Gå til innhold

Noen som kan litt om kosthold,trening og slanking?

Gjest SiriJ

Anbefalte innlegg

Eller rettere sagt livsstilsendring!

Jeg er 160 og veier 80 kilo og vil gjerne gå ned 20 av de ved å forandre kosthold.Ikke for en begrenset periode,men for alltid liksom..

Jeg har en stillesittende hverdag,men trener 1 time hver dag,spinning kombinert med lette manualer.

Jeg blir ordentlig svett av dette.

Jeg spiser 5-6 måltider på til sammen 1200 kalorier om dagen.

Hva skjer hvis jeg spiser f.eks 2000 kalorier hver lørdag?

Vil jeg gå opp alt jeg eventuelt går ned i uken?

Noen som kan komme med gode råd og oppbacking for å gjøre dette på en sunnest mulig måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lisse88

Hei.

1200 kcal pr dag er nesten litt for lite, du kan trygt unne deg minst 1500 kcal pr dag og gå ned i vekt. Det er kjempebra at du trener utholdenhet, kondisjons trening. Kondisjons trening gir både bedre hjertevolum (blodtrykk, hvilepuls , sterkere hjerte osv), samt at det øker mengden kapilærer i kroppen din(det er tynne små blodårer som frakter oksygen og næringsstoffer rundt i kroppen slik at de kommer bedre til), samt at det gir en velbehags følelse, bla etter hva jeg har hørt p.g.a sertonin et hormon som frigjøres fra en kjertel vi har. Selvfølgelig får du også bedre kondis også, det beste med den type trening når det gjelder å gå ned i vekt er at det øker forbrenningen.

Tilbake til kosthold, jeg syns 1200 kcal er litt for lite, ihvertfall til å leve med resten av livet og særlig når du trener. Du trenger næring til kroppen din når du trener hardt.

Spis mye frukt, grønnsaker, litt fisk/kjøtt og litt potet/pasta/ris/korn. Prøv å få i deg en balansert kost bestående av dette med et balansert innhold av proteiner, karbohydrater og fett(det holder med det fettet du får igjennom grønnsaker og fisk)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1200 kcal er litt lite. Øk til ca. 1500, og legg inn en treningsdag til, helst to. Du går en rask tur en dag, og drar feks. i svømmehallen eller på ski den andre + at du allerede trener en.

Ikke stress vektreduksjon. Den mest varige er den som tar tid. Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Higgins

1200 kcal er litt lite. Øk til ca. 1500, og legg inn en treningsdag til, helst to. Du går en rask tur en dag, og drar feks. i svømmehallen eller på ski den andre + at du allerede trener en.

Ikke stress vektreduksjon. Den mest varige er den som tar tid. Lykke til:-)

Hun skriver at hun trener en time daglig. Skal hun da legge inn en treningsdag til?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver at hun trener en time daglig. Skal hun da legge inn en treningsdag til?!

Ja det syntes jeg TO ØKTER HVER DAG!! HA ha...neida, sånn går det når man ikke leser. Jeg leste 1 gang i uken.Flott om hun klarer 7 dager i uken. Hvilket jeg forsåvidt ikke har noe for seg, 3-4 ganger er nok når man ikke er på toppidretts nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...