Gå til innhold

Reiselivskonsulent

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

emilie1365380386

Jepp. Nå heter det i de fleste byråer Reiserådgiver.

Hva lurer du på ? Utdannelse? Jobbmuligheter? Arbeidsoppgaver?

Bare å spørre

Hei!hvis det var deg du mente jeg kunne spørre:)Så lurer jeg veldig på jobbmuligheter og arbeidsoppgaver.Lurer på å ta studiet gjennom NA(nærinsakademiet)eller Handelsinstituttet i Bergen.Er du utdannet fra noen av disse plassene?Dette er jo et ett-årig studie i første omgang hvertfall.Let å få jobb etterpå?kjempeglad hvis du svarer:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89515-reiselivskonsulent/#findComment-494565
Del på andre sider

Hei!hvis det var deg du mente jeg kunne spørre:)Så lurer jeg veldig på jobbmuligheter og arbeidsoppgaver.Lurer på å ta studiet gjennom NA(nærinsakademiet)eller Handelsinstituttet i Bergen.Er du utdannet fra noen av disse plassene?Dette er jo et ett-årig studie i første omgang hvertfall.Let å få jobb etterpå?kjempeglad hvis du svarer:)

Hei! Nei jeg er ikke utdannet noen av disse plassene. Jeg har gått reiseliv tredje året på vg, jobbet som guide, tatt grunnfag norsk,og jobbet i barnehage, turistkontor og reisebyrå. Ofte er det vanskelig å få jobb som reisekonsulent/rådgiver fordi de fleste byråer fortrekker son med tariffkunnskaper og Amadeus kjennskap.

Jeg vet ikke om den ene utdannelsen er noe bedre enn den andre, men det kan være lurt å satse på den som har er bredest mulig grunnlag, dersom du skulel ønske å begynne i andre bransjer. Ett år er jo alikevel ikke mye. Men som sagt mange av de jeg jobber med har ingen utdannelse.

Det som kreves er en interesse for reisliv, turisme, og selvsagt en GOD porsjon serviceinnstilling.

Arbeidsoppgavene er nok litt ulike fra byra til byrå. Det spørs også hva slags jobb i byrået du har. Der jeg jobber er det noen som har forretningskunder (dvs. booke fly (rutefly), leiebil, hotell osv. for de som reiser i jobb sammenheng, noen jobber kun med ferie og fritid (selger charter reiser) og noen jobber kun med grupper (dvs. grupper som skal på tur, ofte idrettslag på treningsleir, kurs- og konerfanser i utlandet osv.

Selv har jeg jobbet med alle delene, og må si jeg trives absolutt best med ferie- og fritidsmarkedet. Trives best med jobben som avd. leder for reiserådgiverene på ferie- og fritid.

Du kan jo også jobbe som reiserådgiver hos en turoperatør Saga, Ving osv. Da gjør man jo det samme, men selger kun selskapets reiser.

Som sagt bare spør igjen. Moro å svare på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89515-reiselivskonsulent/#findComment-494911
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...