Gå til innhold

En forsinket julenøtt til dere ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følgende nøtt slet jeg som et helvete med for et par-tre uker siden, paralellt med at jeg rapte akevitt og surkål:

OBS! OBS! Jeg har(var det noen som trodde noe annet?), løsningen, men hvis du evt har den, så hold deg på pinebenken en stund, slik at dol'erne får slite litt... Hvis du ikke kan dy deg, så mail løsningen til [email protected], sammen med ditt nick, så skal jeg i ettertid sette opp en resultatliste over de 5 første, og kunngjøre den på DOL/ÅF, og i Norske Trekningslister... underveis skal jeg under tråden her, rapportere antall riktige svar, slik at de som enda ikke har løst den, blir enda grønnere i trynet:

I New York Times, kunne man lese følgende den 19/9-1929: "Et postfly styrtet i går på en tur mellom Boston og Los Angeles. Samtlige de ombordværende omkom, også piloten, Alan Bishop, som forøvrig var en kjent pilot fra første verdenskrig"

De som leste avisen denne dagen, skjønte ingenting, nyheten var på en måte overhodet ikke troverdig, og de bare ristet på hodet av journalistens måte å uttrykke seg på.

Den store frågan: Hva er helt feil i dette avisoppslaget?

(Glem pilotens navn, sløs ikke bort tid med å finne ut om han virkelig var krigshelt, det bare forvirrer, og løsningen har ingenting med hans navn å gjøre.)

Lykke til!

Skrevet

Den sto på norsk og da skjønte de ikke hva som sto der?

Skrevet

Den sto på norsk og da skjønte de ikke hva som sto der?

*ler*... i og for seg, så var det et kreativt forslag, men det var altså ikke riktig... Jeg kan forsikre at artikkelen så avgjort var på engelsk..

Har fått en del svar på mail... men bare èt riktig...

Skrevet

*ler*... i og for seg, så var det et kreativt forslag, men det var altså ikke riktig... Jeg kan forsikre at artikkelen så avgjort var på engelsk..

Har fått en del svar på mail... men bare èt riktig...

Åhhh, jeg som trodde jeg hadde gjettet riktig for en gang skyld.

mvh

Skrevet

Det har vel noe med datoen å gjøre? Kanskje det ikke gikk postfly på denne tiden?

Skrevet

Hah! Den var for enkel!

I 1929 var det ingenting som het 'første verdenskrig'...

Riktig?

Skrevet

Hah! Den var for enkel!

Riktig?

Eh... Første verdenskrig var fra 1914-1918. Det var kanskje andre verdenskrig du tenkte på?

Skrevet

Eh... Første verdenskrig var fra 1914-1918. Det var kanskje andre verdenskrig du tenkte på?

eh.. jeg vet når første verdenskrig var :P

POENGET var at i 1929 hadde andre verdenskrig enda ikke vært og derfor kalte man ikke krigen du refererer til for _første_ verdenskrig..

skjønner??

Skrevet

eh.. jeg vet når første verdenskrig var :P

POENGET var at i 1929 hadde andre verdenskrig enda ikke vært og derfor kalte man ikke krigen du refererer til for _første_ verdenskrig..

skjønner??

Aha! Nå skjønner jeg. Takk for løsningen, jeg har vridd hjernen min i hele kveld. :-)

Skrevet

Ettersom fru Burlefot har lagt inn riktig svar direkte under tråden, så har lufta gått ut av ballongen...

..av 17 forslag til løsning, så har jeg bare funnet 3 riktige svar i mailboksen, i tillegg til fru Burlefot, men hun stiller på en måte utenfor konkurranse, og var dessuten tidsmessig etter de andre 3.

...på 3.plass: neuni

...på 2.plass: Atene

og.... RA-TA-TA-TAAAA.. the winner issss... FRESJA!!

fresja...? mange du vil takke for at du står her i dag? ( ikke by'n og grin da...)

Til slutt:

En liten trøstepremie til Altman, for utrettelig innsats, og mange gode....men feil forslag..

Da gjenstår det bare å ønske alle vel hjem... Takk for i kveld, alle sammen...

Skrevet

Hah! Den var for enkel!

Riktig?

Helt riktig, frue... ;-)

Skrevet

Ettersom fru Burlefot har lagt inn riktig svar direkte under tråden, så har lufta gått ut av ballongen...

..av 17 forslag til løsning, så har jeg bare funnet 3 riktige svar i mailboksen, i tillegg til fru Burlefot, men hun stiller på en måte utenfor konkurranse, og var dessuten tidsmessig etter de andre 3.

fresja...? mange du vil takke for at du står her i dag? ( ikke by'n og grin da...)

Til slutt:

En liten trøstepremie til Altman, for utrettelig innsats, og mange gode....men feil forslag..

"Til slutt: En liten trøstepremie til Altman, for utrettelig innsats, og mange gode....men feil forslag.."

Faen i helvete.... jeg JOBBET med denne :)

Skrevet

"Til slutt: En liten trøstepremie til Altman, for utrettelig innsats, og mange gode....men feil forslag.."

Faen i helvete.... jeg JOBBET med denne :)

Det kan jeg underskrive på..:-)

Men nå har du en oppgave i vennelag, som du kan risikere å få juling for, etter hvert som timene går, og folk blir mer og mer frustrerte..

Skrevet

Til slutt:

Så koselig at jeg vant! Jeg har ikke lest gåten før. Jaeg kan altså ikke være så mye tregere i oppfattelsen enn de her som er langt yngre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...