skla man jo akseptere seg selv som man er også - noen kilo for mye er normalt. Nå er det en stund siden jeg så deg også - men da var du definitivt slank.

mm, eg var slank inntil følgende to hendelser sammenfalt: 1) anskaffelse av kjæreste, og 2) start på p-piller. lenge tenke eg det dreide seg om eit trivselstillegg, men eg har lagt på meg for mykje til at eg synes den teorien er tilstrekkelig i seg sjølv.

menneh...legger man på seg hvis man slutter heilt med p-piller? ehh..eg trudde det var hvis man slutta å røyke eg? eller kanskje man legger på seg hvis man generelt sett slutter med ting....? ;)

planen min foreløpig er trening og omlegging fra 2-3 måltider pr dag til fleire og mindre måltider. eg har alltid (inntil no) kunna spise kva eg ville uten at det gjorde stort, så derav dei tvilsomme vanene mht måltider...(pluss at matlagning har framstått som eit mysterium på høyde med menns følelsesliv)

well...eg skal høre med legen min på timen om eit par uker, kva ho meiner. funderer på denne NuvaRing'en, som tilfører mindre mengde hormoner enn p-piller... *filosofere seg i retning senga for å få litt praktisk nytte av p-pillene....må ha litt igjen for strevet....* :)

men....kva skal man spise da? eg har levd på brødmat dei siste 13 åra, og veit ikkje heilt kva eg skal ta meg til....

Unngå hvetebakst, og særlig det fineste melet. Det gir mange tomme kalorier i forhold til nytteverdi.

Sats heller på rugbrød og rugknekkebrød.

Annonse

mm, eg var slank inntil følgende to hendelser sammenfalt: 1) anskaffelse av kjæreste, og 2) start på p-piller. lenge tenke eg det dreide seg om eit trivselstillegg, men eg har lagt på meg for mykje til at eg synes den teorien er tilstrekkelig i seg sjølv.

menneh...legger man på seg hvis man slutter heilt med p-piller? ehh..eg trudde det var hvis man slutta å røyke eg? eller kanskje man legger på seg hvis man generelt sett slutter med ting....? ;)

planen min foreløpig er trening og omlegging fra 2-3 måltider pr dag til fleire og mindre måltider. eg har alltid (inntil no) kunna spise kva eg ville uten at det gjorde stort, så derav dei tvilsomme vanene mht måltider...(pluss at matlagning har framstått som eit mysterium på høyde med menns følelsesliv)

well...eg skal høre med legen min på timen om eit par uker, kva ho meiner. funderer på denne NuvaRing'en, som tilfører mindre mengde hormoner enn p-piller... *filosofere seg i retning senga for å få litt praktisk nytte av p-pillene....må ha litt igjen for strevet....* :)

P-pille bytte kan høres ut som en god ide.

Ellers så vil jo gjerne ny kjæreste etter en stund alene føre til en mer rolig tilværelse med mye god mat og kos - og det kan jo virke inn på vekten , selv om jo sex er god trim !!

Planen din høres jo bra ut - tror ikke det er så mye hokus pokus som skal tl egentlig - regelmessige måltider og litt trim.

tenker du på kaker eller brød/boller? Hvis det er kaker du mener har jeg et par oppskrifter her:

Gulrotkake:

(100 kcal pr stykke)

- 180 g sukker

- 2 egg

- 130 g hvetemel

- 2 ts bakepulver

- 1 ts vaniljesukker

- 1 ts kanel

- 1 ts olje (f.eks. soyaolje)

- 300 g revne gulrøtter

Visp eggedosis. Bland det tørre og rør det inn sammen med olje og gulrøtter. Fyll røren i en smurt form og stek på nederste rille ved 175 grader i ca 45 minutter.

Rullekake:

(95 kcal pr stykke)

- 3 egg

- 90 g sukker

- 90 g hvetemel

- 1/2 ts bakepulver

- 200g lett bringebærsyltetøy

Visp eggedosis, vend i mel og bakepulver. Dekk en stor langpanne med bakepapir og bre røren utover. Stek på midterste rille ved 225 grader i ca 6 minutter. Hvelv kaken ut på et håndkle, dra av papiret og smør på syltetøy, rull det sammen fra langsiden.

Kanelkake:

(105 kcal pr stykke)

- 3 egg

- 90 g sukker

- 1 dl kunstig strøsøtningsmiddel

- 150 g hvetemel

- 2 ts bakepulver

- 1 ts kanel

- 75 g margarin

- 1 dl vann

Visp eggedosis av egg og begge sukkersortene. Bland i det tørre. Kok opp vann og margarin og hell det i røren. Fyll røren i en godt smurt form og stek på midterste rille ved 175 grader i 30-35 minutter.

Håper det smaker. Forøvrig mener jeg at man ikke trenger "spesielle" kaker når man slanker seg, det er mengden som avgjør. Alt med måte.

Jeg har sagt det før, men:

www.fibermat.no

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...