Gå til innhold

Farvel, urbanitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det berre tog!?

Då beklagar eg innlegga mine og lyt andre få sleppe til.

(Holmlia låg meir sentralt i mi tid, ser det ut til. Ikkje at eg har bodd der, men Holmlia verka å vere så nære likevel, så det var liksom ikkje noko anna forklaring enn at det gjekk ei t-bane.)

Ved ettertanke: Det med T-bane er urimeleg. Det går T-bane til Østerås og Vestli også - og det er pinadø enda mindre sentralt enn Holmlia.

Eg har vore vand med å vera uavhengig av kollektivtrafikk i Oslo. Eg synst eg bur usentralt på sinsen, og vil EIGENTLEG bu nærmare sentrum...

Det på den eine sida...

På den andre sida vil eg gjerne ha studio/kontor i eige rom, stort bad med varmekablar, soverom, gjesterom, bod innandørs, terrasse OG balkong og garasje... Med fyring inkludert i husleiga. Alt dette finn eg på Holmlia til ein pris eg har råd til...

Skrevet

Ved ettertanke: Det med T-bane er urimeleg. Det går T-bane til Østerås og Vestli også - og det er pinadø enda mindre sentralt enn Holmlia.

Eg har vore vand med å vera uavhengig av kollektivtrafikk i Oslo. Eg synst eg bur usentralt på sinsen, og vil EIGENTLEG bu nærmare sentrum...

Det på den eine sida...

På den andre sida vil eg gjerne ha studio/kontor i eige rom, stort bad med varmekablar, soverom, gjesterom, bod innandørs, terrasse OG balkong og garasje... Med fyring inkludert i husleiga. Alt dette finn eg på Holmlia til ein pris eg har råd til...

Vel, betre argument enn det du kjem med finn eg ikkje.

Så les dine eigne innlegg og sjå om ikkje det er overens med dine ynskje for bustad!

Du har nok tenkt saka igjennom, ser du.

Skrevet

Har berre råd til 1,2 ca... :-(

Det er verre. Nå har jeg ikke sett på annonser på en stund men det er jo ikke alle leilighetene her som er så rådyre.

Kunne tenke meg å flytte på Grønland jeg. Enda mer sentralt.

Skrevet

Ahh, Dr. Spirea! Just what I needed!

Game is on, again!

Surprised? Holmlia, rekkehuset, tuntreet. Det var der jeg hadde min første opplevelse av nakne tær i gresset før doggen var borte om morgenen. Det var der jeg løp i butikken lørdagsmorgenen og kjøpte ferske rundstykker til frokost i det grønne. Det var stedet med potensiale, et sted å være i fred eller oppsøke noen. Kort vei til urbanitet og like kort vei til hest og kjerre. Du har åpenbart ikke sett syrinene på Hvervenbukta i slutten av mai ennå... Ideelt spør du meg - og det gjorde du nesten.

Skrevet

Det er verre. Nå har jeg ikke sett på annonser på en stund men det er jo ikke alle leilighetene her som er så rådyre.

Kunne tenke meg å flytte på Grønland jeg. Enda mer sentralt.

Har budd på Grønland også eg, og kunne godt tenkja meg å bu der, men prisane er ikkje særleg lågare der heller.

Det hender eg tenkjer på då eg ga opp ein budrunde på 100 kvm treroms i gamlebyen på 320.000 - for 10 år sidan... Og eg syns 350.000 var alt for dyrt å by på for tilsvarande husvære på løkka... Sukk... Sidan har eg betalt meir enn det i husleige!

Skrevet

Har budd på Grønland også eg, og kunne godt tenkja meg å bu der, men prisane er ikkje særleg lågare der heller.

Det hender eg tenkjer på då eg ga opp ein budrunde på 100 kvm treroms i gamlebyen på 320.000 - for 10 år sidan... Og eg syns 350.000 var alt for dyrt å by på for tilsvarande husvære på løkka... Sukk... Sidan har eg betalt meir enn det i husleige!

Det var nok flere enn deg som tenkte slik for 10 år siden. De under meg betalt 60 000 for leiligheten sin rett før vi fikk slettet fellesgjelda fra Byfornyelsen. Nå er den verdt 2 mill.

Skrevet

Løkka er jo UT! Det har jeg lest mange steder :)

Jeg har vært litt på Holmlia i det siste i forbindelse med jobb og det er noe som skjer der syns jeg, en annen stemning, litt sånn postmoderne-urban-multietnisk-chic.

Og Hvervenbukta er av de vakreste stedene i Oslo.

Skrevet

Løkka er jo UT! Det har jeg lest mange steder :)

Jeg har vært litt på Holmlia i det siste i forbindelse med jobb og det er noe som skjer der syns jeg, en annen stemning, litt sånn postmoderne-urban-multietnisk-chic.

Og Hvervenbukta er av de vakreste stedene i Oslo.

Det er vel det samme om løkka er ut eller inn så lenge man har lyst å bo her. Så dersom bassisten venter litt nå går prisene ned siden det er ut.

Skrevet

Det er vel det samme om løkka er ut eller inn så lenge man har lyst å bo her. Så dersom bassisten venter litt nå går prisene ned siden det er ut.

Er det du som styrer bolgmarkedet, sånn at du kan garantere at prisene går ned på Løkka? Og vi kan få samme kåken der til samme pris? ;o)

Skrevet

Er det du som styrer bolgmarkedet, sånn at du kan garantere at prisene går ned på Løkka? Og vi kan få samme kåken der til samme pris? ;o)

Selvfølgelig :o)

Nei, men tendensen er at prisen på de store boligene på løkka synker og jeg ser ingen grunn til at det skal stoppe foreløpig. Jeg har fulgt med litt og jeg tror det kommer til å fortsette. Det har jo vært helt ville priser. Dette gjelder ikke små leiligheter.

Skrevet

Bryr du deg ikke om hva som er in??? ;)

Jeg forsøkte å skrive et oppmuntrende innlegg til Bassisten. Tror neppe det er grunnlag for å tro at boligprisene vil synke på Løkka.

Skrevet

Bryr du deg ikke om hva som er in??? ;)

Jeg forsøkte å skrive et oppmuntrende innlegg til Bassisten. Tror neppe det er grunnlag for å tro at boligprisene vil synke på Løkka.

Nei, jeg flyttet hit før det var in også. Likte meg igrunnen bedre før alle de hippe, ung og rike kom hit.

Forresten så synker jo prisene her allerede, jeg sa jo det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...