Gjest Fresh Skrevet 7. november 2000 Del Skrevet 7. november 2000 Hei! Jeg er ei jente som trener jevnlig, ca 4 ganger i uken. Mye løping, skigåing om vinteren. Har smerter på yttersiden av kneet når jeg jogger/løper. Dette kommer etter ca 20 min. og smertene blir verre etterhvert. Det kjennes ut som kneet "låser" seg når jeg stopper under løpingen. Kjenner litt til det etterpå, spesielt når jeg går i trapper. Hva kan dette være? Gjør det noe om jeg belaster dette? Bør jeg gå til lege og evt. få tatt røntgen? Har aldri tidligere hatt problemer med knærne! Hilsen fra Fresh. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jvb Skrevet 10. november 2000 Del Skrevet 10. november 2000 DU HAR BEGYNDENDE CHONDROMALACI. LÆS TIDLIGERE INDLÆG OM DETTE HER PÅ SIDEN. MVH JVBRUUN, ORTOPÆDKIRURG 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jvb Skrevet 10. november 2000 Del Skrevet 10. november 2000 DU HAR BEGYNDENDE CHONDROMALACI. LÆS TIDLIGERE INDLÆG OM DETTE HER PÅ SIDEN. MVH JVBRUUN, ORTOPÆDKIRURG 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre Mæhlum, Lege Skrevet 13. november 2000 Del Skrevet 13. november 2000 Hei Fresh Du har allerede fått et svar ser jeg. La meg legge til at for meg høres det vel heller ut som om du har det vi kaller et "langdistansekne". Smertene sitter så vidt jeg kan skjønne på utsiden av kneet. Dette skyldes nemlig at den seneplaten som går fra utsiden av hoften og ned "gnikker" mot utsiden av lårbenet nede ved kneet, og så blir det smerter der den "gnikkingen" foregår. Behandlingen består i å tøye ut denne lange seneplaten. Jeg tror ikke røntgen hjelper noe, men ta kontakt med en fysioterapeut som kan lære deg riktige tøyningsøvelser. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre Mæhlum, Lege Skrevet 13. november 2000 Del Skrevet 13. november 2000 Hei Fresh Du har allerede fått et svar ser jeg. La meg legge til at for meg høres det vel heller ut som om du har det vi kaller et "langdistansekne". Smertene sitter så vidt jeg kan skjønne på utsiden av kneet. Dette skyldes nemlig at den seneplaten som går fra utsiden av hoften og ned "gnikker" mot utsiden av lårbenet nede ved kneet, og så blir det smerter der den "gnikkingen" foregår. Behandlingen består i å tøye ut denne lange seneplaten. Jeg tror ikke røntgen hjelper noe, men ta kontakt med en fysioterapeut som kan lære deg riktige tøyningsøvelser. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hauken1365380094 Skrevet 26. januar 2001 Del Skrevet 26. januar 2001 Hei, her er en bra artikkel som kanskje kan hjelpe deg å finne ut hva det kan være: http://www.trim.no/artikler/belastningsskader.htm 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 10. februar 2001 Del Skrevet 10. februar 2001 Hei, ta en titt på disse: http://www.trim.no/skader.htm http://www.trim.no/tema_kneene.htm 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.