Gå til innhold

Jeg fikk denne mailen nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ett virus gjennom mailen og ettersom du er i min adressebok har det antageligvis kommet til din PC også.

Viruset heter jdbgmgr.exe. Det tas ikke bort av verken Norton eller McAfee antivirusprogram. Det gjør ingenting i 14 dager, siden begynner det å forstyrre hele systemet, og sendes automatisk ut til alle MSN-messenger og fra din adressebok, enten du har mailet eller ikke, men det er lett å ta bort

1. Gå til start, siden søk

2. Trykk på filer/mapper, og skriv inn navnet jdbgmgr.exe

3. Du må søke i "C"!!!

4. Viruset har en grå teddybjørn som logo med navnet jdbgmgr.exe - ÅPNE DEN IKKE!!!

5. Høyreklikk og ta bort/ delete!!

6. Gå til papirkurven og ta den bort derifra også!

7. Om du har fått dette virus så MÅ du kontakte alle i din adressebok, for de har antageligvis også fått det!!!

........................................

Nå fant ikke jeg viruset på min maskin, men mange her bruker dette programmet, så det er kanskje greit å sjekke!

Skrevet

Det er bare Hoax. Filen som mailen referer til er en java-hjelpefil i Vindows. Den skal derfor være der, men det er noen som synes det er morro å sende slike mail.

Gjør følgende:

1: Slett mailen

2: Send eventuelt svar der du kaller avsenderen en dust.

3: La filen være der og surf videre.

Skrevet

Farlig eller ikke... jeg sletta nå bamsen og fila som hørte med, for det som ikke trenger å være på pc'n min skal ikke være der heller :)

Takk for tipset!

Skrevet

Mange viruser består av den typen advarsler som SierDuDet kommer med: nemlig som ber deg å slette en bestemt fil, som du faktisk trenger for å få et program til å fungere. Det er altså ikke filen som er et virus, men advarselen!

Skrevet

Farlig eller ikke... jeg sletta nå bamsen og fila som hørte med, for det som ikke trenger å være på pc'n min skal ikke være der heller :)

Takk for tipset!

Det var ikke noe lurt av deg. Og enda mindre lurt av SDD. Nå er ikke akkurat dette en spesielt viktig fil, men neste gang kan det være det. Ikke slett noe som følge av slike advarsler før du har sjekket at advarselen stemmer.

http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/jdbgmgr.exe.file.hoax.html

Skrevet

Det var ikke noe lurt av deg. Og enda mindre lurt av SDD. Nå er ikke akkurat dette en spesielt viktig fil, men neste gang kan det være det. Ikke slett noe som følge av slike advarsler før du har sjekket at advarselen stemmer.

http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/jdbgmgr.exe.file.hoax.html

Jeg har nå sagt fra om det til han jeg fikk mailen av, og håper jeg ikke har fucka opp for mange her :)

Men jeg fant ikke filen hos meg. Burde jeg ikke da ha den?

Skrevet

Jeg har nå sagt fra om det til han jeg fikk mailen av, og håper jeg ikke har fucka opp for mange her :)

Men jeg fant ikke filen hos meg. Burde jeg ikke da ha den?

Last heller inn Bugbear - den er mye bedre bjørn :-)

Hvis ikke du finner den, kan du få den av meg.

OBS, OBS! - dette rådet er bare til SierDuDet, som sender ut sånne meldinger :-)

Gjest bugbear
Skrevet

Det er helt utrolig at folk som sitter så mye på nett ennå går fem på og sletter filer som avsender forsøker å innbille oss er virus. Det burde ikke være lov til å være så dum i hodet og samtidig eie en datamaskin.

Skrevet

Takk for tipset!

"Jeg fikk høre at det var et virus som ikke er noe virus. Alle sa at jeg ikke behøvde slette det, tvert i mot, det var en hjelpefil til en program som skulle være der. Denne mailen var bare lureri sa de, slik at jeg bare kunne slette mailen og ikke bry meg mere. men jeg ble litt redd likevel så jeg slettet den jeg!"

Du må pokka nødt til å være blondine.

Hvis noen sier at du får ingrodde tånegler og dårlig kroppslukt om ikke du sletter office pakka, hører du på dem også?*L*

Jeeeezzzzzzzz

Gjest bugbear
Skrevet

"Jeg fikk høre at det var et virus som ikke er noe virus. Alle sa at jeg ikke behøvde slette det, tvert i mot, det var en hjelpefil til en program som skulle være der. Denne mailen var bare lureri sa de, slik at jeg bare kunne slette mailen og ikke bry meg mere. men jeg ble litt redd likevel så jeg slettet den jeg!"

Hvis noen sier at du får ingrodde tånegler og dårlig kroppslukt om ikke du sletter office pakka, hører du på dem også?*L*

Jeeeezzzzzzzz

Hvilken farge har SierDuDet på håret da, siden han la inn denne nyttige informasjonen her?

Skrevet

Hvilken farge har SierDuDet på håret da, siden han la inn denne nyttige informasjonen her?

Dersom man får avkreftet ryktet og videre får beskjed om at denne filen faktisk skal være der, men sletter den for å være HELT sikker? Du har tatt et skritt videre da altså!

Gjest superblondine??
Skrevet

Det er bare Hoax. Filen som mailen referer til er en java-hjelpefil i Vindows. Den skal derfor være der, men det er noen som synes det er morro å sende slike mail.

Gjør følgende:

1: Slett mailen

2: Send eventuelt svar der du kaller avsenderen en dust.

3: La filen være der og surf videre.

Ok, så var jeg skikkelig megadust og blondine og alt sammen, men jeg slettet den altså, og skjønner nå hvor dust jeg var, og rødmer masse, men jeg gjorde det, og har lært!! Men, du sier det er en java hjelpefil. Hva betyr det? Vil jeg merke at den er borte på noe vis??

Sukk.

Hilsen

Gjest enda blondere da,men ikke nå lenger.
Skrevet

Ok, så var jeg skikkelig megadust og blondine og alt sammen, men jeg slettet den altså, og skjønner nå hvor dust jeg var, og rødmer masse, men jeg gjorde det, og har lært!! Men, du sier det er en java hjelpefil. Hva betyr det? Vil jeg merke at den er borte på noe vis??

Sukk.

Hilsen

Jeg gjorde dette for ett halvt års tid siden. sletta denne bjørnen ol som det stod i mailen. Først skjedde ingenting, men etter en stund begynte maskina og oppføre seg helt merkelig. Førte tilslutt til at jeg fikk full krasj på maskina. Det var ikke gøy. Så en advarsel til alle. Ikke gjør det som mailen sier. Bare slett mailen på vanlig måte så får du ikke problemer.

Skrevet

Jeeeezzzzzzzz

Hrmf... nå er ikke jeg blondine da... så jeg regner med at det svaret ikke var til meg ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...